מנהלי הגוש הגדול לראש העיר אילת: "גלה מנהיגות אמיתית"

היום אחה"צ מתוכננת הפגנה נגד סגירת שדה דב • לקראת ההפגנה פרסמו מנהלי הגוש הגדול בת"א מכתב גלוי לראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בו כתבו: "ניסיונך למצוא תירוץ ביטחוני להמשך פעולתו של שדה דב קרס. האחריות והמנהיגות מחייבים כי תדאג לתושביך ולא תנהל מאבק עקר"

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת / צילום: תמר מצפי

היום (ב') אחר-הצהריים מתוכננת להתקיים הפגנה נגד סגירת שדה דב. ההפגנה תתקיים מול בית ראש הממשלה בירושלים, וייקחו בה חלק תושבי העיר אילת, עובדי מלונות, פוליטיקאים וראשי מטה המתנגדים לסגירת שדה התעופה המתוכננת ל-1 ביולי.

מי שעומד בראש מטה המתנגדים הוא ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שזועק כי סגירת שדה דב תנתק את החמצן של העיר אילת על 67 אלף תושביה, תוך שהוא טוען כי מי שייפגע בעיקר תהיה אוכלוסיית התושבים הזקוקים לטיפולים רפואיים יומיים או שבועיים במרכז, לאור העובדה שהם יצטרכו להתנהל בטיסות מנתב"ג ואליו. במסיבת עיתונאים שכינס מטה ההתנגדות בשבוע שעבר הודיע יצחק הלוי על עזיבתו את סיעת הליכוד, בה הוא חבר מזה שנים ועמה הוא מזוהה.

לקראת ההפגנה היום פרסמו מנהלי הגוש הגדול בתל-אביב, המייצגים 1,500 מתוך 1,900 בעלי הקרקעות, מכתב גלוי שלא חף מביקורת לראש עיריית אילת, בו הם מציעים לו "לגלות מנהיגות אמיתית".

במכתב הם טוענים: "המאבק שניהלת למען תושביך - תם". במכתב, עליו חתומים עורכי הדין המייצגים את בעלי הקרקעות, הם מטיחים בפני יצחק הלוי: "ניסיון למצוא תירוץ ביטחוני להמשך פעולתו (של שדה דב) קרס. האחריות והמנהיגות מחייבים כי תדאג לתושביך ולא תנהל מאבק עקר תוך הטלת רפש לכל עבר ועשיית דמוניזציה לסגירתו של שדה דב".

אחת הטקטיקות שנוקטים מנהלי הגוש הגדול היא מתקפה באשר לסגירת שדה התעופה באילת - העובדה שטיסות הפנים הועתקו לרמון מאריכה את המסע למרכז ב-20 ק"מ לפחות בנסיעה לשדה התעופה רמון המרוחק מהעיר, והיא מייקרת אותו. במכתב מנהלי הגוש טוענים בפני יצחק הלוי: "בחרת את הבחירות שלך. אתה הוא שלחצת, קידמת וברכת על הוצאת השדה מאילת, הגם שהמשמעות עבור אילת הייתה כתובה על הקיר".

יצוין, אגב, כי סגירת שדה התעופה באילת הייתה באוויר מזה שנים לאור המתווה הבעייתי של השדה הזה שלא מסוגל לקלוט מטוסים גדולים בטיסות בינלאומיות. עוד נציין כי הספקולציה ששדה התעופה באילת ייפתח מחדש כפתרון נגדי לסגירת שדה דב, היא משוללת כל יסוד מבחינת רשויות התעופה בישראל.

באשר לקריאה של יצחק הלוי כי תושבים שזקוקים לטיפולים רפואיים ישלמו את מחיר סגירת שדה דב, אומרים מנהלי הגוש: "אתה הוא שבחרת להציג את מצוקת חולי אילת הנוסעים לטיפולים באזור המרכז, במקום להילחם עד חורמה על זכותם של תושביך לרפואה טובה בעירם. זו המלחמה הנכונה, ולא תנאי ההגעה של חולים אלה למרכז (שידוע לך היטב שלא ייפגעו לרעה)... דאג להימצאות קבועה ורציפה של רופאים בכירים בבית החולים יוספטל, דאג למכשור רפואי ראוי בו. דאג להפיכת יוספטל לבית חולים מרכזי לאזור כולו. דאג לשאטלים רצופים לשדה התעופה רמון בשלב ראשון ואף לרכבת בהמשך. דאג לכל מה שראויים תושבי עירך לקבל".

במכתב, בו המנהלים אף מייעצים לראש העיר הוותיק "לדאוג למנהיגות אחראית", הם אף מייעצים לו: "אמור גם לתושביך ביושר כי הפחד מהעברת הטיסות לנתב"ג אינו מוצדק. ספר להם כי טרמינל 1 שינה פניו לבלי היכר, הוכנו למענם ולמען הנוסעים לעיר חניות צמודות לטרמינל זה, הוקמו בקרבתו רחבות חניה למטוסים, יופעלו שאטלים לרכבת והסעות לחולים. בזאת נבחן מנהיג".