נמשכת הדרמה במפלגת העבודה: ח"כ טל רוסו הודיע על פרישה

רוסו: "המציאות אליה נקלענו - בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל-כך קצר - אינה מאפשרת לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי. איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה, ועל כן אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22"

טל רוסו / צילום: איל יצהר
טל רוסו / צילום: איל יצהר

ח"כ טל רוסו הודיע על פרישה מן ההתמודדות לכנסת ו/או לראשות רשימת מפלגת העבודה

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר (ב'), כתב רוסו: " נכנסתי לפוליטיקה לפני כארבעה חודשים עם תוכניות גדולות לשינוי במפלגת העבודה ולא פחות מכך - במדינת ישראל. המציאות אליה נקלענו - בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל-כך קצר - אינה מאפשרת לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי. איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה, ועל כן אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22.

"אני מאחל ליו"ר שייבחר להוביל את המפלגה להיות אלטרנטיבה שלטונית בעתיד, ומודה לחברי המפלגה ולכלל הציבור על התמיכה הרחבה, לאורך הדרך הקצרה והאינטנסיבית שעברנו". 

רוסו הובא למפלגת העבודה, לשריון במקום השני, כמה ימים לפני סגירת הרשימות לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21, כאשר על אבי גבאי הופעל לחץ גדול של חברי הכנסת שלא להשתמש במכסת השריונים העומדת לרשותו, בשל מצבה הקשה של המפלגה בסקרים.

מי שתיווך את הבאתו היה מוטי סנדר, ששכנע את סנדר להתגייס להציל את המפלגה, שנעדרה אז סמכות ביטחונית בדרגת אלוף במיל'. רוסו השתכנע בנחיצות הדברים, והדבר הפיח תקווה בקרב חברי הרשימה. אך העבודה בהובלתו של גבאי זכתה למספר מנדטים הנמוך אי-פעם בתולדות המפלגה - 6 מנדטים בלבד.

במשך התקופה הקצרה, כחצי שנה, ניכר היה כי רוסו אינו מבין את כללי המשחק של הזירה הפוליטית. יממה אחרי הבחירות לכנסת הוא כבר רמז שאין לו עניין להמשיך, בהמשך שקל לכאורה להתמודד על ראשות המפלגה, וכעת, על אף האפשרות שהמפלגה תעתיק את רשימת המתמודדים במלואה ותיתן לרוסו את המקום השלישי ברשימה, הוא בחר לעזוב. יש להניח כי זו עזיבה מלאה של הפוליטיקה.

יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי, מסר: "‏הייתה לי הזכות להכיר ולהיות עם טל בתקופה שלפני ואחרי הבחירות.
מרגע שהצטרף, טל עבד ועבד בלי הפסקה. הגיע לכל מקום שבו יכל להשפיע ולדבר עם הציבור. שום גינוני כבוד ומעמד. עבודה וערכים נטו. עצוב שאיש נפלא כמו טל יוצא מהפוליטיקה. אני מקווה שיחזור לפעול במסגרת הציבורית".