מיזוג הנדל"ן יוצא לדרך: אושר מיזוגה של כלכלית ירושלים לחברה הבת מבני תעשייה

את עיקר ההתנגדות להצעה מקרב בעלי מניות מבני תעשייה ריכזו בית ההשקעות פסגות והקופות המפעליות שבניהולו

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

המיזוג בין חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים לחברה הבת, מבני תעשייה יוצא לדרך. שתי החברות הודיעו אתמול כי בעלי מניותיהן אישרו את הצעת המיזוג באסיפות הכלליות שערכו שתיהן השבוע. בהצבעת בעלי המניות של כלכלית ירושלים זכתה ההצעה לרוב של 99.99% מקולות המצביעים, ואילו בהצבעת בעלי המניות הלא נגועים של מבני תעשייה זכתה ההצעה לרוב של 84.69%. את עיקר ההתנגדות להצעה מקרב בעלי מניות מבני תעשייה ריכזו בית ההשקעות פסגות והקופות המפעליות שבניהולו.

כבר שלשום חשף "גלובס" כי קיימת תמיכה רחבה למהלך המיזוג, לאחר ששתי חברות הייעוץ לגופים מוסדיים, אנטרופי ועמדה, הביעו את תמיכתן במהלך. עם זאת, בית ההשקעות פסגות אינו נמנה על לקוחות חברות הייעוץ ונוהג לבחון כל עסקה מסוג זה בעצמו.

במסגרת המיזוג נקבע כי חברת מבני תעשייה תהיה החברה הקולטת ואילו כלכלית ירושלים תהיה החברה הנקלטת. המיזוג יתבצע באמצעות החלפת מניות, כאשר יחס ההחלפה שנקבע בעסקה הוא 1.935 מניות של מבני תעשייה עבור כל מניה של כלכלית ירושלים.

דודו זבידה, מנכ"ל שתי חברות הנדל"ן, ציין בתום האסיפה כי "אני שמח על הבעת האמון של בעלי המניות במהלך המיזוג שהובילה הנהלת הקבוצה. המהלך צפוי להביא להצפת ערך משמעותית עבור בעלי המניות של שתי החברות. הוא ייטיב עם כל בעלי המניות ויהפוך את "מבנה" לקבוצה דומיננטית, עם גב כלכלי איתן, הן בבורסה והן בשוק הנדל"ן".

קבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסה

זבידה הוסיף כי עם השלמת המיזוג תהפוכנה החברות ליישות סטטוטורית אחת שתיקרא קבוצת מבנה. קבוצת מבנה תהיה קבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסה ובעלת שווי השוק המוביל אותה לחברה המדורגת במקום ה-34 בבורסה והגדולה בישראל בהיקף השטחים שבבעלותה.

עם השלמת המיזוג תחזיק קבוצת מבנה הממוזגת במאזן בהיקף של כ-12.9 מיליארד שקל עם הון עצמי של כ-4.6 מיליארד שקל. החברה צפויה להגיע ל-NOI (רווח גולמי מהשכרה) של 670-680 מיליון שקל בשנה ו- FFO (רווח נקי תזרימי מהפעלה) של 335-345 מיליון שקל.

זבידה הוסיף, כי המיזוג צפוי להביא לחיסכון בעלויות התפעול ואף יאפשר לחברה הממוזגת לגייס חוב בריביות נמוכות יותר. לדבריו, לראשונה מזה חמש שנים, מסתמנת יכולת לחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ככל שיוחלט על ידי דירקטוריון החברה הממוזגת.

את דירקטוריון כלכלית ירושלים ליוו בעסקה רם דגן מפועלים אי.בי.אי וטלאור ארדן ומעיין גולן מפועלים שוקי הון.