טראמפ מצא את הגורם האחראי לאובדן של 5,000 נק' במדדים

הנשיא האמריקאי שיגר ציוץ מתריס נגד הפד ומאשימו במדיניות השגויה לטענתו שהביאה לצמיחה נמוכה • במקביל, כלכלני גודלמן זאקס צופים כי טראמפ יישאר לכהונה נוספת

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock

 

בהמשך לחילוקי הדעות עם הפד, הנשיא טראמפ צייץ לפני כשעה אמירה מתריסה כנגדו, בטענה כי מהלכי השנים האחרונות של הבנק המרכזי היו שגויים.

נזכיר כי במארס האחרון הפד נכנע לבליץ הציוצים של הנשיא טראמפ וללחץ הקל ששידרו השווקים, ונטש מדיניות רשמית ומוצהרת בת עשור, שבמסגרתה היה אמור לחתור לנרמול רמות הריבית ולצמצם את החזקת איגרות החוב שבמאזנו. כעת נראה כי לטראמפ זה לא מספיק, וממשיך בטון האגרסיבי נגד הפד.

"אם הפד היה עושה את עבודתו כראוי, מה שהוא לא עשה, שוק המניות יכול היה להיות גבוה יותר בעוד 5,000 עד 10,000 נקודות, והתוצר של המשק האמריקאי היה הרבה מעבר ל-4% במקום 3%... וכמעט ללא אינפלציה. ההידוק המוניטרי היה רוצח! היה צריך לעשות את ההיפך הגמור", צייץ טראמפ.

בתוך כך, לפי כלכלני בנק ההשקעות גולדמן זאקס, הנשיא טראמפ נהנה מיתרון קל על פני המתחרים לקראת הבחירות ב-2020 בהתחשב בתחזית לכלכלת ארה"ב. 

כלכלני בנק ההשקעות מסבירים כי באופן כללי נשיא מכהן מחזיק ביתרון קל על פני המתחרים לפני בחירות, וכי הסיכוי שטראמפ צפוי לזכות בכהונה נוספת גבוה יותר מאשר שמועמד דמוקרטי ינצח אותו ויתפוס את השלטון.

מבחינה היסטורית, כלכלני גולדמן זאקס מצאו כי משתנים כגון: תעסוקה והכנסה מהווים אינדיקטורים טובים יותר לניבוי תוצאות הבחירות מאשר כוחות מבוססי שוק כגון: מחירי הנפט.

הביצועים של המשק האמריקאי ברבעון השני של שנת הבחירות הוא לעתים קרובות אינדיטור חזק יותר לניבוי התוצאה, אמרו בגולדמן זאקס. בהקשר זה נציין כי רק בשבוע החולף פורסם כי נתוני דרישות האבטלה בארה"ב נפלו לשפל של 49 שנה.