האיחוד האירופי מאיים על ארה"ב בהטלת מכסי יבוא בשווי 20 מיליארד דולר

האיחוד האירופי פירסם היום רשימה בת 11 עמודים של מוצרי יבוא מארה"ב בשווי 20 מיליארד דולר, עליהם הוא מעוניין להטיל מכסי מגן • בשבוע שעבר ממשל טראמפ הציג רשימה בת 7 עמודים עם סחורות אירופיות בשווי 11 מיליארד דולר, עליהן מתוכננים מכסים

ססיליה מאלמסטרום, נציבת הסחר של האיחוד האירופי / צילום: REUTERS/Francois Lenoir
ססיליה מאלמסטרום, נציבת הסחר של האיחוד האירופי / צילום: REUTERS/Francois Lenoir

תיקי יד, טרקטור, אתי חפירה ודגים הם רק חלק מרשימה בת 11 עמודים של מוצרי יבוא מארה"ב בשווי 20 מיליארד דולר שהאיחוד האירופי רוצה להטיל עליה מכסים במחלוקת השינוע האווירי בינו לבין ארה"ב.

ארה"ב וגוש האירו נאבקים כבר קרוב ל-15 שנים באירגון הסחר העולמי על סובסידיות שהוענקו ליצרנית המטוסים האמריקאית בואינג וליריבתה האירופית איירבאס. לאחר נצחונות חלקיים לכל אחד מהצדדים, שניהם דרשו מאירגון הסחר מתווך חיצוני על מנת שיוכל למדוד מה גובה המכסים שיכולים להטיל אחד על השני.

בשבוע שעבר, ממשל טראמפ הציע רשימה בת 7 עמודים של מוצרים מגוש האירו להטלת מכסים - החל ממטוסים גדולים וכלה במוצרי חלב ויין. זאת על מנת לאזן את הנזק הנגרם לארה"ב על רקע הסובסידיות שקיבלה איירבוס, שהוערכו ב-11 מיליארד דולר.

היום (ד'), ראשי האיחוד הגיבו מבריסל עם רשימה משלהם בשווי 20 מיליארד דולר שכוללת מגוון מוצרים כמו פירות יבשים, קטשופ, טבק, קונסולות משחק, מזוודות ותיקי יד כפי שמוזכר לעיל, וגם טרקטורים ומסוקים. הרשימה הנוכחית תהיה פתוחה לייעוץ עד 31 במאי השנה וייתכן שעוד תיערך.

"האיחוד האירופי עדיין פתוח לדיון עם ארה"ב", אמרה נציבת הסחר של האיחוד, ססיליה מאלמסטרום, "כל עוד אין תנאים מוקדמים לשיחות וכולנו נכוון לתוצאה הוגנת". שני הצדדים הזכירו בעבר כי יעדיפו גישור ופשר מאשר כפיית מכסים אחד על השני.