מחפשים מקום לינה דרך Airbnb במנהטן? מעכשיו תוכלו לבדוק זמינות ברוקפלר סנטר

ענקית השכרת הדירות משתפת פעולה עם בעלי אחד ממגדלי המשרדים במתחם להסבה של כמה קומות לדירות להשכרה

מתחם ההחלקה על הקרח ברוקפלר סנטר בניו יורק / צילום: רוטרס, Carlo Allegri
מתחם ההחלקה על הקרח ברוקפלר סנטר בניו יורק / צילום: רוטרס, Carlo Allegri

המגדלים שבמרכז רוקפלר בלב מנהטן כבר לא מיועדים למשרדים בלבד. RXR, הבעלים של אחד ממגדלי המשרדים במתחם, משתפת פעולה עם ענקית השכרת הדירות לנופשים Airbnb, והיא תסב עשר קומות ליחידות כאלה, לראשונה בהיסטוריה של הקומפלקס הזה שנבנה לפני 87 שנים.

RXR ו-Airbnb מסרו כי הן מקוות לפתוח את מתחם הדירות להשכרה לטווחים קצרים בבניין ברוקפלר פלאזה 75 בעוד כשנה. החדרים המשודרגים יהיו בקומות העליונות של הבניין בן 32 הקומות, והאורחים יוכלו להתפעל ממראה קתדרלת סנט פטריק ומעץ חג המולד המואר המסורתי של רוקפלר סנטר בעונת החג.

העסקה של רוקפלר פלאזה, שעדיין כפופה לאישור מן המלווים (הבנקים) ומצדדים נוספים, היא הראשונה במה ששתי החברות, RXR ו-Airbnb, מקוות שתהיה סדרת מתחמי השכרה כאלה באזור העיר ניו יורק. הן דנות גם במתחם של כ-150 יחידות השכרה ברחוב הול 47 בקלינטון היל, ברוקלין, שם מחזיקה RXR קומפלקס בן 100 שנה של עשרה בניינים שהיא הופכת לשטחי משרד מודרניים.

המתחם ברוקפלר פלאזה יציע כ-200 יחידות לשהייה של לילה אחד. המטרה היא למנוע את החיכוכים שגרמה ההתרחבות של Airbnb באזורים אחרים בעיר. לדוגמה, צוות העובדים יהיה מאוגד, ויציית בקפדנות לחוקי העיר, אמר סקוט רכלר, מנכ"ל RXR.

"זו דרך שהולכת לעלות בקנה אחד עם כל דרישות הרגולציה של העיר ניו יורק", אמר רכלר.

מבחינת Airbnb, רוקפלר פלאזה יהיה מתחם הדגל של המאמץ החדש שלה להתרחב בשווקים כמו ניו יורק סיטי, כאשר היא נתקלת בהתנגדות של רשויות מקומיות.

מגבלות נוקשות, קנסות כבדים

בלחץ ענף המלונאות בעיר, ניו יורק אוכפת מגבלות נוקשות על השכרת דירות לזמן קצר, והיא מטילה קנסות כבדים על בעלי דירות שלא מצייתים להגבלות הללו. בתחילת השנה הגישה העירייה תביעה נגד חברת תיווך למגורים שלטענתה הייתה מוקד של השכרת דירות וחדרים לטווח קצר בקנה מידה רחב.

מול מגבלות כאלו בערים רבות, Airbnb החלה לשנות את האסטרטגיה שלה, ולנסות להיות מעורבת יותר בעיצוב ובתפעול הדירות להשכרה לטווח קצר. המאמץ הנרחב הזה לשנות אסטרטגיה הוא חלק מההכנות להנפקה הראשונית לציבור של מניות החברה, שצפויה בשנה הבאה.

העסקה של Airbnb עם RXR תהיה הראשונה שבה היא יוצרת יחידות להשכרה בתוך בניין משרדים בניו יורק.

מאחר שרוקפלר פלאזה 75 ובניינים נוספים של RXR מיועדים לשימוש מסחרי, הסבת כמה קומות לדיור בשכירות ניצבת בפני פחות אתגרים משפטיים מאשר הניסיון להשכיר דירות בבנייני קונדו (בניינים משותפים רגילים) בניו יורק סיטי.

"אני חושב שאנחנו נראה איך המודל הזה עובד, נפיק ממנו לקחים וניישם אותם בהמשך הדרך", אמר כריס ליהאן, סגן נשיא בכיר ב- Airbnbלמדיניות עולמית ולתקשורת.

יותר מ-6,000 דירות מגורים

RXR מחזיקה יותר מ-6,000 דירות מגורים בניו יורק רבתי, ועוד כ-250,000 מ"ר של נכסים מסחריים.

החברה הזו חכרה ב-2012 את הבניין ברוקפלר פלאזה 75 ל-99 שנים, ומאז היא שיפצה את הבניין והשכירה את רוב שטחיו כשטחי משרד. אבל היא שמרה את הקומות העליונות לשימוש אפשרי כמלון. RXR מציעה יותר ויותר שימוש מעורב בנכסיה, כולל משרדים, מגורים, מלונות, בידור וחנויות, בהערכה שהביקוש למתחמים שבהם אנשים יכולים לעבוד, להתגורר ולחיות נמצא בעלייה.

רוקפלר פלאזה 75, שנבנה בשנות ה-40 במאה שעברה כמטה של חברת סטנדרד אויל, הוא חלק מהמתחם הידוע במידטאון מנהטן, שהתפרסם בזכות זירת ההחלקה על הקרח שלו, החנויות ומסעדות. הקומפלקס המקורי בסגנון ארט דקו נבנה על ידי ג'ון רוקפלר ג'וניור בשנות השפל הגדול.

יחידות ההשכרה ברוקפלר 75 יופיעו במערכת של Airbnb לצד הדירות הפרטיות הרגילות ברשת הזו, אבל לא תחת המותג Airbnb. יהיה להן ולנכסים נוספים של RXR שם שיהיה קשור לסביבה הקרובה או למתחם.