"אנחנו רואים מגמות ארוכות טווח שמעניקות רוח גבית למגזרי שירותי הבריאות והטכנולוגיה"

אמי זאנג, מנהלת השקעות בכירה בחברת Alger Management האמריקאית שמשקיעה במתודת "מלמטה למעלה", מספרת בראיון ל"גלובס" על הקושי להעריך האם שוק המניות יקר או זול, ומעריכה כי מיתון בכלכלה האמריקאית יתרחש, אך לא השנה וייתכן שהוא יהיה מתון

לאחר הטלטלה שחוו שוקי ההון בעולם ברבעון הרביעי של 2018, ולמרות ההתאוששות שרשמו מאז תחילת השנה הנוכחית, עדיין ישנם משקיעים רבים החוששים לנוכח פרסום נתוני מאקרו חלשים והפחתת תחזיות צמיחה. האם החולשה תימשך והמשק האמריקאי יידרדר למיתון או האטה חריפה, או שמא תחול התאוששות בכלכלות הגדולות, לאחר שארה"ב וסין יחתמו על הסכמי סחר חדשים?

"הפדרל ריזרב הפך לאחרונה מ'ניצי' ל'יוני' וזה כמובן טוב לשוק המניות. אני לא חושבת שנראה בארה"ב מיתון השנה וכנראה שגם לא בשנה הבאה, כך שתנאי הבסיס הכלכליים עדיין טובים מאוד למניות", אומרת איימי זאנג (Amy Zhang), מנהלת השקעות בכירה בחברת ניהול ההשקעות Alger Management, בריאיון ל"גלובס".

Alger Management נוסדה בשנת 1964, ולפני כשלוש שנים השיקה את קרן Alger Small Cap Focus Fund, בניהולה של זאנג, שמחזיקה כיום בנכסים בשווי של כ-240 מיליון דולר. פילוסופיית ההשקעה של החברה, כמו גם של הקרן, מתבססת על השקעות "מלמטה למעלה" (Bottom up), כלומר התמקדות במיקרו וחיפוש אחר חברות שיש להן פוטנציאל צמיחה משמעותי כמעט בכל מצב מאקרו, וגם בזמני האטה או מיתון.

זאנג הצטרפה לאלג'ר במהלך 2015, לאחר שניהלה במשך כ-12 שנים קרן המתמחה בחברות קטנות בבראון קפיטל (BCSIX). לפני כן כיהנה מספר שנים כאנליסטית ומנהלת תיקים בפרנקלין טמפלטון, בניו יורק.

כיום מנהלת אלג'ר נכסים בשווי של כ-23 מיליארד דולר. לחברה, שחטפה מכה מאוד קשה באסון התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר 2001, כשמרבית עובדיה נספו בפיגוע הקטלני, משרדים ראשיים בניו יורק ומשרדים נוספים בניו ג'רזי ובלונדון. מאז האסון הצליחה אלג'ר להתאושש, וכיום ממוקמים משרדי החברה סמוך למקום האסון.

זאנג מעריכה כי בסופו של דבר יתרחש מיתון בכלכלה האמריקאית, "אבל צריך לזכור ולהבין שכל מיתון שונה מזה שקדם לו, וייתכן שהוא יהיה מאוד מתון. ובכל מקרה, הקרן שלנו מוכנה היטב לכל מצב - מיתון או לא מיתון, כך שזה לא משנה עבורנו".

מה יקרה להערכתך עם יחסי הסחר של ארה"ב וסין?

"שני הצדדים רוצים לסיים את הסאגה של תנאי הסחר בהקדם האפשרי. יש מו"מ ובסופו יגיעו להסכם, וזה יהיה חיובי עבור השווקים".

"קשה להעריך איפה נמצא שוק המניות"

האם שוק המניות הפך ליקר לאחר העליות האחרונות?

"לא בהכרח. צריך להבין שמאוד מאוד קשה להעריך איפה נמצא שוק המניות והאם הוא יקר או זול. אף אחד לא יכול לתזמן את השווקים".

מה הסיכונים העיקריים לשווקים היום?

"הסיכון המרכזי הוא טעות במדיניות של הפדרל ריזרב. לדעתי אם הפד ימשיך להעלות את הריבית זה עשוי לטלטל את השוק, אבל אני לא צופה שזה יקרה".

מספר המניות בקרן שמנהלת זאנג עומד על כ-50. לקרן אין מגבלת חשיפה לסקטור כזה או אחר. כ-78% מנכסי הקרן מושקעים כיום בשני כיום סקטורים, כ-50% בסקטור שירותי הבריאות (Health Care) וכ-30% בטכנולוגיית מידע (Information Technology). את שנת 2018 סיימה הקרן עם תשואה חיובית של כ-13% לעומת ירידה של 9.3% למדד הראסל 2000 צמיחה (מדד ההשוואה). מאז השקתה, רשמה הקרן תשואה של 23.4% לעומת 11.8% למדד ההשוואה.

כמה מזומן אתם מחזיקים היום בקרן?

"פחות מ-5%. אנחנו רוצים למקסם את האסטרטגיה שלנו, שעיקרה היא לגלות את החברות והמניות האטרקטיביות ביותר ולהשקיע בהן, בלי קשר למצב הכלכלה או השווקים. חברות שיצליחו בכל מצב".

מה היה ההפסד הגדול ביותר שלך ומתי את מחליטה למכור?

"היה לי פעם הפסד של כ-50% בהשקעה מסוימת, אבל זה נדיר מאוד. אני אמכור מניה אם אני אראה הידרדרות בתנאי הבסיס שבהם פועלת החברה, כמו עלייה משמעותית בתחרות או שינוי בהנהלה. גם אם השווי היחסי שלה ישתנה לרעה, כלומר יצוצו הזדמנויות טובות יותר, אני אמכור. וכמובן אם המחיר יעלה לגבהים מוגזמים. מלבד נושא הצמיחה, הקרן מקפידה על השקעה בחברות בעלות יתרון תחרותי מובהק".

למה אתם משקיעים כל כך הרבה בתחום הבריאות ובטכנולוגיה?

"אנחנו רואים מגמות ארוכות טווח שמעניקות רוח גבית לתחומים אלה, ויש בהם הרבה חברות שימשיכו לצמוח בכל מצב של הכלכלה, גם במיתון. בין המגמות המרכזיות שתומכות בתחומים האלה אפשר לציין את הזדקנות האוכלוסייה בעולם המערבי; התפרצות והתפשטות מחלת הסוכרת; דרישה גוברת של הציבור למניעת מחלות וגם מעקב צמוד אחר מצב המטופלים (Telemedicine); צורך משמעותי לייעל את תהליכי העבודה במערכת הבריאות בארה"ב, המתאפיינת בחוסר יעילות ניכר; יש גם מעבר של תהליכי עבודה בארגונים לסביבת ענן. צריך להדגיש שלפני שאני מחליטה על השקעה אנחנו גם בוחנים את הסיכונים - כלומר צמצום מקסימלי של ההפסד הפוטנציאלי".

את יכולה לפרט לגבי החזקות מרכזיות של הקרן?

"כן. אנחנו מחזיקים במניית Veeva (סימול: VEEV) - חברה המספקת מערכת CRM (ניהול קשרי לקוחות) למגזר הבריאות בארה"ב, כולל פתרון Vault מבוסס ענן, שמספק כ-50% מההכנסות והוא צומח בקצב שנתי של 50%. החזקה מרכזית נוספת שלנו היא Abiomed (סימול: ABMD) החברה מספקת פתרון עבור חולי לב, שמייתר את הצורך בניתוח לב פתוח. החברה נהנית מצמיחה של מעל 30% בהכנסות, עם רווח תפעולי של כ-30%".

"Tandem Diabetes (סימול: TNDM) - יצרנית משאבות אינסולין, שנהנית מצמיחה חזקה במיוחד (מעל 70% בשנה האחרונה), אם כי עדיין אינה רווחיות. Insulet (סימול: PODD) - יצרנית נוספת של משאבות אינסולין, שנהנית מצמיחה של למעלה מ-20% בהכנסות לצד שיפור ברווחיות".

"Cognex (סימול: CGNX) - יצרנית פתרונות אוטומציה למגזר התעשייתי. Shopify (סימול: SHOP) - ספקית פלטפורמה לבניית אתרי הסחר המקוון, בעלת שיעורי צמיחה גבוהים במיוחד. Coupa Software (סימול: COUP) - חברת תוכנה בענן (SaaS) המספקת פתרונות לניהול הוצאות ולשיפור תהליכים עסקיים בארגון, המציגה צמיחה של למעלה מ-40% בהכנסות".

איימי זאנג ביקרה לאחרונה בישראל כאורחת בנק ההשקעות אופנהיימר אשר מייצג את קרנות אלג'ר בישראל. לאופנהיימר מחלקת שיווק קרנות זרות בניהולו של סער קימל, אשר מייצגת בישראל מספר מנהלי השקעות גלובליים ממגוון סקטורים. הקרנות מיועדות ללקוחות כשירים בלבד.