במה מתנחם אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות

וגם: מה חושבת מנכ"לית תיגבור על זרות העובדים הזרים

בפתחה של הוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות ציבוריות שנערכה אמש בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אמר אילן פלטו, מנכ"ל האיגוד, כי "כשתכננו את הכנס חשבנו שנהיה מול ממשלה חדשה ושנוכל לקדם את מהלכים לעידוד הפעילות בשוק ההון, אבל 2019 היא שנה אבודה. לפחות נוכל להתנחם בכך שגם לא תהיה לנו רגולציה חדשה".

במשתתפי ודוברי הכנס היו: אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; משה גפני, יו"ר ועדת הכספים; ענת גואטה, יו"רית הרשות לני"ע; צבי סטפק, יו"ר איגוד החברות הציבוריות ויו"ר מיטב דש; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי באי.בי.אי; אלונה בר און, יו"רית "גלובס"; קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של חדשות 12; עו"ד ענת פילצר-סומך, היועצת המשפטית של איגוד החברות הציבוריות; ד"ר רוני הלמן, מייסד ומבעלי הלמן-אלדובי; פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים; ואחרים.

גואטה ציינה כי "לא נתפשר בנושא ההוגנות בשוק ההון. אמון הוא המטבע החזק של המאה ה-21, והציבור יודע איך להעניש חברות ציבוריות שמפרות את האמון". ועוד בעניין אמון - בכנס נערך גם פאנל בנושא יחסי התקשורת והמגזר העסקי, בהנחיית קרן מרציאנו, בו טען סטפק כי "ליחס העוין של התקשורת למגזר העסקי אחראים כל הגורמים - הרי הביקורת על שכר הבכירים הגיעה בשל השתוללות של חלק מהבכירים. מצד שני, הממשלה היא האחראית המרכזית ליוקר המחיה, היא מסיטה את האש למגזר העסקי, והתקשורת משתפת עם זה פעולה". בר און הסבירה כי "יש חוסר אמון, וגם לתקשורת יש חלק מרכזי בזה. אנחנו צריכים להיות מתווכים אמינים ולבנות את האמון מחדש".

***גילוי מלא: אלונה בר און היא יו"רית דירקטוריון "גלובס" ומבעלות השליטה.

נושא לטיפול: מה חושבת מנכ"לית תיגבור על זרות העובדים הזרים 

עד כמה העובדים הזרים חשים זרים ועד כמה הם נתקלים בקושי ליצור קשר עם המטופלים במהלך העבודה? על שאלה זו ואחרות ביקשו להשיב השבוע בכנס שעסק בעובדות ועובדי סיעוד, ונערך בסינמטק ירושלים. את הכנס ערכו חברת תיגבור, תאגיד עינת ועמותות בתחום השירותים הקהילתיים - עידן ומלבב.

בין היתר דובר בכנס על כך שעל-פי הלמ"ס אחוז הקשישים באוכלוסיה בשנת 2035 יגיע לכ-15%.

בדוברות ובמשתתפות היו: אורית בנבנישתי, בעלי ומנכ"לית קבוצת תיגבור; מוריה ברמן, מנהלת שירותים לקהילה באזור ירושלים בקבוצה; מאיה נוריאל, מנהלת שרותי הסיעוד בעמותת מלבב; ליאת כהן, מנכ"לית תאגיד עינת; מרים בר גיורא, יו"רית עמותת עידן; דליה רוזניק, המפקחת הארצית על חוק הסיעוד ממשרד הרווחה; ורננה לוי, המפקחת הארצית של העובדים הסוציאליים ברשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים. בפאנל שהתקיים לקחו חלק גם אלברט ועקנין, נציג משפחה מעסיקה, ובודהי גורונג, עובדת מהודו.

בנבנישתי סיפרה כי בישראל יש היום כ-65,000 עובדים זרים. לטענתה "העובד הזר הוא זר רק בשלב הראשון שבו הוא מגיע למשפחה המעסיקה, ועם הזמן הוא נטמע והופך לחלק מהמשפחה, והעובדים הזרים לוקחים חלק באירועים משפחתיים ובחגים. חלקם נמצא שנים רבות בארץ ומקים משפחות".

מוריה ברמן, אורית בנבנישתי וליאת כהן  / צילום: טל שובל,
 מוריה ברמן, אורית בנבנישתי וליאת כהן / צילום: טל שובל,