האם ברוך שי בדרך החוצה מהתאגיד? ביקורת קשה במועצה על תפקודו של מנהל חטיבת החדשות

לאחרונה נערכה ישיבת מועצה סוערת שדנה בהגדרת הסמכויות שבין מנכ"ל תאגיד השידור למנהל חטיבת החדשות • חבר המועצה שלומי שטיין ביקר קשות את "הביצועים הלא מבריקים" של חטיבת החדשות מבחינת נתוני רייטינג וקביעת סדר יום

ביקורת מקצועית ושאלה של הגדרות סמכויות והיררכיה ניהולית בין הנהלת חטיבת החדשות של תאגיד השידור "כאן" לבין הנהלת התאגיד והמועצה, עלולים לסכן את הישארותו של ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות, בתפקידו.

בתוך המועצה מוביל חבר המועצה שלומי שטיין קו תקיף וביקורתי נגד שי, שמתמקד בעיקר בביצועים הלא מבריקים של החטיבה מבחינת נתוני רייטינג וקביעת סדר יום. על-פי מקורבים, שטיין מותח ביקורת חריפה בין היתר על משדר הבחירות האחרון ועל התוצאות שהוא הניב למרות השקעה כספית גבוהה. עוד מספרים כי בין שי לשטיין נרשמו בתקופה האחרונה תקריות לא נעימות על רקע מקצועי.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר התקיימה ישיבת מועצה סוערת במיוחד, בה היו אמורים חברי המועצה לדון, בין היתר, בהיררכיה הניהולית שאמורה להתקיים בין מנהל החטיבה ברוך שי למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ. הדיון בוצע בעקבות ביקורת שהוטחה בהנהלת התאגיד ונחשפה לראשונה ב"גלובס", בה טענה עמותת "הצלחה", באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד אלעד מן, כי המנכ"ל קובלנץ חורג מהסמכויות שהחוק מתיר לו ומתערב בניהול חברת החדשות.

בתאגיד אומנם טענו כל העת כי התערבותו של קובלנץ עולה בקנה אחד עם המותר על-פי חוק, אך נראה כי הטענות היוו הזדמנות גם עבורם לבחון את הסוגיה לעומק ולהגדיר גבולות גזרה ,במטרה לדייק את רמת המעורבות של המנכ"ל בחטיבה, והאם היא מסתכמת אך ורק באישור דה-פקטו להחלטות המנכ"ל, או שיש לו מרחב פעולה מסוים מעבר לכך.

בישיבה קבע היועץ המשפטי היוצא, עו"ד רונן ריינגולד, כי החוק מעורפל ואינו חד-משמעי בנושא, והמועצה תידרש להחליט ולגבש מדיניות. נראה כי הדיון עורר ויכוח נוקב בין שטיין ליו"ר גיל עומר. הוויכוח היה כה סוער עד כדי כך, שבעטיו הוצא כל מי שלא נמנה על חברי המועצה מהחדר.

שלומי שטיין, שמעורב גם בוועדת כוח-אדם, נחשב למקורב מאוד למנכ"ל  קובלנץ. נזכיר כי בעבר חשפנו ב"גלובס" טענות להתנהלות שנויה במחלוקת של קובלנץ בחטיבת החדשות. בין היתר, קובלנץ נחשב בעיני העובדים כמי שהיה הגורם המניע להזזתו של העיתונאי אמיר בר-שלום מהגשת מהדורת החדשות.

שלא לייחוס סיפר אז בכיר בתאגיד "שהוא הורה לברוך (שי - ע.ב.ל) להזיז אותו, כדי שלא יגיש את המהדורה. זה נכרך לכאורה בעניין הרייטינג, אבל ייתכן שזה היה רק תירוץ. שי חיפש פתרונות להשאיר אותו, רצה לתת לו להנחות את תוכנית העימותים 'הכול פוליטי' שעלתה לקראת הבחירות בשבת".

בכל מקרה, יש בכך להעיד כי נתוני מהדורת החדשות הם סוגיה שמטרידה את מנהלי התאגיד יותר משהם נוטים להפגין בפומבי.