האיחוד האירופי מפרסם הצעה מותנית לדחיית הברקזיט - הליש"ט צוללת

(עדכון) •האיחוד האירופי יסכים לדחות את תאריך יציאתה של בריטניה מהאיחוד, בתנאי שבית הנבחרים יעביר את התוכנית של מיי • הליש"ט בתגובה צונחת ביותר מ-1.3% מול הדולר

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס Annegret Hilse
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס Annegret Hilse

בתום מפגש פסגה, האיחוד האירופי מציע לדחות את יציאתה של בריטניה מהאיחוד ל-22 במאי הקרוב במקום התאריך המקורי בעוד כשבוע (ה-29 למארס), כך לפי דיווח מעבר לים. הליש"ט הבריטית צנחה בתגובה ביותר מ-1.3% מול הדולר, וכעת נסחרת לפי 1.304 דולרים. 

לפי הדיווח, הדחייה תהיה מותנית בכך שבית הנבחרים הבריטי יתמוך בתכנית של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי. נכון להיום ההסתברות שמיי תצליח להעביר את התוכנית שגיבשה לברקזיט בבית הנבחרים עומד על 25%. 

אתמול, מיי ביקשה להאריך את המועד לברקזיט עד ה-30 ליוני. עם זאת, באיחוד האירופי התנגדו שכן הסכמה שכזו תידרש מבריטניה לקחת חלק בבחירות לפרלמנט האירופי שייערכו ב-22 למאי. 

מיי אמרה אתמול כי היא לא תהיה מוכנה לאפשר דחייה נוספת של הפרישה מהאיחוד מעבר לזו שביקשה, וכי בכוונתה לבקש מהפרלמנט הבריטי להצביע בפעם השלישית על הצעותיה ליישום הברקזיט. 

נזכיר כי החשש המשמעותי ביותר הוא יציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי ללא הסכם שיסדיר את יחסי המסחר בין הממלכה ליתר המדינות באיחוד באירופי.