פרטנר מציגה דוחות מפתיעים ל-2018: סיימה את השנה עם רווח נקי של 56 מיליון שקל

ברבעון החברה הרוויחה 19 מיליון שקלים • גדלה בטלוויזיה ל-140 אלף מנויים

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

אחרי שפרטנר  נפלה ב-27% מתחילת השנה, היום היא עלתה בבורסה ב-6% על רקע דוחות שהפתיעו את השוק לטובה. חברת התקשורת סיכמה את 2018 עם הכנסות של כ-3.26 מיליארד שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 2017, וזאת למרות שב-2017 פרטנר עוד נהנתה מהכנסה חד פעמית של 108 מיליון שקל בגין פיצוי שקיבלה מאורנג' על הפסקת השימוש במותג.

במקביל, רשמה פרטנר ב-2018 ירידה של 21.3% ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-722 מיליון שקל, ובשורה התחתונה החברה הציגה רווח נקי של 56 מיליון שקל, ירידה של 50.9% לעומת 2017 - אך בשעה שהמתחרה סלקום עברה להפסד בשנה זו.

למרות התוצאות המפתיעות, עיון מדוקדק במקורות הרווח הנקי מראה שהחברה רשמה הכנסה ממס בסך 17 מיליון שקל ברבעון הרביעי, מתוך הרווח הנקי שעמד על 19 מיליון שקל. ביחד עם ההכנסה שרושמת החברה בגין פריסת תשלומים על מכירת מחצית מהרשת להוט בסך 7 מיליון שקל, הרווח הנקי הרבעוני ככל הנראה היה מתאפס. תזרים המזומנים החופשי של החברה ברבעון היה שלילי בסך 22 מיליון שקל, ובשנה כולה התזרים היה חיובי בסך 124 מיליון שקל. התזרים הרבעוני השלילי הוא כתוצאה ממדיניות החברה להמשיך ולהשקיע בסיבים ובטלוויזיה - כלומר, החברה למעשה משעבדת כרגע את המשאבים שלה לפעילויות עתידיות שהיא מאמינה שיועילו לה בטווח הארוך, וזאת למרות שנכון להיום ישנו קיפאון בהכנסות המגזר הנייח שלה, בהשוואה לרבעון קודם.

תוצאות פרטנר
 תוצאות פרטנר

גידול שנתי של 79 אלף במנויי הטלוויזיה

בחלוקה לפי פעילויות, ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות מגזר הסלולר של פרטנר ב-612 מיליון שקל, ירידה של 7.3% לעומת הרבעון המקביל. מתוך זה, ההכנסות משירותי סלולר ירדו ב-6.5% והסתכמו ב-447 מיליון שקל, ומכירות ציוד הקצה ירדו ב-9.3% ל-165 מיליון שקל. הרווח התפעולי של המגזר נותר ללא שינוי, 2 מיליון שקל בלבד, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-119 מיליון שקל, ירידה של 4%. ההכנסה החודשית ממנוי (ARPU) הסתכמה ב-57 שקלים, 2 שקלים פחות מהרבעון המקביל. בשנה כולה תרם מגזר הסלולר הכנסות של כ-2.5 מיליארד שקל, ירידה של 3.9% ביחס ל-2017, עם רווח תפעולי של 68 מיליון שקל - ירידה של 72.1%, ו-EBITDA של 524 מיליון שקל, ירידה של 26.2%.

הכנסות פרטנר מושפעות מטיפול חריג של החברה, שרושמת את הכנסות המימון ממכירת ציוד קצה בתשלומים בהיקף של כ-28 מיליון שקל תחת הסעיף הכנסות אחרות. בקרב חברות הסלולר היא היחידה שנוהגת כך. הרישום משפיע על הרווח התפעולי.

לפרטנר היו בסוף השנה כ-2.6 מיליון מנויי סלולר, ירידה של 16 אלף בשנה. פרטנר ביצעה שינוי באופן ספירת המנויים, ובנטרול שינוי זה מצבת המנויים הייתה יורדת ב-50 אלף ב-2018; זאת מפני שהתחילו להוסיף מנויים שהם מנויי M2M, קרי מכונה למכונה. לכך יש גם השפעה על חישוב ה-ARPU באופן שמקשה על ההשוואה לתקופות קודמות.

במגזר הקווי ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-11.4% ל-244 מיליון שקל, מתוכם 220 מיליון שקל הכנסות משירותים. הרווח התפעולי הסתכם ב-12 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, וה-EBITDA המתואם עלה ב-55.9% ל-53 מיליון שקל. בסיכום שנתי, הכנסות המגזר הקווי היו 944 מיליון שקל, צמיחה של 10.7%, וה-EBITDA היה 198 מיליון שקל, ירידה של 4.3%.

לפרטנר היו בסוף השנה 122 אלף מנויי טלוויזיה, גידול של 79 אלף בשנה ושל 16 אלף ברבעון. פרטנר מעדכנת שנכון להיום מספר המנויים הוא 140 אלף.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר היום כי "תוצאות 2018 מבטאות את חוסנה של פרטנר בשוק התקשורת הישראלי. במציאות התחרותית המורכבת הצליחה פרטנר לסיים את הרבעון הרביעי ברווח של 19 מיליון שקל, וברווח שנתי של 56 מיליון שקל. פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל, עם בסיס מנויים של 140 אלף נכון להיום, כאשר רק ב-2018 נוספו 79 אלף מנויים. תשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר' צומחת בקצב המהיר ביותר בשוק, וכבר כיום אנחנו מגיעים עם הסיבים של פרטנר ליותר מ-350 אלף משקי בית, שמהווים קרוב ל- 20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל".