מלם תים מוכרת 50% מחברת אלטל לאלתא מערכות תמורת 42 מיליון שקל

חברת אלטל, העוסקת באספקה של שירותי הדרכה ואימונים ובמתן שירותי אינטגרציה ואחזקה למוסדות, למשרדי ממשלה ולחברות ביטחוניות, רשמה בשנה שעברה רווח לאחר מס של 6.3 מיליון שקל • בעקבות העסקה עם אלתא, תרשום מלם תים רווח של כ-32 מיליון שקל

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא / צילום: התעשייה האווירית
יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא / צילום: התעשייה האווירית

אלתא מערכות, החברה הבת של התעשייה האווירית בתחום המכ"מים, רוכשת 50% מחברת אלטל, שנמצאת בבעלות קבוצת שירותי המחשוב מלם תים, תמורת 42 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה, אלטל תנוהל על ידי מלם תים ואלתא, כאשר בין השתיים נחתם הסכם שיסדיר את מערכת היחסים. אלטל רשומה בדוחות מלם תים לפי ערך מאזני של 53.5 מיליון שקל; בעקבות העסקה עם אלתא, תרשום מלם תים רווח לפני מס של כ-32 מיליון שקל. ב-2018 רשמה אלטל רווח לאחר מס בגובה 6.3 מיליון שקל.

אלטל עוסקת באספקה של שירותי הדרכה ואימונים ובמתן שירותי אינטגרציה ואחזקה של מוצרים למוסדות שונים, למשרדי ממשלה ולחברות ביטחוניות. נוסף על כך, היא מספקת שירותי הפעלה ואחזקה של מתקן תחקור ובקרת תרגילים של כוחות שדה (מתב"ת), שאותו היא מפעילה כקבלן ראשי מול משרד הביטחון בחוזה עד יולי 2020, עם אופציה להארכתו בשנתיים נוספות.

מלם תים ציינה הבוקר (א') בדיווח לבורסה כי אין ודאות בדבר השלמת העסקה, ומסרה כי זו תושלם עם התקיימותם של כמה תנאים שנקבעו בין הצדדים, כמו קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. אשתקד הסתכמו הכנסות אלטל בכ-110 מיליון שקל. 

בתעשייה האווירית  אמרו כי רכישת 50% ממלם תים  בידי אלתא מבטאת את האסטרטגיה שלה, להיכנס לשוק התחזוקה ולמיקורי החוץ של צה"ל, תוך התמקדות בתחום הציוד הטכנולוגי.

מלם תים, שנמצאת בשליטת שלמה איזנברג, מספקת שירותים שונים בתחום ה-IT, ביניהם ייעוץ, תכנון, אינטגרציה והדרכה. החברה פועלת במגזרי התשתיות (חומרה), תוכנה ופרויקטים, מיקור חוץ ושירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון טווח ארוך. החברה נסחרת בבורסה בשווי 846 מיליון שקל. הכנסותיה של מלם תים ב-2018 הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה היה 67.2 מיליון שקל.

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא מערכות וסמנכ"ל תעשייה אווירית, אמר כי "רכישת 50% ממניות חברת אלטל מהווה השקעה אסטרטגית עבור אלתא בתחום תחזוקת מערכות טכנולוגיות מורכבות בצה"ל ומשרד הביטחון. שביעות הרצון של לקוחותינו תלויה באופן מהותי ברמת השירות והתחזוקה הניתנים על ידנו, ואלטל תעזור לממש את האסטרטגיה שלנו בהיבט זה".