חברת הרחפנים של גוגל קיבלה בארה"ב סמכויות של חברת תעופה

Wing Aviation, חברה-בת של גוגל , הפכה למפעילת הרחפנים הראשונה שקיבלה סמכויות של חברת תעופה קטנה מהרשויות הפדרליות בארה"ב, כך שיתאפשר לה להעביר משלוחים ללקוחות

רחפן / צילוט: רויטרס
רחפן / צילוט: רויטרס

Wing Aviation, חברה-בת של גוגל, הפכה למפעילת הרחפנים הראשונה שקיבלה סמכויות של חברת תעופה קטנה מהרשויות הפדרליות בארה"ב, כך שיתאפשר לה להעביר משלוחים ללקוחות, לפי דיווח בבלומברג.

חברות רחפנים שונות בארה"ב כבר קיבלו אישור לקיים טיסות הדגמה או לבצע משלוחים למרחקים קצרים, אך מעולם לא הייתה חברת רחפנים שקיבלה את ההיתרים שהוענקו לווינג על-ידי רשות התעופה הפדרלית ומחלקת התחבורה של ארה"ב.

ווינג הצהירה כי תוך מספר חודשים תתחיל לבצע משלוחים של חפצים קטנים עבור שתי קהילות כפריות בוירג'יניה. הרגולציה בארה"ב עדיין לא מאפשרת לרחפנים לטוס מעל אזורים עירוניים וריכוזי אנשים, ומגבילה את המקומות בהם ווינג תוכל לפעול, אך כעת בחברה יוכלו לחייב לקוחות עבור המשלוחים בוירג'יניה ולהגיש בקשה להתרחב למחוזות נוספים.

לפי רשות התעופה הפדרלית, על-מנת לקבל את האישור, ווינג סיפקה מסמכים רבים שכוללים תיעוד של אלפי טיסות מוצלחות ובטוחות שביצעה בשנים האחרונות באוסטרליה. מזכירת התחבורה של ארה"ב, איליין צ'או, הצהירה כי "זהו צעד חשוב קדימה בשילוב של רחפנים בכלכלה שלנו".

בטיסות המבחן שווינג ביצעה עד היום היא נאלצה להתמודד עם חששות מפני רעש וסוגיות פרטיות, מאחר שהרחפנים משתמשים בווידאו כדי לנווט, אך בחברה אומרים כי התמונות המצולמות לא נשמרות אחרי הטיסה.

בחלק מחברות הרחפנים טוענים כי הדרישות לקבלת ההיתרים של חברות תעופה לא מותאמות אליהן, וכוללות למשל את הצורך בחגורות בטיחות עבור צוות האוויר. אך מנכ"ל ווינג, ג'יימס ריאן בורגס, אמר לבלומברג כי בחברה פעלו בשיתוף-פעולה עם הרשות כדי להבחין בין החוקים שיש להחיל על מפעילי רחפנים ובין אלה שלא, וכעת חברות רחפנים אחרות יוכלו לקבל אישור דומה במהירות רבה יותר מבעבר.

ווינג מתכננת למכור סחורה מסוחרים מקומיים, בניגוד לאמזון פריים אייר, שירות משלוחים ברחפנים שאמזון מפתחת כדי לבצע משלוחים לסחורות שהוזמנו דרך האתר. הרחפנים של ווינג מסוגלים לבצע המראה אנכית ולטוס אופקית במהירויות גבוהות. את הסחורה הרחפן נושא בבטנו ומנחית אותה באמצעות רצועה לחצרות של אנשים ממרחק בטוח. החברה קיבלה לאחרונה אישור להפעיל משלוחים גם באוסטרליה.