50 נשים תובעות את סיילספורס: תמכה באתר לסחר בנשים ושירותי מין

50 נשים שמזדהות אך ורק כ"ג'יין דו" הודיעו הבוקר כי הן תובעות את החברה של מארק בניוף, זאת בטענה כי סיפקה שירותי דאטה לאחד מאתרי הסחר בנשים ושירותי המין הגדולים בארה"ב • סיילספורס בתגובה: "אנו מחויבים מאוד לצד האתי וההומני של המוצרים שלנו"

יו"ר סיילספורס, מארק בניוף / צילום: רויטרס
יו"ר סיילספורס, מארק בניוף / צילום: רויטרס

50 שורדות סחר בנשים מהפורטל Backpage.com (באקפייג') שנסגר, מאשימות את חברת סיילספורס ברווח מהמודעות שהציג הפורטל.

הנשים הודיעו הבוקר (ה') כי הן תובעות את סיילספורס בבית המשפט בסן פרנסיסקו, זאת בטענה כי החברה של המיליארדר מארק בניוף תמכה במודע בפורטל הסחר בנשים ושירותי המין באקפייג' על-ידי סיפוק כלי מאגר מידע מותאמים אישית לאתר, כדי לשווק נשים בזנות ל"סרסורים, לקוחות וגורמים נוספים שהשתמשו באתר על-מנת לפגוע מינית בנשים".

"סיילספורס ידעה שכליה משמשים לסחר והתעללות בנשים, מפני שהיא חיפשה כותרות על כך שהיא מנסה לעצור אותו", כך על-פי התלונה שהוגשה הבוקר לבית המשפט. "באותו הזמן, החברה שנסחרת ציבורית הייתה בעצם אחת החברות האכזריות, שמתעניינת רק בשורה התחתונה שלה".

מסיילספורס נמסר כי היא מתייחסת להאשמות ברצינות, אך סירבה להגיב על התביעה. "אנחנו מחויבים מאוד לצד האתי וההומני של המוצרים שלנו", כך אמרה דוברת סיילספורס בתגובה הבוקר.

זו לא הפעם הראשונה שסיילספורס מעוררת מחלוקת בגלל בחירתה לעשות עסקים עם לקוחות ספציפיים. בחודש יוני האחרון, יותר מ-650 עובדי סיילספורס חתמו על מכתב שמבקש מבניוף לשקול מחדש חוזה עם המכס ומשמר הגבול האמריקאים, כיוון שמדיניות ההגירה של ממשל טראמפ מפרידה משפחות. בניוף סירב לבטל את העסקה, בטענה כי התוכנה של סיילספורס לא תשומש כדי לעכוף מדיניות בעייתית.

יו"ר באקפייג' מודה באשמה לאחר סגירתו לצמיתות של פורטל המין

50 הנשים שהגישו את התביעה היום נמכרו למטרות מין ברחבי ארה"ב. הן טוענות כי השירות שסופק על-ידי סיילספורס לבאקפייג' תרם להתעללות ולאונס שהן עברו.

בשנת 2013, כשהצמיחה בבאקפייג' האטה, סיילספורס לקחו את הפורטל כלקוח וסיפקה לו כלים לניהול מאגר הנתונים של "הסרסורים והסוחרים". כתוצאה מכך הפורטל חזר לצמוח, כך לפי התביעה.

נזכיר כי יו"ר סיילספורס, מארק בניוף, מתגאה בשימוש בכלי החברה למטרות טובות ובמסירותו לנדבנות תאגידית. סיילספורס היא ספונסר באירוע נגד סחר בבני אדם באפריל הקרוב, והזרוע ללא רווח של החברה תומכת בארגונים שנלחמים בנושא תעשיית המין דרך קבע מאז 2017.

יו"ר באקפייג', קארל פרר, הודה באשמה להלבנת הון וקשירת קשר ב-3 מדינות בארה"ב, 3 ימים בלבד לאחר שהאתר שלו נסגר לצמיתות באפריל 2018. הוא צפוי לקבל עונש של עד 5 שנים בכלא.

סיילספורס צמחה בקצב מסחרר בשנים השנים האחרונות והודיעה על הכנסה שנתית של 13 מיליארד דולר בשנת 2019. התחזקות סיילספורס נובעת ממאמצי החברה לספק את הכלים המתקדמים שלה למגוון רחב של ארגונים ולקוחות, החל מסטארט-אפים קטנים ועד לחברות גלובליות.

מניית סיילספורס  ירדה מעל 1% אמש בוול סטריט.