עוד שינויים בתע"א: עו"ד תמר לוז מונתה ליועצת המשפטית החדשה

לוז, שותפת שוק הון במשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, צפויה להחליף את עו"ד אריה קליין, שכיהן בתפקיד היועץ המשפטי של התעשייה האווירית מאז 2012

עו"ד תמר לוז. מונתה ליועצת המשפטית של התעשייה האווירית / צילום: אופיר אייב
עו"ד תמר לוז. מונתה ליועצת המשפטית של התעשייה האווירית / צילום: אופיר אייב

דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את מינויה של עו"ד תמר לוז לתפקיד היועצת המשפטית של החברה. לוז, שותפת שוק הון במשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, צפויה להחליף את עו"ד אריה קליין, שכיהן מאז 2012 בתפקיד היועץ המשפטי של תע"א ולפני כן עבד במשך שנים ארוכות בלשכה המשפטית שלה.

בהודעה שפרסמה תע"א על מינויה של לוז לתפקיד היועצת המשפטית החדשה, נאמר כי אישור הדירקטוריון למינוי התקבל בעקבות המלצת המנכ"ל, האלוף (במיל') נמרוד שפר.

לעו"ד לוז יש ותק של יותר מ-20 שנה בייעוץ ובליווי של חברות המשתייכות למגזרים שונים, בגיוס הון וחוב ציבוריים ופרטיים, בעסקאות מימון ובמיזוגים ורכישות. היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון בארה"ב.

בעבר לוז זכתה להערכה מופגנת מצד מי שמכהן כיום בתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר: ב-2010, בזמן שלוקר היה עורך דין שותף במשרד ש. פרידמן ושות', הוא ענה על שאלון של "דה מרקר" והתבקש לציין שלושה עורכי דין שהוא מעריך מהתחום האזרחי. לוקר נקב בשמם של עו"ד תמר לוז, עו"ד רקפת פלד ועו"ד איתן מודן.

בתעשייה האווירית אמרו היום (א') כי המינוי של לוז מתווסף לשורה של מינויים בכירים מהתקופה האחרונה בחברה. מהלכים אלה כוללים את מינויים של ברק שטרוזברג לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש לאחר שעבד לפני כן בקבוצת אסם-נסטלה; חזי ישראל, שמונה לתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי לאחר שבא אל החברה מכיל; ומנשה בן חיים, שהיה בקבוצת אלקטרה ומונה לסמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה.

"המינוי של תמר לוז הוא חלק משורת מינויים של מנהיגים מהשורה הראשונה בתחומם, שבאו מחברות מובילות במגזר העסקי, לצד קידומם של מנהלים בולטים משורות החברה לתפקידים בכירים", אמר היום המנכ"ל שפר.

השינויים בהנהלת תע"א החלו כבר לפני כשנה ועוד צפויים להימשך במהלך התקופה הקרובה: החברה ממשיכה לחפש מזה מספר חודשים סמנכ"ל כספים חדש, וזאת לאחר שסמנכ"ל הכספים שלה, איל יוניאן, מונה לפני יותר מחצי שנה לתפקיד המשנה למנכ"ל. יוניאן מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל מחשש שיעזוב את שורות החברה, לאחר שלא מונה לתפקיד המנכ"ל בקיץ שעבר.

בימים אלה תע"א מחפשת גם מנהל חדש למפעל חלל של החברה, וזאת לאחר שבאחרונה הודיע עופר דורון על החלטתו לסיים את דרכו בתעשייה האווירית. דורון נחשב לאחד המנהלים המוערכים בתעשייה האווירית, ובשנים האחרונות הוא הוביל מטעמה את תוכנית החללית הישראלית "בראשית" ביחד עם עמותת Space IL. 

בסוף השבוע שעבר תע"א פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2019, מהם עולה כי למרות שמכירותיה הסתכמו בכמיליארד דולר - הרווח הנקי שלה ברבעון הסתכם ב-14 מיליון דולר בלבד.