יום של הכרעות בפועלים ובדיסקונט: פינטו הופיע בפני דירקטוריון הפועלים

הדירקטוריונים של הפועלים ושל דיסקונט יבחרו היום מנכ"לים חדשים לבנקים • הבורד של הפועלים יבחר בין כמה מועמדים: קוטלר, ענתבי וספיר • אורי לוין צפוי להתמנות למנכ"ל בנק דיסקונט • על פי הערכות פינטו תומך במועמד פנימי לתפקיד המנכ"ל

 

אריק פינטו/ צילום:  איל יצהר
אריק פינטו/ צילום: איל יצהר

היום יהיה "היום של ההכרעות" בשניים מהבנקים הגדולים במשק, ובסופו צפויים להיוודע שני המנכ"לים החדשים של בנק הפועלים ושל בנק דיסקונט.

בבנק דיסקונט נראה כי התמונה פשוטה יחסית ושוועדת האיתור בחרה באורי לוין, מנכ"ל החברה הבת בארה"ב, בנק אי.די.בי ניו יורק, שימונה למחליפה של המנכ"לית היוצאת לילך אשר טופילסקי.

בבנק הפועלים התמונה סבוכה יותר. כפי שחשפנו אמש באתר "גלובס", דירקטוריון הקבוצה דן היום במועמדות של שלושה מועמדים מומלצים: דב קוטלר, דורון ספיר וידין ענתבי. עם זאת, לאור תרעומת שנשמעה בקרב גורמים בבנק אפשר והדירקטוריון ידון בנוסף גם במועמדות של אדם רביעי, גולן שרמן.

ישיבת הדירקטוריון בבנק הפועלים כבר החלה ובפני הדירקטוריון הופיע המנכ"ל אריק פינטו, שלדברי גורמים מעורים זומן לפגישה על מנת להשמיע את דעתו. פינטו לקח חלק בפתיחת הדיון והוא סיים לשאת את דבריו ולענות לשאלות הדירקטורים לפני שעה קלה.

ככל הידוע פינטו השמיע את עמדתו בנוגע לאתגרים העומדים בפני הבנק ומה נדרש מהמנהל הבא בכמה מישורים, כגון ניהול מערכת ואנשים, ידע פיננסי, והבנה הטכנולוגיה ובדיגיטל. על פי הערכות פינטו תומך במועמד פנימי ולא בשני החיצוניים שעומדים עתה בפני הוועדה.

נוסף על שני הבנקים שצפויים להכריע היום על זהות המנכ"ל הבא, ישנו בנק גדול נוסף שמחפש אחר מנכ"ל חדש: בנק לאומי. מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח הודיעה לאחרונה על פרישתה ובינתיים הוקמה בבנק ועדת איתור. בין השמות שנקשרו כמועמדים ראויים לתפקיד נמנים שמותיהם של חנן פרידמן ואבנר מנדלסון מהבנק, כמו גם בכירים בו לשעבר כמו קובי הבר.