האקזיט של אלי דהן: השלים מכירה של חברות מידע רפואי לנובולוג תמורת 61 מיליון שקל, בעיקר במניות

דהן מכר את המחצית השנייה של מניות אינפומד וטרגט קאר, במחיר הגבוה פי שלושה ממחיר המחצית הראשונה • רוב התמורה תינתן לדהן בהקצאה של 7.3% ממניות נובולוג

מטה נובולוג במודיעין. נסחרת בשווי כ־450 מיליון שקל / צילום: איל יצהר
מטה נובולוג במודיעין. נסחרת בשווי כ־450 מיליון שקל / צילום: איל יצהר

חברת הפצת התרופות והשירותים הרפואיים נובולוג  הודיעה כי תשלים את רכישת מלוא המניות בחברות המידע הרפואי אינפומד וטרגט קאר בבעלות אלי דהן, לאחר שרכשה בשנה האחרונה 51% מכל אחת מהן.

הסכום הכולל שישולם לדהן הוא 61 מיליון שקל, מתוכם 15 מיליון שקל במזומן והיתר בהקצאת מניות, המהוות 7.36% מהון המניות של נובולוג (לפי מחיר הגבוה ב-7% ממחיר השוק הנוכחי). לאחר ההקצאה, יגדלו החזקות דהן בנובולוג ל-8.4% מהמניות. 

מדובר בעסקה המייחסת שווי גבוה משמעותית לשתי החברות לעומת רכישת המחצית הראשונה של כל אחת מהן, שתמורתה הסתכמה ב-21 מיליון שקל בסך הכל. כעת נובולוג משלמת כמעט פי שלושה עבור יתרת ההחזקה, אבל בעיקר במניות. הרכישה הנוכחית מהווה מימוש של אופציות שניתנו לנובולוג במסגרת הסכמי הרכישה  הראשונים.

נובולוג עוסקת בשיווק ובהפצה של מוצרים רפואיים, במתן שירותי רפואה בבית ובשירות לניהול ניסויים קליניים. החברה, הנסחרת לפי שווי שוק של 528 מיליון שקל, רכשה 51% מאינפומד תמורת 6 מיליון שקל בנובמבר 2018.

מורי ארקין מחזיק 9% בנובולוג

אינפומד היא פלטפורמה דיגיטלית למידע רפואי לציבור הרחב ופתרונות דיגיטליים לרופאים, לרבות אתר אינטרנט הכולל אנציקלופדיה רפואית מקיפה וכן אינדקסים של רופאים ומטפלים. הכנסותיה מבוססות בעיקר על אינדקס הרופאים שלה, המהווה פלטפורמה של הרופאים לשווק את עצמם, במסגרת מגבלות הרגולציה לפרסום של רופאים. כמו כן, עוסקת אינפומד בניהול מוניטין דיגיטלי של רופאים וקידום במנועי חיפוש, כתיבת תוכן ויצירת תוכן עבור גופים רפואיים שלא במסגרת הפורטל, ועוד.

נובולוג רכשה 51% ממניות טרגט קר תמורת 15 מיליון שקל במרץ 2019. טרגט קאר עוסקת ברכש, בתפעול ובאספקת שירותי רפואה בקבלנות משנה עבור מוסדות בריאות, וכן בסילוק תביעות. החברה פועלת באמצעות שלוש זרועות: אספקת שירותי בריאות למבוטחים בביטוחי בריאות משלימים בפריסה ארצית; מיקור-חוץ של סילוק תביעות בתחום הבריאות עבור חברות ביטוח וקופות חולים; והפעלת מוקדי שירות לבירור זכויות, זכאויות ותשלומים.

נובולוג נמצאת בשליטת אודי פוזיס, לשעבר מנהל באביק ומייסד חברת מוצרי ההגיינה רוזתם. מורי ארקין מחזיק ב-9%, אחרי שרכש את חלקה של קרן פימי יחד עם פוזיס. כעת יהפוך גם דהן לבעל מניות מרכזי בחברה בעקבות המהלך.

נובולוג רשמה ברבעון הראשון של 2019 הכנסות של 265 מיליון שקל - גידול של 14% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-5.8 מיליון שקל, לעומת 6.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה שנגרמה בעיקר בשל הוצאות מימון. החברה מסרה כי הגידול בהכנסות נבע, בין השאר, מאיחוד אינפומד.