בפעם השלישית החודש: אנגלה מרקל צולמה רועדת בטקס ציבורי

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה בת ה-64, תועדה רועדת וקומצת את אגרופיה בטקס קבלת-הפנים הרשמי של ראש ממשלת פינלנד, אנטי רינה • זו הפעם השלישית בחודש האחרון שהקנצלרית צולמה רועדת במעמד ציבורי • עם זאת, נזכיר כי מרקל סובלת מהחום הגבוה בגרמניה, שעקף את רף ה-30 מעלות

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, ואנטי רינה, ראש ממשלת פינלנד / צילום: חניבעל הנסשקה, רויטרס
אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, ואנטי רינה, ראש ממשלת פינלנד / צילום: חניבעל הנסשקה, רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תועדה היום (ד') שוב כשהיא סובלת מהתקף רעד בלתי נשלט - בפעם השלישית בתוך שלושה שבועות בלבד. הפעם נראה כי הרעד היה חמור פחות מאשר בפעמים הקודמות - בפעם הראשונה בקבלת-הפנים לנשיא אוקראינה לפני שלושה שבועות ובטקס חילופי שרים לפני כשבוע.

כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם עלה התיעוד לכותרות הראשיות של כלי התקשורת בגרמניה, שהביעו דאגה למצבה הבריאותי של הקנצלרית.

האירוע העדכני התרחש היום בצהריים בקבלת-פנים לראש ממשלת פינלנד, במהלך נגינת ההמנונים של שתי המדינות. מרקל תועדה שוב כשהיא מאגרפת את ידיה ומכווצת את שפתיה בניסיון להשתלט על הרעד.

בפעם הקודמת אמרה קנצלרית גרמניה כי היא מרגישה מצוין' וכי אין לה בעיות בריאות שהציבור צריך לדעת עליהן. היא אף העבירה את הרושם שאינה יודעת בדיוק מה גורם להתקפי הרעד. "אני מקווה שכמו שזה בא - ככה זה ילך", אמרה. לאחר מכן טסה לוועידת ה-20G ביפן והשתתפה בדיונים מרתוניים בבריסל - כולל אחד הנמשך כל הלילה - על בחירת ראשי האיחוד הבאים, ללא שום בעיות בריאות.

גם היום הבהיר דוברה של מרקל כי אין מדובר בבעיה בריאותית רצינית. מומחים שהתראיינו לכלי התקשורת השונים אמרו כי ייתכן שמדובר ברעד כתוצאה משינוי בלחץ דם המתרחש במהלך עמידה. בפעמים קודמות, כמו גם היום, נעלם הרעד עם חזרתה של מרקל לתנועה.

מרקל, בת 64, הודיעה בתחילת השנה כי זו תהיה כהונתה האחרונה, אך לא ברור מתי תעביר את השרביט ליורשתה במפלגה השמרנית (CDU), אנגרט קראמפ-קארנבאואר.

במסיבת עיתונאים לאחר התקרית אמרה מרקל, בתשובה לשאלות עיתונאים: "אני מרגישה מצוין. אמרתי בעבר שאני מתאוששת ממה שקרה לפני שלושה שבועות באירוע לכבוד נשיא אוקראינה. נראה שזה עדיין לא הסתיים, אבל יש שיפור וכנראה שאצטרך לחיות עם זה לזמן מסוים. אבל אני מרגישה מצוין ואין סיבה לדאגה".