שבוע אחרי נפילת שירותי פייסבוק: תקלה עולמית ברשת החברתית טוויטר

ומה טראמפ יעשה? שבוע אחרי ששרתי פייסבוק חוו תקלות שהפריעו לשימוש בפייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, כעת גולשים בישראל ובעולם מדווחים על שיבושי גלישה ברשת החברתית טוויטר

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

משתמשים בישראל ובעולם מדווחים על שיבושים ברשת החברתית טוויטר, צפיה בפיד החדשות וטעינת רכיבי האתר. רק בשבוע שעבר חוו משתמשים בישראל ובעולם, תקלות בשירותי פייסבוק השונים, לרבות ווטסאפ ואינסטגרם.

יותר מ-40,000 משתמשים דיווחו על תקלות וקשיי גלישה, כך עולה מהאתר Downdetector. רוב הגולשים שחווים שיבושים נמצאים בבריטניה, ארצות הברית, דרום אמריקה, יפן, הודו, איטליה וישראל. על רקע התקלות העולמיות, מניית טוויטר ירדה בכאחוז אחד.

טוויטר הונפקה בשנת 2013, כשכיום שוויה עומד על 28.5 מיליארד דולרים ומאז שהונפקה, הכפילה את שוויה. הרשת החברתית שמאפשרת ציוצים באורך של 280 מילים, עולה לכותרות לעיתים תכופות, מאחר ונשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, משתמש פעיל מאוד ברשת החברתית, והצליח לעורר לא מעט סערות דרך הציוצים ברשת.

לרשת החברתית טוויטר כ-326 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, וכ-500 מיליון ציוצים נכתבים מדי יום. עוד כ-80 אחוזים ממשתמשי הרשת החברתית, גולשים בה דרך המובייל. בחברה מועסקים 4,100 עובדים והיא הוקמה בסן פרנסיסקו בשנת 2006.

באופן עקבי, חברת פייסבוק אינה מתייחסת לתקלות בשירותים השונים ונוטה שלא להגיב. בצעד חריג, בשבוע שעבר חברת פייסבוק הגיבה לתקלות שהיו ברחבי העולם, לרבות ישראל. עם זאת, הרשת החברתית עדיין לא דיווחה מה מקור התקלה. שבוע אחרי, התקלה המסתורית שהשביתה את שירותי החברה השונים, גם הרשת החברתית טוויטר חווה תקלות גלישה. בשלב זה לא ברור האם מדובר בצירוף מקרים, או שמה מדובר במתקפת האקרים או מלחמה בין מעצמות.