נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה צנחה מעל 8%, מייסיס קפצה 5.6%

דיווח: טראמפ יודיע עוד הלילה על תאריך לפסגה עם נשיא סין • טסלה דיווחה כי מסרה פחות רכבים מהצפוי ברבעון • אופיס דיפו צופה הפסד תפעולי של 15 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בארה"ב ננעל במגמה מעורב כאשר הנאסד"ק  היה מעט מתחת לאפס, הדאו ג'ונס  עלה 0.64% ו-S&P 500  הוסיף לערכו 0.2%.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי טראמפ צפוי להודיע על תאריך לפסגה שלו עם נשיא סין שי עוד היום, מה שהכניס סנטימנט חיובי לסוף המסחר.

מניית טסלה  צנחה מעלה 8% זאת לאחר שהחברה הודיעה כי מסרה פחות רכבים מהצפוי ברבעון.

ענקית הקמעונאות מייסיס  עלתה 5.6%.

דאו כימיקלים  עלתה קרוב ל-5%.

מניית בואינג  עלתה 2.9% למרות דיווחים מאתיופיה כי על החברה לבדוק את השליטה במטוסי 737 MAX שלה.

19:40

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, וזאת בציפייה לחדשות מכיוון שיחות הסחר בין סין וארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.5% ומנגד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%. 

מניית טסלה  בולטת בירידה חדה לאחר שמסרה פחות רכבים מהצפוי ברבעון. מניית אופיס דיפו  נופלת לאחר שהחברה פרסמה תוצאות ראשוניות לרבעון וחשפה הפסד תפעולי של 15 מיליון דולר. מניית אפל נסחרת על רקע הדיווח כי החברה תחתוך במחירי האייפון בהודו. מניית דאו כימיכלים עולה ביותר מ-4% ומובילה את העליות במדד דאו ג'ונס.

הליש"ט צונחת ב-0.6% מול הדולר ונסחרת סביב 1.308 דולרים, זאת על רקע חוסר הוודאות סביב יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

18:44

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת בהובלת מגזרי הסחורות וחומרי הגלם, כאשר הדאקס טיפס ב-0.3%, הקאק השיל 0.1% והפוטסי איבד 0.2%.

17:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק יורד 0.25% ומנגד מדד הדאו ג'ונס עולה 0.4%. מניית פייסבוק  מטפסת בכ-2% בהמשך לעליות אתמול, טסלה  נופלת בכ-8% בצל אכזבה במסירות הרכבים ברבעון, אפל  נסחרת על רקע הדיווח כי החברה תוריד את מחירי האייפון בהודו.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות ברקע לפרסום נתוני דרישות האבטלה השבועיות שנפלו לשפל של 50 שנה. מדד דאו ג'ונס עולה 0.1%, הנאסד"ק מטפס בשיעור זהה. מניית טסלה  נופלת בפתיחה ב-10% לאחר שפיספסה את יעד מסירות הרכבים ברבעון הראשון, מניית אופיס דיפו  צונחת בצל הפסד תפעולי של 15 מיליון דולר ברבעון הראשון.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת ללא שינוי, ומאותתים על יציבות בפתיחה על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים.

דרישות האבטלה בארה"ב ירדו בשבוע האחרון של סוף מרץ ב-10,000 משרות ל-202,000 משרות - הרמה נמוכה מאז 1969. התחזיות של הכלכלנים היו לעלייה במספר הדרישות ל-216,000 משרות בשבוע האחרון של מרץ. נתון דרישות האבטלה בארבעת השבועות האחרונים, שנחשב מדד טוב יותר שכן הוא מתחשב בניכוי התנודתיות שבין שבוע לשבוע, ירד ב-4,000 תביעות ל-213,000 משרות - הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת אוקטובר של 2018.

שיעור האבטלה בארה"ב צפוי כעת לעמוד על 3.8% - ללא שינוי.

14:00 

נתוני ההזמנות ממפעלים בגרמניה בחודש פברואר נפלו ב-4.2%. מדובר בירידה החדה מזה כשנתיים, בעוד הכלכלנים בשוק צפו ירידה של 0.3% בלבד בפברואר. 

אתמול, מוסדות פיננסים בגרמניה חתכו את תחזית הצמיחה לכלכלה הגרמנית באגרסיביות ל-0.8% בלבד, וזאת לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.9% שניתנה בסתיו של 2018.

מניית אופיס דיפו צונחת ב-7% בטרום-מסחר בוול סטריט, על רקע תוצאות מקדימות לרבעון הראשון, ולפיהן החברה רשמה הפסד תפעולי של 15 מיליון דולר. החברה צופה כי ההכנסות ברבעון הראשון יסתכמו ב-2.76 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות של האנליסטים בשוק להכנסות של 2.82 מיליון דולר.

מניית טסלה צונחת ב-7% בטרום-מסחר על רקע נתוני מסירות הרכבים שפורסמו אמש לאחר המסחר. החברה מסרה פחות רכבים מהצפוי.

 

12:30

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים כעת בירידות, כאשר הקאק מאבד 0.3%, הפוטסי יורד 0.6% ומדד הדאקס ללא שינוי מהותי לאחר העליות שנרשמו בימי המסחר האחרונים.

איטליה הודיעה כי היא צפוה להגדיל את יעד הגירעון ל-2.4% מהתוצר.

הנשיא טראמפ צפוי להיפגש הערב עם סגן נשיא סין. אתמול, ראש לשכת המסחר האמריקאית שאמר כי "90% מההסכם הושלם, אבל ה-10% האחרונים הם החלק הקשה ביותר".

ליאור וידר מנהל השקעות בכיר בבית ההשקעות אפסילון: "נראה כי נציגי הממשל הסיני והאמריקאי הגיעו להסכמות במרבית התחומים ונותרו מספר מועט של נקודות חיכוך וביניהם הדרישה של סין להסרת מכסים על סחורות סיניות והבקשה של ארה"ב להסדרת מנגנון אכיפה להסכם. בגזרת הברקזיט, בבריטניה לא נרשמה התקדמות משמעותית בימים האחרונים, ושתי המפלגות הגדולות ממשיכות בדיונים על מנת להגיע להסכם יציאה מסודר שיוכל לזכות ברוב בפרלמנט, לאחר שזה הצביע נגד היציאה מהאיחוד האירופי ללא הסכם".

"כרגע נראה כי השווקים ימשיכו להיות קשובים להתפתחויות בכל הנוגע להסכם הסחר, אולם יש לקחת בחשבון שמדדי ארה"ב נמצאים כעת קרוב מאוד לשיא כל הזמנים ולדעתנו בהחלט ייתכן תרחיש של "קנה בשמועה, מכור בידיעה", ולאחר שייחתם ההסכם השוק עשוי דווקא לעבור מימוש רווחים לפחות בטווח הקצר, וזאת כשצריך לזכור כי מדד ה-S&P500 השלים זינוק של כמעט 15% מתחילת השנה ועלייה של כ-22% מאז התחתית שנרשמה בסוף דצמבר אשתקד".

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים כעת בעד 0.2%, לאחר שרשמו אמש עליות של עד 0.6%. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח, והוא מתנהל בשעה זו במגמה שלילית. את הירידות מוביל מדד פוטסי הבריטי , שמאבד כ-0.6%, אחריו מדד קאק  הצרפתי שיורד כ-0.3%. מדד דאקס  מאבד כ-0.2% ומדד בורסה איטליאנה (מילאנו) פוטסי אם.איי.בי  יורד 0.4%.  

בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת: מדד שנחאי  עלה 0.94%, ניקיי  הוסיף 0.05% ואילו ההנג סנג  בהונג קונג ירד 0.43%. 

06:40

מגמה מעורבת בשוקי אסיה בשעה זו, מדד שנחאי  עולה 0.4%, הניקיי  מוסיף לערכו 0.26% ואילו ההנג סנג  בהונג קונג יורד 0.6%. 

אמש, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות.

ישנו צפי בקרב המשקיעים על עדכונים חדשים משיחות הסחר בין ארה"ב לסין, שהמשיכו אמש בוושינגטון. נזכיר כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וסגן נשיא סין, ליאו הי, צפויים להיפגש הערב (ה').

מניית Japan Display מזנקת קרוב ל-6% בשעה זו על רקע דיווח כי תספק דיודה אורגנית להפקת אור לשעוני אפל החדשים.

מחר (ו'), הבורסות בסין ובהונג קונג יהיו בחופשה, לרגל יום ניקוי המצבות. 

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יפרסם היום בצהריים את פרוטוקול פגישת המדיניות המוניטרית שלו.

מחר (ו') צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני חודש מארס על שיעור האבטלה והשינוי במספר המועסקים. 

שוק המטבעות הדיגיטליים ממשיך ליהנות ממגמה חיובית שנרשמת בו מאז תחילת אפריל. מחיר הביטקוין, המטבע המוביל בשוק, עלה ביממה האחרונה בעוד 2% והשלים זינוק של כ-23% בשבוע האחרון. הבוקר נסחר הביטקוין (BTC) במחיר ממוצע של 5,030 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.