כחלון נכנע בקרב מול תנובה: יחתום על צו ייקור מוצרי החלב שבפיקוח

כחודשיים וחצי אחרי שבג"ץ חייב את שר האוצר לחתום על עליית מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%, מפרסם הערב כחלון כי "מפאת כבודו של ביהמ"ש העליון ובשל החובה לקיים פסקי דין, ומאחר שביהמ"ש לא הותיר לי ברירה, אני נאלץ לחתום תחת מחאה על צו הפיקוח"

שר האוצר משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
שר האוצר משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

שר האוצר משה כחלון נכנע בקרב מול תנובה - והודיע כי יחתום על צו ייקור מוצרי החלב שבפיקוח. כחודשיים וחצי אחרי שבג"ץ חייב את השר כחלון לחתום על עליית מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%, ולאחר התראות מצד היועמ"ש, מפרסם הערב כחלון את המכתב הבא:

"אבקש להבהיר כי עמדתי היא שיש מקום כי סמכותו של שר האוצר להורות על עדכון מחירים לפי חוק הפיקוח, לא תוגבל על בסיס המלצת ועדת המחירים בלבד, וכי יינתן לשר האוצר שיקול-דעת רחב יותר בשים לב למכלול שיקולים הנוגעים לעניין. עמדתי הייתה ונותרה שבנסיבות העניין אין מקום להעלות את מחיר החלב, בהתחשב בהשלכות שיש לכך על יוקר המחיה והפגיעה בציבור בדגש על השכבות החלשות".

לדברי כחלון, "עמדה זו עמדה בבסיס התנגדותי לחתימה על צו הפיקוח בעניין מחירי החלב. לצערי הרב, עמדתי זו לא התקבלה. ציפיתי מבית המשפט כי בעניין זה יעמוד לצד השכבות החלשות שהולכות להיפגע מהמהלך, כשמולם עומד מונופול ענק ורב השפעה במשק".

עוד כותב כחלון כי "מפאת כבודו של בית המשפט העליון ובשל החובה לקיים פסקי דין, ומאחר שבית המשפט לא הותיר לי ברירה, אני נאלץ לחתום תחת מחאה על צו הפיקוח בהתאם לפסק הדין שניתן. אבקש לצרף את מכתבי זה לבית המשפט העליון במסגרת התגובה שתוגש בהליך".