דיווח: פייסבוק מדברת עם הרגולטורים בארה"ב על השקת מטבע הקריפטו שלה

לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", ענקית המדיה החברתית מנהלת מגעים עם CFTC, הרשות הממשלתית שאחראית על הרגולציה על אופציות וחוזים עתידיים בארה"ב • פייסבוק, שהקימה בחודש שעבר בשווייץ חברה שתתמקד בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, לא הגיבה לדיווח • על פי דיווחים קודמים, מטבע הקריפטו של פייסבוק יושק כבר ברבעון הראשון של 2020

גלובלקוין (Globalcoin) של פייסבוק / הדמיה: Shutterstock
גלובלקוין (Globalcoin) של פייסבוק / הדמיה: Shutterstock

ענקית המדיה החברתית פייסבוק ממשיכה לקדם את השקת מטבע הקריפטו שלה, ולפי דיווח ב"פייננשל טיימס" היא התחילה לנהל מגעים עם הרשות הממשלתית שאחראית על הרגולציה של אופציות וחוזים עתידיים בארה"ב, (Commodity Futures Trading Commission (CFTC.

כריסטופר גיאנקרלו, העומד בראש הרשות, אמר ל"פייננשל טיימס" כי השיחות נמצאות בשלב מוקדם, ומטרתן להבין אם התוכניות של פייסבוק  ייפלו תחת סמכות ה-CFTC. פייסבוק לא הגיבה לדיווח.

לפי דיווחים, ערכו של המטבע הדיגיטלי שפייסבוק תשיק, יוצמד לערכם של כמה מטבעות מסורתיים כדי לצמצם את התנודתיות, והוא עשוי לשמש להעברת כספים דרך פלטפורמת וואטסאפ וכן לרכישות בפייסבוק ואף מחוץ לפלטפורמה. בחודש שעבר, כפי שפורסם ב"גלובס", פייסבוק הקימה חברה בשווייץ שמתמקדת בתחום הבלוקצ'יין והתשלומים וכן בדאטה אנליטיקס והשקעות.

בסוף מאי דווח כי ענקית המדיה החברתית צפויה להשיק את המטבע, שייקרא GlobalCoin, כבר ברבעון הראשון של 2020, וכי היא נמצאת במגעים בקשר לתוכניות הקריפטו שלה עם משרד האוצר האמריקאי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה ובורסות הקריפטו Coinbase ו-Gemini.

עוד דווח בחודש שעבר כי פייסבוק מעוניינת בהשקעה חיצונית של מיליארד דולר בפרויקט, כדי לחזק את ערך המטבע שתנפיק ולהגן עליו מפני התנודתיות הרבה שמאפיינת את ערכם של הביטקוין ושל מטבעות קריפטו אחרים. לשם כך, החברה מנסה לגייס השקעות ממוסדות פיננסיים מסורתיים, הכוללים את ויזה, מאסטרקארד וחברת עיבוד התשלומים First Data.