מסתמן: מגרש מד"א במתחם בזל בתל אביב נמכר ב-250 מיליון שקל

הזוכה במכרז, שפרסמה עיריית תל אביב לרכישת המגרש המבוקש, היא קבוצה בבעלות בנייני העיר הלבנה, קרן JTLV וישרוטל, שגברה על קנדה ישראל, אזורים, גינדי החזקות ומתמודים נוספים • צפויה להקים פרויקט מגורים ומלון

 

בנין מגן דוד אדום מד"א - מתחם בזל  / צילום: איל יצהר, גלובס
בנין מגן דוד אדום מד"א - מתחם בזל / צילום: איל יצהר, גלובס

המרכז לרכישת מגרש מד"א במתחם בזל בתל אביב, נסגר היום. ל"גלובס" נודע כי לרכישת המגרש הוגשו מספר הצעות כאשר מסתמן שההצעה הזוכה היא של קבוצה בבעלות חברת בנייני העיר הלבנה (40%), קרן JTLV (עם נתח של 40%) ורשת ישרוטל (20%), שהציעה סך של כ-250 מיליון שקל בעבור המגרש. במכרז התמודדו בין היתר קנדה ישראל, אזורים, גינדי החזקות, וכן קבוצה בהובלת עמית קזז ומשפחת וויין. עוד ידוע כי הפער בין ההצעה הזוכה להצעה השנייה בגובהה עמד על 5% בלבד.

מדובר במגרש ברחוב אלקלעי בבעלות עיריית תל אביב, המוחכר מאז שנות ה-70 למד"א עבור תחנת מגן דוד אדום. המגרש מיועד למגורים בהיקף של 90 דירות, אך תוכנית בניין העיר מאפשרת הסבת חלק מהשטחים למלונאות. הקבוצה הזוכה צפויה להקים פרויקט מגורים יוקרתי עם מספר נמוך משמעותית של דירות בקומות העליונות של הפרויקט, שיהיו דירות גדולות, שכן חלק מהשטחים יוקצו למלון שתקים רשת ישרוטל שיספקו לדיירי הפרויקט שירותים כמו בריכת שחייה ושירותי קונסיירז'. ישרוטל צפויה לבקש מעיריית תל אביב הגדלה של החלק המלונאי בפרויקט. חלק מהתמורה בעד המגרש תשולם כפיצוי למד"א בעבור הפינוי.

בניגוד לפרסומים האחרונים, בנוגע לצירופו של בית רונית רפאל לפרויקט, הקבוצה הזוכה אינה שוקלת לכלול את המגרש במסגרת הפרויקט.