"חשוב לנו להחזיק את הלואו-קוסט, גם אם אנחנו צריכים לספוג הפסדים"

הפורטפוליו של זיו רוזן, בן 43, מנכ"ל גוליבר • "המייל הפרטי שלי מפורסם באתר שלנו, וכמה פעמים אפילו התקשרו אליי הביתה"

זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר / צילום: איל יצהר
זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר / צילום: איל יצהר

אני: אנליטי, רציונלי, נחשב ל"איש הגאנטים", שעורך כל דבר בטבלת יתרונות וחסרונות, מוזיקלי מאוד ואופטימי, מעורב בסביבה ובחברה. כשהייתה לי התלבטות אם ללכת לפוליטיקה, העניין הכלכלי דיבר.

משפחה 1: משפחתו של אבא מבוקרשט, רומניה. סבא עסק בקמעונאות. אבא נולד במהלך מלחמת העולם השנייה, ואף שהם לא היו במחנות, השואה הייתה נוכחת בבית. בסוף המלחמה עלו ארצה, והגיעו ליפו, ממש ליד בלומפילד. לסבא היה קיוסק באצטדיון, וכילד אבא היה מוכר גזוז במשחקים.

משפחה 2: המשפחה של אמא עברה מרומניה לאוקראינה במלחמה. סבתא, שהייתה היחידה שהכרתי מכל הסבים, איבדה בה הורים, אחים ואת אחת הבנות. היא תמיד שיתפה אותי, וכשהלכנו לצפות יחד ב"רשימת שינדלר", היא לא הפסיקה לבכות. אמא נולדה באודסה, וכשהייתה בת שלוש הם עלו על אוניית המעפילים "כנרת" לארץ וגורשו לקפריסין לשנתיים, עד שהגיעו לירושלים. בסוף היסודי עברה המשפחה לתל-אביב, ובמסיבת ריקודים שאבא ארגן בבית שלו, חברה הכירה ביניהם.

ילדות: בת ים. כל-כך הפריעה לי הסטיגמה השלילית שלה, שיצאתי להילחם למענה ולהצליח למעני, כדי להוכיח שזה לא ככה. הופעתי בטלוויזיה ובכנסת כדי להראות איזה חינוך מעולה יש בעיר וכמה היא נפלאה. למדתי פסנתר וקצת גיטרה, הייתי יו"ר מועצת התלמידים הראשון שנבחר מכיתה ט' והדיח מועמדים מי"ב, יזמתי את הקמת מועצת הנוער בעיר, ויצא שאני ניהלתי אותה ואשתי הייתה באופוזיציה.

אמא הייתה מזכירה במשרד פרסום. אהבתי להגיע אליה למשרד ולקרוא את כל העיתונים והמגזינים, וממנה קיבלתי את חיידק התקשורת. אבא היה איש צבא בחיל האוויר וכשהשתחרר היה מנהל באמקור. גרנו שנים בבסיסי צבא, ואחרי השחרור שלו עברנו לבת ים. כשהייתי בן 18 הוא נפטר מסרטן, נקודת שבר קשה בחיים שלי. הוא היה כל-כך חסר לי בגיוס, בחתונה ובלידות. מותו ביגר אותי ברגע.

רננה: אשתי, מפקחת תחום המנהיגות במשרד החינוך בתל-אביב, גבעתיים ובת ים, ילידת העיר. נפגשנו במועצת העיר ויחד הובלנו את השבתת מערכת החינוך הארצית, כשאחרי שביתת המורים הגדולה החליטו לקצץ לנו חופשות, וניצחנו. יש לנו ארבעה ילדים, ואנחנו גרים בראשון-לציון, ליד ההורים שלה.

פנאי: מרצה בבינתחומי בניהול מוצר, רוכב על אופניים לבד ועם הילדים, כזמן איכות, רץ ומאזין למוזיקה. לפני שבע שנים למדתי גיטרה, ואני והבן שלי מנגנים יחד.

תפיסת עתיד: להמשיך לקחת אחריות חברתית במקביל לעשייה העסקית ולהמשיך ולראות את הצד המואר בחיים.

קריירה

במחשבים עושים כסף: אחרי השחרור משירות בחיל הים, התחלתי ללמוד לתואר ראשון. בגלל שכסף הטריד אותי, כי לא היו בבית הרבה אמצעים, החלטתי ללמוד מחשבים כי שם עושים כסף, למרות שזה לא היה החלום שלי. במקביל, עבדתי בעיריית בת ים, כרכז תנועות נוער. בסיום התואר התקבלתי כתוכניתן באמדוקס. לא סבלתי בתפקיד, אבל המקום היצירתי לא בא לידי ביטוי, וכשהתפנה תפקיד מנהל מוצר בפלאפון התלבטתי, אבל עשיתי את המעבר. למזלי, זאת הייתה תקופת "אסקייפ" עם מוצרי התוכן הצבעוניים, רינגטונים, ניווט קולי, ומוניתי למנהל מוצרי התוכן הקולי של פלאפון ואסקייפ, והבאנו הרבה יצירתיות. את התואר השני, עשיתי בניו יורק בברוך קולג'.

מעבר מצד לצד: ואז אחד הספקים אמר לי, "בוא תכיר את הצד השני, מול נותן השירות", ועברתי ל"טלכלל", שהייתה בית ספר לחיים. שילבנו קונטנט, טכנולוגיה ומוקדים, ונתנו מוצרים לחברות הסלולר. אחרי ארבע שנים כסמנכ"ל השיווק, עזבתי בלי לדעת לאן אני הולך, כמו שאני עושה תמיד, ואחרי חיפוש הגעתי ללוגיה, חברת התוכן של סלקום, כמשנה למנכ"ל.

ברגע האחרון: אחרי ארבע שנים עזבתי, ואז קראו לי לשיחה בקשת והציעו לי להיות משנה למנכ"ל מאקו, תחת יובל נתן, שאני אוהב ומעריץ. האתר היה בשיא הפופולריות שלו והייתי דירקטור בחברות האי-קומרס של קשת. שנתיים וחצי הייתי שם, וכשפנו אליי מגוליבר להתמנות למנכ"ל - סירבתי. במקרה פגשתי חבר שסיפר שזו חברה טכנולוגית מדהימה, וממש לפני שסגרו עם מישהו אחר, התראיינתי והתקבלתי.

גוליבר

מסע לקוח: חברת אי-קומרס שעוסקת בתיירות, פלטפורמה שהוקמה בשנת 2000 והיום 90% מההזמנות שלה מתבצעות באמצעות האינטרנט. החוויה מתחילה בהזמנה, שבה הלקוח מקבל את כל המידע בצורה קלילה ונגישה, וממשיכה בשירות ובמהלך הנסיעה, כשהנוסעים מקבלים טיפים שמתאימים למיקום שלהם. אם מתעוררת בעיה, אנחנו זמינים בווטסאפ, במייל ובטלפון, ובעברית, וזה הבידול שלנו, ואנחנו גם כפופים לחוק הגנת הצרכן הישראלי. המייל הפרטי שלי מפורסם באתר וכמה פעמים אפילו התקשרו אליי הביתה.

הערך הגבוה של הלואו־קוסט: ענף התיירות מושפע מכל דבר - עליית מחירי הדלק, שריפה בנוטרדאם, מלחמה, ומהצד השני מהפכת השמיים הפתוחים הביאה הרבה הזדמנויות. חשוב לנו להחזיק את הלואו-קוסט על המדף, כחלק מכלל ההיצע, כמוצר משלים, גם אם אנחנו צריכים לספוג הפסדים, כדי להיות החברה שדרכה מזמינים. כדי להרחיב את המנעד, הקמנו חברה עם שופרסל, כשאנחנו מביאים את יכולות האונליין והם את 1.8 מיליון הלקוחות המפולחים שלהם.