40% מתיירי האירוויזיון לנו אצל חברים ומכרים - ומה מסתמן לקראת מצעד הגאווה מחר?

מחר יתקיים מצעד הגאווה בת"א • במצעד בשנה שעברה צעדו 250 אלף איש ואישה – מספר שיא • האם השנה השיא הזה יישבר? האם התיירים שהגיעו במסגרת ה אירוויזיון שנערך לפני כחודש בעיר "פגעו" בתיירות הפוטנציאלית למצעד הגאווה?

דגל הגאווה בתל-אביב / צילום: Shutterstock, hafakot
דגל הגאווה בתל-אביב / צילום: Shutterstock, hafakot

מחר (ו') יתקיים מצעד הגאווה בתל-אביב, שיהווה את שיא האירועים במסגרת חודש הגאווה. במצעד בשנה שעברה צעדו 250 אלף איש ואישה - מספר שיא. האם השנה השיא הזה יישבר? האם התיירים שהגיעו במסגרת האירוויזיון שנערך לפני כחודש בתל-אביב "פגעו" בתיירות הפוטנציאלית למצעד הגאווה?

בחודש מאי שעבר הגיעו לישראל 440 אלף תיירים - עלייה של 11% לעומת חודש מאי שעבר. ההערכות הן כי כ-7,000 תיירים הגיעו במיוחד לאירוויזיון - מספר שנמוך בחצי לפחות מזה שהעריכו מלכתחילה.

האם לאור העובדה שרבים מתיירי האירוויזיון משתייכים לקהילה הגאה - הם ויתרו על ביקור בישראל כעת לרגל מצעד הגאווה? מצד אחד האווירה בתל-אביב היא חגיגית, אולם נדמה כי למרות שיש תיירים בעיקר באזור חופי הים, העיר מוצפת פחות לעומת השנה שעברה.

לפי דני ליפמן, מבעלי הרשת מלונות אטלס, השנה הביקוש לחדרי מלון בתקופה הזו נמוך ביחס לשנה שעברה. לדבריו, בכל תל-אביב אפשר למצוא חדרים פנויים.

רווית רביב, מנכ"לית מלון ניקס בתל-אביב, מזהה ביקוש דומה לזה של השנה שעברה, כשלדבריה 70% מחדרי המלון מאוכלסים על-ידי תיירים שבאו למצעד הגאווה.

בתל-אביב פועלים כ-8,000 חדרי מלון וכ-10,000 חדרים או דירות להשכרה לטווח קצר - מספר הלנים בפתרונות לינה אחרים על פני בתי המלון הולך וגדל. סקר שערכה חברת "מרטנס הופמן" עבור משרד התיירות בקרב 500 תיירים שהגיעו ארצה בתקופת האירוויזיון חושף את הנתון הבא: רק 31% מהתיירים לנו בבתי מלון, וכ-40% לנו אצל קרובי משפחה וחברים.

עוד מגלה הסקר כי כ-76% מהתיירים שהגיעו ארצה דיווחו כי זהו הביקור הראשון שלהם בישראל; 69% מהתיירים הצהירו שהגיעו לישראל במטרה להשתתף בחגיגות האירוויזיון. כמעט כל המשתתפים בסקר, 98.8%, העידו כי בוודאות ימליצו לחבריהם ובני משפחתם לבקר בישראל.

תל-אביב כאבן מושכת לתייר: 92% מהתיירים סיפרו כי היו מבקרים בתל-אביב גם אילו האירוויזיון לא היה נערך בעיר, כש-74% אף ציינו כי הפעילות האהודה עליהם ביותר היא שהייה בחופי הים - נתון זה כנראה מושפע מכך ש-39% מהתיירים שהשתתפו בסקר משתייכים לקבוצת הגיל 25-34. מקרב המשתתפים בסקר, 81% הגיעו מאירופה ו-8% מארצות-הברית, השאר מיבשות שונות. כשנשאלו התיירים מהיכן קיבלו את המידע אודות ישראל, ענו 34% כי קיבלו מקרובי משפחה, ו-30% ענו כי קיבלו את המידע מהרשתות החברתיות.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, מסר: "אסטרטגיית השיווק של משרד התיירות מתבססת על מותגים, כאשר הלהט"ב הוא אחד מהם. שבוע הגאווה בישראל הוא הזדמנות מצוינת לחשוף את המגוון התיירותי שיש לנו להציע. פעולות השיווק החדשניות של המשרד, לצד אירוח מובילי דעת קהל וידוענים מהעולם, שמים את ישראל על מפת התיירות העולמית. בזכות מאמצים אלה, בשנים האחרונות אנו רואים שבירת שיאים בכניסות תיירים, הישג שהיה קשה לדמיין בעבר".