41 הרוגים בתאונת מטוס של חברת אירופלוט במוסקבה

המטוס, שעל סיפונו היו 78 איש, ביצע אתמול נחיתת חירום בשדה התעופה שרמטיבו במוסקבה ועלה באש על המסלול

המטוס של אירופלוט לאחר שכובתה האש / צילום: City News "Moskva"
המטוס של אירופלוט לאחר שכובתה האש / צילום: City News "Moskva"

מטוס של חברת התעופה הרוסית אירופלוט שעל סיפונו היו 78 איש (נוסעים ו-5 אנשי צוות), ביצע אתמול (א') נחיתת חירום בשדה התעופה שרמטיבו במוסקבה ועלה באש על המסלול. התאונה גרמה למותם של 41 איש, בהם 2 ילדים. 

המטוס ביצע נחיתת אונס והספיק לפתוח את מגלשות החירום בדלתות הקדמיות של המטוס - דרכן נמלטו חלק מהנוסעים בעוד הלהבות עולות בחלקו האחורי של המטוס. הטיסה שהמריאה ממוסקבה לעיר מורמאנסק, בוצעה במטוס 100 Superjet, מטוס נוסעים מתוצרת החברה הרוסית סוחוי המייצרת בעיקר מטוסים צבאיים. מדובר במטוס צר גוף לטיסות קצרות בעל קיבולת של כ-95 נוסעים. סוכנות הידיעות הרוסית דיווחה כי אחרי פחות מ-30 דקות מההמראה, בשעה 18:00, אבד הקשר עם המטוס ככל הנראה בגלל מכת ברק. הטייסים החליטו לשוב על עקבותיהם ולנחות בנמל התעופה. בסרטון וידיאו שתיעד את התאונה אפשר לראות את המטוס המגיע למסלול במהירות גבוהה לפני שנגע בקרקע. הוא "קיפץ" על הקרקע במהירות עצומה עד שפרצו הלהבות בחלקו האחורי של המטוס שהובילו לתאונה הנוראה.

 

בהודעה שפרסמה אירופלוט באתר האינטרנט שלה היא דיווחה כי פינוי הנוסעים מהמטוס הבוער התרחש תוך פרק זמן של 55 שניות. עוד נאמר כי אנשי הצוות עשו ככל שביכולתם כדי להציל את חיי הנוסעים - "לצערנו הם לא הצליחו לסייע לכל מי שהיה במטוס". עוד הוסיפה החברה כי הקפטן היה האחרון שעזב את המטוס הבוער.

מטוס מדגם זהה היה מעורב בתקרית נוספת השנה שהסתיימה ללא נפגעים.