אפי נוה מעדכן: המשטרה חוקרת את תלונתי על פריצת הטלפון שלי ע"י הדס שטייף

כך עולה מהודעה שהגיש היום עו"ד אפי נוה לביהמ"ש וכן בקשה לתקן את כתב התביעה שהגיש נגד כתבת גל"צ • נוה מבקש להגדיל את סכום תביעת 7 מיליון השקלים נגד שטייף בסכום זניח של 141 אלף שקל, אך בתוך כך מבקש לחשוף כי הוא עצמו לא נחקר משך חודשים בפרשת "השוחד המיני", וכי המשטרה חוקרת בימים אלה את תלונתו על הפריצה לטלפון הנייד שלו

עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף

יום לאחר שביהמ"ש החליט לעכב עד דצמבר השנה את הדיון בתביעתו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, נגד העיתונאית הדס שטייף וגלי צה"ל על סך 7 מיליון שקל - בטענה לנזקים שנגרמו לנוה עקב הפריצה לכאורה לטלפון הנייד שלו והוצאת חומרים סודיים ממנו - מבקש נוה לתקן את התביעה נגד שטייף, ובתוך כך חושף כי המשטרה חוקרת את פריצתה של שטייף לטלפון הנייד שלו.

התביעה הוגשה לאחר פתיחת החקירה הפלילית המתנהלת נגד עו"ד נוה בפרשה המכונה "פרשת השוחד המיני". במסגרת הפרשה נחשד עו"ד אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. החקירה, שטלטלה את מערכת המשפט, החלה לאחר שעיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף העבירה מידע בעניינו של נוה למשטרה. זאת, לאחר שלכאורה פרצה לטלפון הנייד שלו שהגיע לידיה ועיינה בחומרים.

באמצעות עורכי הדין בעז בן צור וגיא רוה, הגיש נוה היום הודעה בנוגע לחקירת הפריצה לנייד שלו, ובקשה לתיקון תביעתו נגד הדס שטייף. הרקע להודעה, כאמור, הוא החלטת השופט אורן שוורץ מאתמול לעכב ב-5 חודשים את בירור התביעה שהגיש נוה נגד שטייף ואחרים, בעקבות בקשה מטעם היועץ המשפטי לממשלה. השופט קיבל בכך את עמדתו של היועץ המשפט לממשלה לפיה קיים קשר הדוק בין החקירה הפלילית לתביעה שהגיש נוה, תוך שהוא קובע כי יש חשש ממשי לפגיעה בחקירה כתוצאה מאי-בהודעה של נוה נטען, כי מכיוון שהחלטת השופט התבססה, בין היתר ובעיקר, על "דו"ח סודי" שהוגש מטעם היועץ המשפטי לממשלה בנושא, ועל רקע העובדה שהדו"ח התייחס גם לחקירתו של נוה, ואולי גם לחקירת הדס שטייף, הוא מבקש להודיע לביהמ"ש מספר דברים.

הדבר הראשון שמבקש נוה להודיע הוא כי הוא עצמו לא נחקר מזה חודשים במסגרת הפרשה הנחקרת, ולפתע פתאום זומן לחקירה לאחרונה, רגע לפני שביהמ"ש נדרש להכריע בבקשה לדחיית הדיון בתביעתו נגד שטייף. "אשר לחקירת התובע - התובע לא נחקר, משך תקופה ארוכה של חודשים. רק בסמוך למועד הגשת הדו"ח האמור לבית המשפט הנכבד, נקרא התובע לפתע לסור למסור עדות. לאחר זאת, תואמה עמו זמן רב מראש (ובאופן חריג) חקירה נוספת", כותב נוה בהודעה לביהמ"ש.

עוד הודיע נוה לביהמ"ש, כי יום לאחר הגשת הדו"ח הסודי לבית המשפט, וללא שנמסר לנוה הטעם לכך, בוטלה החקירה השניה אליה זומן, "אשר יש להניח כי דבר קיומה הצפוי צוין בדו"ח שנמסר לבית המשפט".

הדבר השני, וכנראה המרכזי, שמבקש נוה לחשוף בהודעתו לביהמ"ש הנה העובדה כי המשטרה חוקרת את תלונתו בגין הפריצה לטלפון הנייד שלו. "אשר לתלונת התובע במשטרה נגד הנתבעת 1 (הדס שטייף, א' ל"ו) - לראשונה, בחלוף חודשים ארוכים מאז הגיש התובע תלונה בעניין התנהלותה הנפסדת של הנתבעת 1, אשר פורטה בהרחבה בכתב התביעה, נקרא התובע בימים האחרונים למסור עדות כמתלונן נגד הנתבעת 1. לפיכך, דומה כי המשטרה החלה, בשעה טובה, בחקירה בעניין הנתבעת 1, ועל כך יש לברך".

בנוסף לכך הגיש נוה בקשה לתיקון כתב התביעה, כך שסכום התביעה יוגדל בסך נוסף של 141,000 שקל (7,141,000 ש"ח בסך הכל). הבקשה הוגשה נוכח פרסומים של שטייף בעקבות החלטת בית המשפט, שבמסגרתם כינתה שטייף את נוה "תולעת אשפה". עורכי דינו של נוה הבהירו בבקשה כי "התובע לא ישלים עם פגיעות בו ובשמו הטוב, וככל שתוסיף הנתבעת 1 להשחיר את פניו ולהוציא דיבתו, הוא לא יהסס לתקן את כתב התביעה, בהתאם, פעם אחר פעם".

"פשפשו בכל פינה בחיי"

מסגרת פרשת "השוחד המיני" נחשד עו"ד אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. החקירה, שטלטלה את מערכת המשפט, החלה לאחר שעיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף העבירה מידע בעניינו של נוה למשטרה .לפי החשד, נוה פעל לקידום מועמדותה של שופטת בית משפט השלום בנתניה, אתי כרייף, שעימה היה מצוי במערכת יחסים. עוד נחשד נוה כי ניסה לקדם - ללא הצלחה - את מינויו לבית המשפט המחוזי של שופט שלום מכהן, בן זוגה של עורכת דין המקורבת לנוה. מספר ימים לאחר פרוץ החקירה התפטר נוה מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין.

זמן קצר לאחר פתיחת החקירה נגדו הגיש נוה נגד שטייף ובכירים נוספים בתחנה הצבאית גלי צה"ל (נורית קנטי, עורכת התוכנית "מה בוער", ושמעון אלקבץ, מפקד התחנה) את התביעה על סך 7 מיליון שקל, במסגרתה טען כי שטייף הוציאה מהטלפון הנייד שלו חומרים בניגוד לדין והפיצה אותם ברבים, ובעקבות כך נגרם לו נזק כבד.

לטענת נוה, שטייף והנתבעים הנוספים עיינו במידע האישי והפרטי שנצבר במכשירי הטלפון הניידים במשך תקופה ממושכת, ואף רמזו במהלך שידור תוכנית כי יש בידם מידע נוסף. נוה טוען, כי במעשים אלה "פשפשו הנתבעים בכל פינה ופינה בחייו של התובע: התכתבויותיו עם ילדיו הקטינים, חבריו ולקוחותיו (תוך הפרת חיסיון עורך דין-לקוח) ולמעשה - שורה ארוכה של אנשים, לרבות שרים, חברי כנסת, שופטים, אנשי מערכת האכיפה ועוד; תמונותיו האישיות ותמונות ילדיו; קטעי קול השמורים במכשיר הטלפון הנייד; היסטוריית הגלישה של התובע; וכן הלאה וכן הלאה.

"אין היבט בחייו האישיים והפרטיים של התובע שלא נסרק על-ידי הנתבעים במסרקות ברזל. לא נותר לו ולוּ אבק של פרטיות", כתב נוה בתביעה.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת השוחד המיני במינוי שופטים, ובהם אפי נוה, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי. החשודים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.