בעקבות דליפת האמוניה: תנועת הרכבות בעכו ובנהריה הופסקה שוב

(עדכון) - תנועת הרכבות בצפון כעת מתחילה ומסתיימת בתחנת קריית מוצקין • הדליפה היום בצהריים הייתה ממפעל יוניליוור, המייצר את גלידות שטראוס; היא נגרמה כתוצאה מערבוב אמוניה עם שמן, שגרמה לאידוי של אמוניה • הכבאים השתלטו על האירוע, אך האזור נשאר מבודד • בשלב זה לא ברור מהו היקף הדליפה

רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בעקבות דליפת האמוניה בעכו, הרכבת סגרה את התחנות בעכו ובנהריה. לקראת השעה 14:00 דווח כי התחנות נפתחו מחדש. עם זאת, לקראת השעה 14:30 דווח כי תנועת הרכבות בצפון הופסקה שוב. תנועת הרכבות בצפון כעת מתחילה ומסתיימת בתחנת קריית מוצקין. 

במקביל, המשטרה סגרה צירי תנועה בעכו ומפנה אזרחים מהאזור. בנוסף, קניון עזריאלי הסמוך פונה בהוראת המשטרה וכוחות הכיבוי. 

הדליפה היום (ה') בצהריים הייתה ממפעל יוניליוור, המייצר את גלידות שטראוס. היא נגרמה כתוצאה מערבוב אמוניה עם שמן, שגרמה לאידוי של אמוניה. הכבאים השתלטו על האירוע, אך האזור נשאר מבודד. 

האמוניה משמשת לקירור, לשם אחסון וייצור הגלידות. במקום יש כמה טונות של אמוניה, אך לא ברור מהו היקף הדליפה בשלב זה. 

לפי המשטרה, במוקד 100 התקבלו במחצית השעה האחרונה דיווחים מאזרחים על צריבות עיניים באזור עכו סמוך לאחד המפעלים, בצומת הרחובות בן עמי ודרך הארבעה, ולפיכך נסגרה הזירה, והציבור פונה הרחק ממרכז הקניות הסמוך לאזור בטוח.

כוחות כבאות והצלה במקום מנטרים את מקור הדליפה וזיהוי החומר, כאשר פיקוד המשטרה של תחנת עכו פתח חפ"ק מיוחד באזור בית הספר לקצינים, לשם ניהול כלל גורמי החירום וההצלה באופן מתואם ובטוח.

שוטרי התנועה מכוונים את כלי הרכב לצירים חלופיים, וככל שיידרש, ייפתח ציר תנועה מיוחד לתנועת רכבי חירום והצלה.