האחים נקש מתרחבים בישראל: יפתחו שישה מלונות נוספים בהשקעה של מיליארד שקל

קבוצת ג'ורדאש של האחים נקש תקים בחודשים הקרובים 3 בתי מלון בדרגה של 4-5 כוכבים תחת המותג "הרברט סמואל" ו-3 בתי מלון בדרגת 5 כוכבים תחת המותג "סטאי" • מנכ"ל הקבוצה: "התיירות הנכנסת משוועת למלונות יוקרה; יש מי שטוענים שהמלונות בישראל יקרים יותר, אבל זאת טעות"

קבוצת ג'ורדאש של האחים אבי, ג'ו ורפי נקש מרחיבה את פעילותה בתחום המלונות בישראל. הקבוצה תקים בחודשים הקרובים שלושה בתי מלון חדשים בדרגה של 4-5 כוכבים, תחת המותג "הרברט סמואל": מלון "מילוס הרברט סמואל" בים המלח, שייפתח בחודש הבא וימנה 162 חדרים; מלון "אופרה הרברט סמואל" בבניין האופרה בתל-אביב, שבו יהיו 110 חדרים בשלוש הקומות הראשונות של הבניין; ומלון בוטיק עם 30 חדרים בבניין לשימור בתל-אביב.

גם המותג "סטאי", המדורג ב-5 כוכבים, יתרחב עם שלושה מלונות נוספים: "סטאי עכו" באתר חאן אל-עומדאן; ושניים נוספים בתל-אביב - האחד על חורבות מתחם הקאנטרי קלאב והשני באזור הטיילת. בשניהם ישולבו גם דירות למגורים. עד שנת 2023 צפויה החברה למנות 21 בתי מלון בישראל. 

"משפחת נקש מושקעת בהיקף של מיליארדי דולרים בישראל", אמר היום (ב') אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת ג'ורדאש, המחזיקה בין היתר גם בחברת ארקיע, באמפא נדל"ן, בנמל אילת, במותג השמן חלוצה ובחברת פריניר. דרך אמפא שותפה הקבוצה גם במותג ההוסטלים "סלינה" שצפוי להיכנס השנה לישראל.

ברחבי העולם מונה הקבוצה 15 מלונות נוספים, רובם בארה"ב. "תחום המלונאות בישראל קרוב לליבם של האחים נקש", הוסיף חורמרו. "לתפיסתם, ככל שיהיו יותר בתי מלון בישראל - כך מספר התיירים יגדל. למעשה, אין סיבה שישראל לא תמשוך אליה 10-12 מיליון תיירים בשנה - פי שלושה מאשר היום".

לדבריו, החזר ההשקעה בסך של מיליארד שקל על ששת בתי המלון החדשים צפוי תוך 10-15 שנה. "במלונאות חובה להביט לטווח הרחוק ולהיות אופטימיים. ככל שייבנו יותר בתל-אביב - כך זה ישדרג את העיר, וכולם ירוויחו. ג׳ו (נקש - מ.ר.ח) לימד אותי להסתכל 1,000 שנה קדימה - ולשם אני מכוון". 

למה הפוקוס שלכם הוא רק על מותגי יוקרה?

"משום שיש קהל גדול לזה. התיירות הנכנסת - ובעיקר בתל-אביב - משוועת למלונות יוקרה. אחרי שפתחנו את מלון סטאי ביפו, גילינו שיש קהל שרוצה ומוכן לשלם על מלונות יוקרתיים. יש מי שטוענים שהמלונות בישראל יקרים יותר, אבל זאת טעות. כשמשווים בין 'תפוחים לתפוחים' בתחום היוקרה, מגלים שהמחירים פה דומים לאירופה ואפילו זולים יותר, למרות שעלויות התפעול בישראל יקרות יותר.

"אנחנו מתכננים לפעול דרך סלינה גם במוצר הזול יותר, אבל מבחינתנו כל מה שמביא לכאן תיירים הוא טוב. בשלב הזה אנחנו לא מתכוונים להיכנס למלונות בדרגת אירוח בינונית (3 כוכבים)". 

האם תיכנסו גם לתחום של השכרת דירות בפורמט של Airbnb?

"לעת עתה לא. אני חושב שנושא השכרת הדירות הוא פנטסטי, אבל לא במצב הנוכחי הפרוץ. התחרות חייבת להיות הוגנת, תחת אותה רגולציה ומסים שאני כמלונאי כפוף אליה".