נמל אשדוד | בלעדי

מנכ"ל נמל אשדוד: הוזמן-בכור נחושה להדיח אותי לפני הבחירות, ממשלה חדשה תעצור את הפיטורים

זאת לטענת פרקליטיו של בלומנטל • גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי "אין קשר למערכת הבחירות. השימוע נערך על-רקע בעיות תפקודיות קשות של הנמל"

אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף
אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור נחושה להדיח את מנכ"ל החברה יצחק בלומנטל לפני הבחירות מחשש שממשלה חדשה תעצור את ההליך - כך טוענים פרקליטיו של בלומנטל. במכתב ששלח היום (ה') מבקש בלומנטל באמצעות עורכי דינו לדחות את מועד השימוע שנקבע לו מיום 31 למארס למועד אחר.

בלומנטל זומן במקור לשימוע ב-17 למארס אך לאחר בקשתו נדחה השימוע ל-31 למארס. ואולם מתברר כי דירקטוריון נמל אשדוד סרב לבקשתו של בלומנטל לקבל דחייה משמעותית יותר במועד השימוע "ההתעקשות לקיים את השימוע, ימים ספורים בלבד לפני הבחירות והסירוב לדחותו, משקפת יותר מכל את הפוליטיזציה של המהלך ושל חששה של הוזמן-בכור מכך שממשלה חדשה תעצור את פיטוריו הבלתי חוקיים של מרשנו", כותבות עורכות הדין שיר-אל נקדימון ושירן ברוך במכתב שנשלח היום להוזמן-בכור ולמנהל רשות החברות הממשלתיות עו"ד יעקב (ינקי) קוינט.

לטענתן, ההתעקשות לסיים את ההליך לפני הבחירות מנוגדת להנחיית היועץ המשפטי לממשלה המטילה הגבלות על עריכת מינויים בין היתר בחברות הממשלתיות בתקופת בחירות, כאשר אחד השיקולים הרלבנטיים נוגע לחשש מפני יצירת עובדות מוגמרות אשר עלולות להעמיד את הממשלה העתידה להיבחר בפני מצב בלתי הפיך. "אין כל ספק כי פיטוריו של מרשנו הינם פיטורים פוליטיים, פסולים ואסורים, שנעשים בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בניגוד לפסיקת בית הדין הארצי לעבודה", כותבות עורכות הדין.

מחברת נמל אשדוד סירבו להגיב ונמסר כי "לא ננהל את הליך השימוע בתקשורת". גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי "אין קשר בין הליך ההדחה לבין מערכת הבחירות. השימוע נערך על-רקע בעיות תפקודיות קשות של הנמל וצורך לקבל החלטות דחופות שחיוניות להחזרת החברה לתפקוד מלא".

"העסקתו תסתיים, לפני מועד הבחירות, בדרך זו או אחרת"

במכתב טוענות נקדימון וברוך כי במסגרת תפקידו כמנכ"ל החברה, הוביל בלומנטל את החברה להישגים מרשימים, הביא לשגשוגה באופן יוצא דופן לרבות השאת רווחי שיא, יצר דפוסי עבודה וניהול חדשים לרבות הפרדה והרחקה של הוועדים מניהול החברה, וזכה לשבחים רבים בגין כך. ואולם ב-25 לפברואר זומן בלומנטל לשיחה על-ידי הוזמן בכור בה מסרה לו כי בכוונת הדירקטוריון לסיים את העסקתו. "הוזמן-בכור הציבה בפני מרשנו שתי אפשרויות כדבריה: לסיים את זה "יפה" בתוך שבועות ספורים או ללכת לשימוע. "לטענת עורכי דינו של בלומנטל "דבריה של הוזמן-בכור היו חד משמעיים: העסקתו תסתיים, לפני מועד הבחירות, בדרך זו או אחרת".

בהמשך לפגישה ולאחר שבלומנטל לא השיב על ההצעה נשלח אליו זימון לשימוע בתפוצת רחבה. על-פי עורכי הדין "מלבד חברי הדירקטוריון, היו מכותבים למייל זה, ללא כל סיבה נראית לעין, אלא על מנת לפגוע במרשנו ובשמו הטוב, גם העוזר וגם מנהלת לשכת מנכ"לית משרד התחבורה, וכן עו"ד ברק נפתלי, המשמש כעוזר שר התחבורה. זאת, כאשר לחלק מהמכותבים נשלח המייל לכתובת המייל הפרטית שלהם".

במכתב טוענים באי כוחו של בלומנטל כי "מאז משמשת הוזמן-בכור בתפקידה כיו"ר הדירקטוריון בשנת 2017 היא פעלה בניגוד לטובת החברה, במספר מישורים במקביל". בין היתר הם טוענים כי הוזמן-בכור פעמים רבות נהגה לצעוק על מרשנו בקולי קולות, תוך ניסיון להשפילו בפני חברי וחברות דירקטוריון החברה, באופן שאינו מכובד ואינו מכבד, אסרה עליו לשוחח ישירות עם שר התחבורה ועם גורמים נוספים כפי שהיה טרם מינויה ועוד דוגמאות רבות".