הרב פרץ: "מסתבר ששר חינוך בישראל לא יכול לחשוב אחרת"

יו"ר הבית היהודי פרסם פוסט בפייסבוק ובו תקף את מי שביקר אותו על האמירות ביחס לטיפולי ההמרה • "מאז כניסתי לפוליטיקה אני לומד שיש אמת ויש עולם של ציוצים" • נפתלי בנט אמר בתגובה כי "אף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר, אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא"

רפי פרץ/ רובי קסטרו - וואלה חדשות
רפי פרץ/ רובי קסטרו - וואלה חדשות

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ פרסם פוסט בפייסבוק ובו תקף את מי שביקר אותו על האמירות ביחס לטיפולי ההמרה לצעירים עם נטיות חד מיניות. פרץ כתב כי מאז כניסתו לפוליטיקה הוא לומד שיש אמת ויש עולם של ציוצים: "יש חופש הדיבור לאמירות מסוג אחד וחופש השיסוי למי שמסביר עמדה אחרת, מורכבת".

לדבריו "מאז אמש אני מותקף מעל כל במה אפשרית על ראיון ארוך שבסופו יוצאת כותרת שלא מתכתבת עם המציאות. אני מאמין כי רוב מי ששמע את גלי ההדף של הראיון כלל לא צפה בו - התגובות הגיעו מהבטן, תוך עיוות דבריי, פופוליזם זול שמשרת בעיקר את המשך השסע והעמקת הקרע בחברה הישראלית ועל כך אני מצר".

הוא הסביר כי כשנשאל על יחסו לקהילת הלהט"ב הבהיר שקודם כל הוא מכבד כל אדם באשר הוא אדם והדגיש שאינו נותן ציונים לאף אחד. "כשנשאלתי באופן ספציפי לגבי טיפולי המרה, אמרתי מניסיוני בלבד שכאשר פנו אליי תלמידים מהציונות הדתית וביקשו הכוונה הפניתי אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראיתי שזה אפשרי. לא אמרתי שאני בעד טיפולי המרה", כתב פרץ.

"הצעתי ללמוד ולהתבונן יחד, כשהמטרה שהתלמיד שמולי יכיר את עצמו יותר טוב ומשם הבחירה היא אישית, ואני מכבד ומעריך ואוהב כל אחד ואחת ללא קשר לנטייתם המינית. לא כפיתי ואני לא מתכוון לכפות דבר על אף אחד. כשר של מערכת החינוך בישראל אמשיך לדאוג לכל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלים של נטייה מינית".

פרץ יוצא נגד מי שלדבריו מנסים לשלול את הזכות לחשוב אחרת: "הם תוקפים את מי שאני מייצג ומה שאני מייצג. זה מאבק על הזכות לחשוב אחרת. ומסתבר שגם שר חינוך בישראל לא יכול **לחשוב** אחרת, שיש רק מחנה אחד שמרים דגל של חופש הדיבור".

הוא ייחס את המתקפה עליו גם למערכת הבחירות: "יש פה ניצול ציני של מערכת הבחירות, שמחפשת לעשות הון פוליטי על גבם של הקהילה הלהט"בית. מי שקורא לי חשוך מנסה לכבות את האור של הבחירה החופשית, מי שחושב שנטולי שדרה אנחנו ואסור לנו לומר את אמיתת חיינו, בנועם ובכבוד לכל אדם, ימצא את הציונות הדתית חזקה ומכילה כפי שהייתה ותהיה תמיד. זה בית המדרש שלי. זו הציונות הדתית שאני עומד בראשה".

פרסום ההבהרה התקיפה נועד בין השאר למנוע בריחת קולות של הציבור הציוני-דתי המתון מהבית היהודי לימין החדש.

נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש פרסם הבוקר תגובה ולפיה "החברה הישראלית מורכבת מגוונים שונים, ואף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר. אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא. הדברים שנאמרו אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי לאומי שמסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט"בים".