קולרידג' של לארי מייזל הגישה הצעה מתחרה לרכישת השליטה באפריקה ישראל

זאת זמן קצר לפני שמחזיקי האג"ח של החברה מתכנסים לדיון בהצעתה של חברת מבטח שמיר • ההצעה תבוא לדיון באסיפת מחזיקי האג"ח שתתכנס היום ברמת גן, יחד עם ההצעה שהגישה מבטח שמיר

לארי מייזל / צילום: רויטרס
לארי מייזל / צילום: רויטרס

רגע לפני שמחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל מתכנסים לדיון בהצעתה של חברת מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, הגישה אתמול (ג') חברת קולרידג' של לארי מייזל הצעה מתחרה לרכישת השליטה באפריקה ישראל במסגרת של הסדר חוב כולל. מדובר בעדכון להצעה הקודמת, שהגיש מייזל בתחילת אפריל.

על-פי ההצעה, מייזל יזרים לאפריקה ישראל 300 מיליון שקל כנגד הקצאה של מניות חדשות בשיעוור של 65% מהון המניות של החברה, כאשר ב-35% הנותרים יחזיקו בעלי האג"ח של אפריקה ישראל, בעוד שהמניות הקיימות יתבטלו ויימחקו במסגרת ההסדר. הצעת ההסדר עולה עוד, כי בנוסף ל-35% ממניות אפריקה ישראל, יקבלו מחזיקי האג"ח גם את ה-300 מיליון שקל שיזרים מייזל לקופת החברה, את מלוא המזומנים נטו שכבר שוכנים בקופה (כולל אלו שיתקבלו ממכירת מניות חברות המפעיל לקרן קיסטון) בניכוי תשלומי מס ושכר נאמנים ויועצים, וכן 20% ממניות אפריקה מגורים בשווי של 132 מיליון שקל.

עוד מציע מייזל למחזיקים זכאות להשתתף ב-15% מרווחי פעילותה של דניה סיבוס (ללא פעילות אפריקה מגורים) במשך שלוש שנים ובסכום של עד 20 מיליון שקל. ההצעה תבוא לדיון באסיפת מחזיקי האג"ח שתתכנס היום ברמת גן, יחד עם ההצעה שהגישה מבטח שמיר. לאחר האסיפה יחליטו נאמני האג"ח וחברי הנציגויות האם להעלות את ההצעות להצבעת המחזיקים.