שנה בלבד אחרי שנרכשה, רשת TNT קורסת שוב: "הגיעה לקצה גבול היכולת הכלכלית"

(עדכון) - ביהמ"ש נתן לחברה צו הקפאת הליכים זמני עד לדיון שייערך ב-21 במאי • מהבקשה להקפאת הליכים עולה כי היקף החובות של רשת האופנה עולה על 5 מיליון שקל, וכי היא מבקשת למנות לה נאמן ולמכור בהקדם את הפעילות

חנות TNT בקניון הזהב בראשון-לציון / צילום: תמר מצפי
חנות TNT בקניון הזהב בראשון-לציון / צילום: תמר מצפי

רשת האופנה TNT, שנרכשה מידי הוניגמן הקורסת לפני כשנה, הגישה היום בקשה להקפאת הליכים. היום  (ה') אחר-הצהריים נתן בית המשפט צו הקפאת הליכים זמני נגד TNT עד לדיון שייערך ב-21 במאי בבית המשפט המחוזי בחיפה. בדיון אמורים למנות בעל תפקיד לחברה.

מבקשת הקפאת ההליכים שהוגשה לבית המשפט עולה כי היקף החובות של הרשת עומד על למעלה מ-5 מיליון שקל, וכי היא מבקשת למנות לה נאמן ולמכור בהקדם את הפעילות.

"המבקשת הגיעה בימים אלה לקצה גבול היכולת הכלכלית שלה, לאחר שנשאה בהפסדים תפעוליים במהלך השנה האחרונה תוך ירידה משמעותית במחזור המכירות", נכתב בבקשת הקפאת ההליכים שהגיש בעליה הטרי היחסית של TNT, עלי חידארה. עוד נכתב בבקשה כי "כל שנותר הוא ניסיון להפיק המיטב ממכירת פעילותה, על-מנת שהתמורה תשרת את הנושים שלה בהיקף המיטבי".

TNT מפרטת בבקשה כי "השנה שחלפה מחודש אפריל 2018 ועד עתה הייתה שנה קשה מאוד לענף האופנה, בייחוד עבור אלה אשר פועלים במתכונת של חנויות אופנה במרכזי קניות". עוד נכתב כי "העונה האחרונה התאפיינה בקריסה של רשתות אופנה וקיטון משמעותי במחזורי המכירות, אשר נובע בין השאר מהתחזקות אתרי מכירות באינטרנט", תוך שהבקשה מציינת דיווחים על "פגיעה דומה ברשת האופנה קסטרו".

בפברואר 2018 קרסה קבוצת הוניגמן ונקלעה להקפאת הליכים עם חובות של למעלה מ-230 מיליון שקל. על רקע הקריסה, במאי אשתקד נרכשה TNT, שמנתה 26 חנויות, על-ידי עלי חיאדרה, אך גם במתכונתה הנוכחית הרשת לא הצליחה להתייצב. הבעלים הנוכחי סגר במהלך השנה האחרונה 13 חנויות, כך שנותרות בהפעלות רק מחצית מהחנויות שרכש בתחילה. "לצד קיטון משמעותי במחזורי המכירות, נושאות רשתות האופנה בעלויות גבוהות מאוד של דמי שכירות במרכזי הקניות, אשר לעתים מגיעים לכדי 30% ממחזור המכירות ואף יותר".

בבקשה נכתב כי הבקשה מוגשת בדחיפות, "במטרה לאפשר שהות לביצוע מהלך של מכירת פעילות החברה או חלק ממנה, כעסק חי, טרם לא יעלה בידה להמשיך ולפעול בשל נקיטת הליכים על-ידי נושים שונים של החברה", ובכלל זה "סגירת חנויות על-ידי הנהלות מרכזי קניות, כפי שכבר מתרחש בפועל".

בנוגע לעתידה של TNT מפרטת החברה כי לאחר חיפוש משקיע או רוכש, התקבלה הצעה לרכישת שני סניפים של הרשת בקניון ביל"ו ובמתחם ביג בטבריה, כשהמציע שזהותו אינה ידועה נכון לשלם 45 אלף שקל על כל סניף והמלאי שלו - הצעה גבוהה ביחס לתמחור של כל סניף במועד הרכישה שנע בין 15 ל-20 אלף שקל.

בבקשה מפורט כי היא נעשתה בהסכמת קבוצה של 48 עובדים (המיוצגים על-ידי עורכי הדין אופיר רונן ואלון הורנשטיין), המהווים כ-70% מעובדי החברה.