פשרה | בלעדי

מסתמנת פשרה: חוגג צפוי לשלם יותר מ-7 מיליון שקל לתובע הסיני בגין הנפקת המטבע הדיגיטלי STX

בלעדי ל"גלובס": יו"ר קרן סינגולריטים ובעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שנתבע בכ-17 מיליון שקל בגין הנפקת המטבע הדיגיטלי STX על ידי המשקיע זוון הו, מתקרב להסדר פשרה, שבמסגרתו ישלם לתובע פחות ממחצית מסכום התביעה בתמורה למשיכתה • בעבר טען חוגג כי התביעה היא ניסיון לסחוט ממנו כספים

זוון הו (מימין) ומשה חוגג, בבית המשפט בתל אביב / צילומים: שלומי יוסף
זוון הו (מימין) ומשה חוגג, בבית המשפט בתל אביב / צילומים: שלומי יוסף

משה חוגג, יו"ר קרן ההשקעות סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, וחברת הבלוקצ'יין שלו STX, המוכרת בשם Stox, קרובים להסדר פשרה עם המשקיע הסיני זוון הו (Zhewen Hu), שבמסגרתו ישלמו חוגג וסטוקס סכום מוערך של 2 מיליון דולר (יותר מ-7 מיליון שקל) - כך נודע באחרונה ל"גלובס". זאת, במסגרת תביעה בהיקף של 17 מיליון שקל, שהגיש זוון לבית המשפט המחוזי בתל אביב. 

במסגרת הפשרה, אם תתגבש באופן סופי, ימשוך זוון הו את התביעה נגד חוגג וחברת STX כנגד קבלת התשלום שיוסכם בין הצדדים. הפשרה עדיין לא הובאה לאישור בית המשפט. 

עוד נודע ל"גלובס" כי ייתכן שמשקיעים נוספים יתבעו בעתיד את חוגג בגין ה-ICO (הנפקת המטבע) של סטוקס, שבה גויסו כ-33 מיליון דולר באוגוסט 2017. זאת, נוסף על 8 מיליון דולר שגייסה החברה ממשקיעים פרטיים, בהובלת קרן סינגולריטים של חוגג. לאחר ה-ICO נסחר מטבע הקריפטו של סטוקס (סימול: STX) סביב מחיר של 1.2 דולרים, אבל מאז הספיק שוויו להתרסק, וכיום עומד מחירו על כ-1.5 סנט בלבד, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

עוקץ מתוכנן או המצאה?

כפי שפורסם ב"גלובס", בתביעה שהוגשה ב-24 בינואר, טען התובע הסיני כי הוא נפל קורבן ל"עוקץ מתוכנן היטב" בהובלתו של חוגג, כאשר השקיע במטבעות STX לא פחות מ-4.6 מיליון דולר - מתוכם כ-1.8 מיליון דולר בהנפקת STX ועוד כ-2.8 מיליון דולר ברכישת מטבעות לאחר סיום ההנפקה ונוכח התחייבויותיו של חוגג כלפי המשקיעים במסגרת ה-White Paper של סטוקס. 

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו, יוסי האזרחי ושרון סחאי, טען זוון כי "במקום שחוגג והחברה (STX) יקיימו את ההתחייבויות והמצגים המפורשים שנתנו למשקיעים, לרבות התובע, במסגרת ה-White Paper של ההנפקה, רוקן חוגג את החברה מכל כספי ההנפקה ומשך אותם לעצמו או לעסקים אחרים הקשורים בו. זאת, תוך שהוא מפר שורה ארוכה של התחייבויות הכלולות ב-White Paper.

חוגג מצדו, באמצעות עוה"ד יהודה רוזנטל ואפרת רייטן ממשרד גולדפרב-זליגמן ושות', טען כי התביעה היא ניסיון לסחוט ממנו כספים. בתגובה לכתבת תחקיר באתר האמריקאי Coindesk, שפורסמה לפני כשבועיים וחשפה "דפוסים חריגים", כלשונה, בהנפקות הקריפטו שהוביל חוגג, התייחס חוגג לתביעה ואמר כי "כל העניין הוא המצאה מוחלטת" והתביעה "תיפתר במהרה בבית המשפט".

שני דיונים והתקרבות לפשרה

מאז הגשת התביעה התקיימו אצל שופטת המחוזי בתל אביב, מיכל עמית-אניסמן, שני דיונים. באחרון מביניהם, שנערך ב-14 במארס, קיבלו הצדדים חודשיים נוספים כדי לנסות להגיע לפשרה ביניהם. ואולם כעת התברר ל"גלובס" כי במועד הדיון האחרון או מיד אחריו, כבר התקרבו הצדדים לאפשרות של פשרה.

אין זו הפעם הראשונה שבה חוגג מתפשר עם מי שהגיש נגדו תביעה. בדצמבר האחרון, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", התגלע סכסוך משפטי בין משה חוגג לבין 17 בעלי מניות בחברת האופציות הבינאריות AOH, המוכרת בשם AnyOption. הסכסוך הסתיים, בסופו של דבר בפשרה, לאחר הליך גישור שהתקיים בין הצדדים אצל עו"ד צבי בר-נתן.

נציין כי תביעתו של זוון הוגשה במקור גם נגד ירון שלם, סמנכ"ל הכספים לשעבר של סינגולריטים. ואולם ביום חמישי שעבר, כפי שפורסם ב"גלובס", נעתרה השופטת עמית-אניסמן לבקשה משותפת של זוון ושלם, והורתה על דחיית התביעה נגד האחרון, כך שרק חוגג וחברת STX נותרו כנתבעים.

מבאי כוחו של זוון הו נמסר בתגובה: "כפי שהודענו לבית משפט, אנחנו לא הגענו בינתיים לשום עסקה סגורה. אם היינו מגיעים לעסקה סגורה, היינו מודיעים לבית המשפט, ולכן הנתונים שבידכם אינם נכונים".

נציגיו של משה חוגג מסרו בתגובה כי "ההליך המשפטי עודנו תלוי ועומד. הנתונים שנמסרו אינם נכונים".