עמיר פרץ גרף 47% מהקולות ונבחר לראשות מפלגת העבודה

פרץ הביס את סתיו שפיר ואיציק שמולי, שהסתפקו ב-26.9% מהקולות לשפיר ו-26.3% לשמולי • ההנחה המוקדמת הייתה שניצחון של ח"כ עמיר פרץ יקשה על ניהול מו"מ עם אהוד ברק

סתיו שפיר, עמיר פרץ ואיציק שמולי / צילום: כדיה לוי, איל יצהר ושלומי יוסף; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
סתיו שפיר, עמיר פרץ ואיציק שמולי / צילום: כדיה לוי, איל יצהר ושלומי יוסף; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כ-30 אלף בוחרים השתתפו היום (ג') בהצבעה על ראשות מפלגת העבודה בהצבעה שהוארכה עד לשעה 22:00. עמיר פרץ גרף 47% מהקולות ונבחר לראשות מפלגת העבודה, והביס את סתיו שפיר ואיציק שמולי, שהסתפקו ב-26.9% מהקולות לשפיר ו-26.3% לשמולי. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 46%, וכ-30 אלף חברי מפלגת העבודה השתתפו בבחירות.

הפקקים הקשים ברחבי המדינה עם כ-60 אלף נהגים שנתקעו העיבו על ההצבעה, אך גם בשעות שקדמו לכך נרשם מיעוט משתתפים ביחס לשנים קודמות. 

ניצן הורוביץ צייץ בטוויטר שלו מיד לאחר היוודע התוצאות " ברכות לחברי עמיר פרץ, היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה. אנחנו במרצ נכונים להידברות על שיתופי פעולה להצלחת השמאל הישראלי. אני מצפה לדבר עם עמיר כבר בימים הקרובים".

 

יו"ר המפלגה הפורש, אבי גבאי, בירך גם הוא את פרץ בחשבון הטוויטר שלו.

 

אהוד ברק פרסם גם הוא "אני מאמין שבכוחנו לעשות את מה שנדרש ולהתייצב יחד, לצד כוחות נוספים, על מנת להחזיר את ישראל למסלול הנכון".

 

הניצחון של ח"כ עמיר פרץ יקשה על ניהול מו"מ עם אהוד ברק?

המצב במפלגה עגום. עם 6 מנדטים בלבד וכאשר יו"ר המפלגה היוצא אבי גבאי וגם מספר 2 טל רוסו הודיעו בחודש האחרון על פרישה, ועם החלטתה של ח"כ שלי יחימוביץ' שלא לפרסם את העדפתה, התנהלו הפריימריז עם השאלה המרכזית והיא מי יהיה זה שינהל את המו"מ אל מול מרצ ו/או אהוד ברק על חבירות בגוש השמאל.

ההנחה הייתה שניצחון של ח"כ עמיר פרץ יקשה על ניהול מו"מ עם אהוד ברק ולעומת זאת אם חברי הכנסת שפיר או שמולי ייבחרו מבחינת ברק.

בשעות הצהריים פרסמה המפלגה שבעקבות תקלה עולמית בשרתי חברת Cloudflare, אתרי ההצבעה הושבתו למשך כרבע שעה. התקלה תוקנה וההצבעות ממשיכות כסדרן.

למעט בעיה זו, הבוחרים במפלגה השתתפו בהצבעה בעמדות ממוחשבות ב-105 אתרים ברחבי הארץ. מאחר והעמדות ממוחשבות התוצאה הסופית במפלגה התקבלה תוך זמן קצר אחרי השעה 22:00.