הורדת המלצה למניית סאן, בעלת השליטה ההודית בחברת התרופות תרו מחיפה

"פורטפוליו המוצרים הנוכחי של סאן הוא כרגע שלילי ל-EBITDA", נימקו בבנק ההשקעות קרדיט סוויס את הורדת ההמלצה על המניה, על רקע השקעות שהחברה מבצעת במוצרים מקוריים בפיתוח • תרו נסחרת בניו יורק בשווי של 4.2 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-21.5% בשנה האחרונה

ישראל מקוב, יו"ר סאן / צילום: איל יצהר
ישראל מקוב, יו"ר סאן / צילום: איל יצהר

אחרי כשנתיים של המלצה חיובית, בנק ההשקעות קרדיט סוויס הוריד את המלצתו למניית סאן  - חברת התרופות ההודית שבראשה עומד היו"ר ישראל מקוב, ושהיא בעלת השליטה בחברת התרופות החיפאית תרו .

בקרדיט סוויס הורידו את ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", ומחיר היעד למניה הופחת בכ-9% ל-470 רופי (החברה נסחרת בבורסה ההודית), שגבוה בכ-3% מהמחיר הנוכחי. שווי השוק של סאן עומד על 1.1 טריליון רופי, שהם כ-15.7 מיליארד דולר.

בקרדיט סוויס נימקו את הפחתת ההמלצה בכך שפורטפוליו המוצרים הנוכחי של סאן הוא כרגע "שלילי ל-EBITDA" (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), על רקע השקעות שהחברה מבצעת במוצרים מקוריים בפיתוח.

להערכת כלכלני קרדיט סוויס, מכירות השיא של המוצרים הקיימים יהיו נמוכות מהצפוי, וקיים סיכון בהשקעות נוספות במוצרים המקוריים, בזמן שהצמיחה בהכנסות מוצרי הליבה הגנריים נשארת חלשה ונמוכה מ-10%. הם מסבירים את החולשה בצמיחה בגנריקה בין היתר בצפי לירידה או קיפאון בהכנסות של תרו, החברה-הבת מישראל.

להערכתם, תרו חשופה מאוד לשחיקת מחירים במוצרים שלה. בקרדיט סוויס מציינים כי תרו אחראית על 15% מהכנסות סאן אך על 35% מהרווחים, "לאור ה-EBITDA שלה שהוא עדיין גבוה", לדבריהם. "הכנסות תרו עדיין גבוהות, כ-650 מיליון דולר, אבל צנרת המוצרים שלה חלשה עם פחות מ-30 מוצרים גנריים שמחכים לאישור בארה"ב, לפיכך מכירותיה צפויות לקטון בטווח הבינוני".

תרו נסחרת בניו יורק בשווי 4.2 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה 21.5% בשנה האחרונה.