קבלת פנים חמה לישראכרט בבורסה: מחזורי מסחר גבוהים וביקוש גבוה לאג"ח

חברת כרטיסי האשראי, שמנייתה התחילה להיסחר היום בבורסת תל אביב, זכתה לביקוש של 3.3 מיליארד שקל לאג"ח שהנפיקה והגדילה את היקף הגיוס ל-1.2 מיליארד שקל

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

מניית חברת כרטיסי האשראי ישראכרט התחילה הבוקר להיסחר בבורסה בת"א, וזאת לאחר שהנפקתה הושלמה בשבוע שעבר. נראה כי המניה מעוררת עניין בקרב המשקיעים, ונכון לשעה זו עמד מחזור המסחר בה על 80 מיליון שקל, השני מבין המניות בבורסה.

לפי הערכות, המחזור הגבוה נובע בין היתר מכך שישנם מוסדיים שלא קיבלו מניות בהצעת המכר שביצע בנק הפועלים לפני כעשרה ימים, ולכן מיהרו לרכוש את המניות כאשר החברה החלה להיסחר. על אף מחזור המסחר הגבוה, שמרה המניה על יציבות, ונכון לשעות הצהריים נסחרה בעלייה של כ-1% לעומת מחירה בהנפקה. נזכיר כי ישראכרט הונפקה לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל. מחר תקיים הנהלת החברה והנהלת בעלת השליטה שלה, בנק הפועלים, טקס פתיחת מסחר בבורסה בת"א, שיסכם את מהלך ההנפקה המוצלח מבחינתם.

בתוך כך ישראכרט גם השלימה גיוס אג"ח ראשון, ונהנתה מביקושים גבוהים. החברה התכוונה לגייס אג"ח בהיקף של כמיליארד שקל, וקיבלה ביקושים בהיקף של 3.3 מיליארד שקל. בסופו של דבר גויס במכרז המוסדי מיליארד שקל, והחברה הרחיבה את סך הגיוס ל-1.2 מיליארד שקל, כאשר יתרת הסכום תגויס במכרז הציבורי.

עד 2021: נשאר למכור עוד 33% מהמניות

השלב המוסדי בגיוס האג"ח ננעל בריבית שקלית שנתית של 1.49%. מדובר באג"ח במח"מ של 3 שנים שייפרעו סופית במאי 2024. האג"ח זכו לדירוג גבוה של Aa2 מחברת מידרוג. ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, רמז בדבריו כי החברה צפויה לבצע בעתיד גיוסי אג"ח נוספים ואמר: ״הביקושים הגבוהים, לצד הריבית האטרקטיבית שנקבעה במכרז, מעידים על מיצובה הגבוה בעיני שוק ההון. תנאים אלה יאפשרו לנו למנף את הפלטפורמה הציבורית של הבורסה לצורך גיוון מקורות המימון של החברה, וזאת כדי להמשיך ולפתח את מנועי הצמיחה שלנו, ותחומי פעילות חדשים שאנו בוחנים״.

ישראכרט הונפקה בבורסה כחלק מחוק שטרום שאילץ את בנק הפועלים להיפרד מהחברה. במסגרת ההנפקה הבנק מכר 65.2% ממניות חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל במחיר של 13.5 שקלים למניה המהווים שווי של 2.7 מיליארד שקל ומכפיל הון של 1.27. הבנק קיבל בתמורה למכירת המניות 1.8 מיליארד שקל.

כעת נותר הבנק, בניהולו של אריק פינטו, עם עוד 33% מהמניות, שאותן יהיה עליו למכור עד לשנת 2021. בזמן זה ינסו בבנק למכור את המניות כמקשה אחת למשקיע אסטרטגי שיהפוך לבעל השליטה בחברה.