תביעה נגד ויקטורי: לא קידמה לכאורה את המותג הפרטי שלה

תביעה בהיקף של 16 מיליון שקל הוגשה נגד הרשת בטענה כי לא קידמה את מכירות המותג הפרטי עפ"י הסכם עמה • התובעת היא ברנד פור יו, בעלת מניות בשותפות הרשת הרביעית • ויקטורי: "טענות התובעת מבוססות על הנחות שגויות; מטרת התביעה היא ניסיון לשפר את תנאי ההתקשרות"

תביעה לפיצויים בסך 16 מיליון שקל נגד קמעונאית המזון ויקטורי  על כך שלא קידמה את מוצרי המותג הפרטי שלה ולכאורה הפרה הסכם בשל כך. התובעת היא ברנד פור יו, שהיא אחת מבעלות המניות ברשת הרביעית, התאגדות של מספר רשתות שיווק בה שותפה ויקטורי.

לטענת התובעת, ויקטורי הפרה את ההסכם עימה, לרבות בדרך של אי-קידום מוצרי המותג הפרטי ואי-הצגת מוצרים אלה כנדרש על-פי ההסכם, וכתוצאה מכך נגרמו לה נזקים, והיא זכאית לפיצויים בסך של כ-10.2 מיליון שקל ולסכום נוסף של כ-6.1 מיליון שקל כפיצוי בגין "הפרה צפויה" עד למועד סיום ההסכם ב-2020.

ויקטורי מדווחת כי היא לומדת את כתב התביעה יחד עם יועציה המשפטיים, תוך שהיא מסייגת כי "על פניו נראה כי טענות התובעת מבוססות על הנחות שגויות, וכי מטרת התביעה היא ניסיון לשפר את תנאי ההתקשרות בין הצדדים".

בדוחותיה השנתיים ל-2018 פירטה ויקטורי כי נכון למועד הדוח "נמכרים בחנויות הקבוצה היקף זניח של מוצרים תחת מותג פרטי בשם 'המותג' בקטגוריות שונות, וביניהן מזון, חומרי ניקוי וטואלטיקה"; וכי "היקף הפעילות של הרשת הרביעית אינו מהותי, והיקף המכירות של המוצרים הנמכרים תחת המותג הפרטי האמור הוא זניח ביחס להיקף הפעילות" שלה.

פיתוח המותג הפרטי מתבצע באמצעות פעילותה של הרשת הרביעית, חברה המוחזקת בשרשור בשיעור של 20% על-ידי ויקטורי, אשר הוקמה במטרה לאגד מספר רשתות שיווק הפועלות ברמה המקומית לצורך יצירת מותג פרטי. חלק קטן מהמוצרים המשווקים בסניפי ויקטורי שייכים למותג פרטי של הרשת המיוצרים על-ידי ספקים שונים עבור הקבוצה ונושאים את שם המותג הפרטי שלה "המותג", אשר משווק בשיתוף עם רשתות אחרות כאמור באמצעות מיזם הרשת הרביעית.

בניגוד לרשתות שופרסל ורמי לוי, שמתהדרות במותג פרטי צומח שמהווה חלק משמעותי במכירות הרשת, כשבשופרסל הוא מהווה 25% מהמחזור - ויקטורי אינה רשת שמזוהה עם מותג פרטי, ושיעורו מהמחזור שלה שולי.

כך, ב-2016 עמדו מכירות המותג הפרטי של ויקטורי על כ-2.5% מהמחזור, ובשנתיים שלאחר מכן הן ירדו ל-1.9% מהמחזור בלבד.