UBS החל לסקר את מניית פייבר בהמלצת "ניטרלי" ובמחיר יעד הגבוה ב-6.4% ממחירה הנוכחי

כלכלני UBS, אחד מחתמי ההנפקה, סבורים שברמות המחיר הנוכחיות, יחס הסיכון-סיכוי מאוזן יחסית • מחיר היעד שנקבו - 29 דולר למניה, גבוה ב-38% מהמחיר לפיו הונפקה פייבר לפני כחודש

מיכה קאופמן, מייסד פייבר / צילום: עומר הכהן
מיכה קאופמן, מייסד פייבר / צילום: עומר הכהן

מניית פייבר  (Fiverr) הונפקה לפני כחודש בבורסת ניו יורק, וזינקה מאז בכ-30%. בבנק ההשקעות UBS, אחד מחתמי ההנפקה, החלו כצפוי לסקר את מניית החברה, וכלכלני UBS סבורים שברמות המחיר הנוכחיות, ישנו יחס סיכון-סיכוי מאוזן יחסית. המלצת UBS למניה היא "נייטרלי" במחיר יעד של 29 דולר למניה, גבוה ב-6.4% מהמחיר הנוכחי וב-38% מהמחיר לפיו הונפקה החברה. שווי השוק של פייבר עומד על 845 מיליון דולר.

פייבר, שהוקמה ומנוהלת על ידי מיכה קאופמן, פיתחה זירת מסחר שמאפשרת לפרילנסרים להציע את שירותיהם בקטגוריות שונות, כגון כתיבה, שיווק ופרסום, עיצוב גרפי ועוד. החברה היא חלק ממה שנקרא "כלכלת החלטורה" (Gig economy). האנליסט אריק שרידן מ-UBS מעריך שבפני פייבר ישנו מסלול רחב של הזדמנויות להרחיב את העסק, בין היתר בזכות פוטנציאל הצמיחה בשוק שגודלו מוערך ב-83 מיליארד דולר בארה"ב וכן התרחבות גיאוגרפית. להערכתו, שוק הפרילנסרים הגלובלי עדיין בחיתוליו ביחס לתעשיות אחרות, והוא מעריך שהמגמות יתמכו בפייבר. לפיכך, הוא מעריך שהחברה תוכל לצמוח בשיעור של כ-20% בשנה בחמש השנים הקרובות, להרחיב את שולי הרווח שלה ולעבור ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) חיובי. שרידן מציין שב-2018 נרשם EBITDA שלילי של 21 מיליון דולר, ומעריך שב-2022 ו-2023 ה-EBITDA יגיע ל-2 מיליון דולר ול-19 מיליון דולר, בהתאמה.

האנליסט מזכיר גם ש-15% מהעובדים העצמאיים השתמשו מתישהו בפלטפורמה דיגיטלית, אך שיעור החדירה הכללי של האונליין בשוק הפרילנסרים הוא כ-3%.

מחיר היעד שבו נוקב האנליסט מבוסס על מכפיל EV/Sales של 7.5 להכנסות 2020, שב-UBS מעריכים שיגיעו ל-126 מיליון דולר, זאת לעומת הכנסות של 75.5 מיליון דולר שנרשמו ב-2018. ברבעון הראשון של 2019, פייבר הציגה הכנסות של 23.8 מיליון דולר והפסד נקי של 8.3 מיליון דולר.