אייל לפידות יצטרף לארקין ולגבאי? קיבל אופציה ל-5% מכלל ביטוח

אייל לפידות התפטר בתחילת החודש מתפקיד מנכ"ל הפניקס לאחר עשור מוצלח מאוד • צפוי להחזיק במניות כלל ביטוח כהחזקה פסיבית נוסף על 1% מהפניקס שבידיו • מנהל ההשקעות החדש של מורי ארקין, יניב כהן, היה עד לפני מספר חודשים מנהל השקעות העמיתים בקבוצת הפניקס, תחת לפידות. קודם לכן כהן היה מנהל השקעות הנוסטרו של עמיתים

אייל לפידות \ צילום: אמיר מאירי
אייל לפידות \ צילום: אמיר מאירי

אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס היוצא ומנכ"ל שיכון ובינוי הבא, עשוי להצטרף למורי ארקין וליקיר גבאי ולרכוש 5% ממניות כלל ביטוח. לפידות הצטרף לעסקה כבעל אופציה לרכוש את המניות האמורות.

אתמול מכרה אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין, 4.99% מכלל לארקין ועוד 4.99% לגבאי, בתמורה לכ-270 מיליון שקל בסך הכל.

ככל הידוע לפידות מתכוון לרכוש נתח מכלל ביטוח כהחזקה פסיבית ולא כחלק ממהלך רחב יותר של קבלת תפקיד ניהולי בה, והוא רואה את עצמו כמנכ"ל שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף. מבחינת לפידות מדובר בהחזקה בחברת ביטוח לאור אמונו בסקטור, וזאת בנוסף להחזקה של 1% שיש לו כבר בהפניקס.

נציין כי מנהל ההשקעות החדש של מורי ארקין, יניב כהן, היה עד לפני מספר חודשים מנהל השקעות העמיתים בקבוצת הפניקס, תחת לפידות. קודם לכן כהן היה מנהל השקעות הנוסטרו של עמיתים.

בתחילת החודש הנוכחי לפידות התפטר מתפקיד מנכ"ל הפניקס לאחר כעשור מוצלח מאוד. בשנים האחרונות הוא ככל הידוע ניסה לא אחת לקחת במהלכים לרכישת השליטה בהפניקס, גם כבעל מניות מיעוט. על פי הערכות אם וככל שהוא יממש את האופציה בכלל ביטוח הוא יעשה זאת באמצעות הלוואה.

במסגרת העסקה מאתמול אי.די.בי נתנה אופציה גם לארקין או לגבאי לרוכש עוד 3% מכלל ביטוח. עם זאת, כל החזקה של 5% ומעלה בחברת ביטוח דורשת קבלת אישור רשות שוק ההון.