נינטנדו / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל ויו"ר סוגת ג'יל גמון בחר בנינטנדו

נינטנדו / צילום: שאטרסטוק
ג'יל גמון, מנכ"ל ויו"ר סוגת, מתחבר למותג נינטנדו, שהשכיל להתקיים, להתפתח ולהישאר רלוונטי במשך 130 שנה
23.07.2019 | ג'יל גמון

טקס הנעילה של אולימפיאדת ברזיל נראתה דמותו של כוכב משחקי הווידיאו סופר מריו צוללת לתוך צינור ירוק בטוקיו ויוצאת מצינור שהונח במרכז האצטדיון בריו דה ז'נרו. אלא שמי שקפץ מן הצינור בריו היה לא אחר מאשר ראש ממשלת יפן, שינזו אבה. אבה עשה זאת כדי לקדם את האולימפיאדה הקרובה שתתקיים בארצו, והוא בחר לעשות זאת באמצעות דמות מנצחת של חברת נינטנדו - מה שהבליט את האפקט התרבותי-רגשי שלה על החברה היפנית.

הפעולה, שגררה לא מעט תגובות וספקולציות, תרמה להאדרת המותג שנבחר לייצג את התרבות היפנית. היא גם תרמה לקידום עולם הגיימינג, שאולי איננו נחשב עדיין לספורט בינתיים, אבל הוא בהחלט תחום שזוכה להשקעות כספיות עצומות, לספונסרים ולמספר עצום של משתתפים.
לפני יותר מ-100 שנים, הרבה לפני שידעו מה זה גיימינג ומשחקי וידיאו, יצרה חברת נינטנדו קלפי משחק בעיצובים שונים. למרות השינוי שעברה החברה מאז עד ימינו, וגם אחרי שהפכה למותג עולמי מוביל בתחום הגיימינג, נינטנדו עדיין מוכרת את אותם הקלפים מתוך כבוד לעבר של המותג ולדרך שעשה מאותם ימים. אלה נשמרים במקביל לפריצה התמידית קדימה ולהשתלבות בטכנולוגיה החדשנית והעדכנית ביותר. אלה הערכים שמדברים אליי במיוחד במותג נינטנדו.

מעבר למכירות, מותג מוביל יודע לבנות ולקיים קהילה תוססת סביבו ולהביא לצרכן משהו מיוחד, חדשני, בלעדי וכיפי. נינטנדו מספקת את כל אלה. כמנכ"ל אני יכול להתחבר לרעיונות האלה וללמוד מנינטנדו שהשכילה להתקיים, להתפתח ולהצליח במשך 130 שנה. אני מעריך שמה שגרם לחברה להמשיך להיות רלוונטית שנים רבות כל כך, היא היכולת שלה להוביל ולהיות כל הזמן צעד אחד לפני כולם.

נינטנדו הוא מותג ותיק וחדשני כאחד, אבל נוסטלגיה היא רק חלק מהחוויה שהוא מעביר. על־פי מגזינים כמו פורבס, אינקוויירר ואחרים, הצליחה נינטנדו לעשות קאמבק בשנה האחרונה, למרות התחרות הקשה מול ענקי גיימינג אחרים כמו אטארי, סגה וסוני. לצד הנוסטלגיה שאליה מתחברים הגיימרים הוותיקים והרצון לחזור לדמויות שכולם מכירים ואוהבים, כמו מריו, זלדה ופיקצ'ו, מקדשת החברה חדשנות וחוויות משחק מיוחדות במינן. היא הביאה לשוק מוצר חדשני שלא היה קיים לפני כן: Nintendo Switch, קונסולה שמשלבת חוויה ניידת וביתית, שמאפשרת משחק ביחידים או בזוגות, עם הדמויות המוכרות מפעם ועם גיבורים חדשים לגמרי.

כך שומרת נינטנדו על המובילות והזהות של המותג. היום, לאחר שהתערתה היטב בשוק וזכתה למכירות מוצלחות ומאסיביות במיוחד, אפשר לומר בביטחון שזה הצליח לה. וגם שגימיק הקונסולה הניידת עדיין אטרקטיבי מאוד לחובבי משחקי הווידיאו.

הדור החדש של הקונסולות האלה לימד את כולם דבר אחד: מי שיכול לספק חוויה ייחודית שאין אצל אף אחד אחר - ינצח בגדול. קיימת היום תחרות חסרת תקדים בשוק הגיימינג, וכל אחד מנסה להביא לגיימרים את החוויה הייחודית שלו - אם זה במשחקים בלעדיים, בטכנולוגיה מיוחדת, בפיצ'רים חדשניים ועוד. נינטנדו יודעת שכדי לגרום לאנשים לחייך צריך להפתיע, לרגש ולספק לשחקנים חוויה מיוחדת במינה. אין ספק שמי שלא מחדש, לא נותן חוויה בלעדית ולא מצליח לרגש את הצרכן - נשאר מאחור.

נינטנדו התחילה בתור חברת קלפים, עברה לצעצועים אלקטרוניים ומשם למשחקי וידיאו, ובמשך כל הזמן המטרה שלה נשארה זהה - לגרום לאנשים לחייך.

היכולת שלה לא רק לעקוב אחרי טרנדים אלא לייצר טרנדים חדשים לגמרי, היא המפתח להצלחתה ולהישרדות שלה לאורך השנים. היכולת לתת ללקוחות שלה חוויה חדשה, מרגשת ומפתיעה בכל פעם מחדש, לא רק עזרה לה להישאר רלוונטית אלא יצרה קהילה ענקית של מעריצים ברחבי העולם. זאת בזמן שמותגים מתחרים עדיין מנסים לפצח מהי הדרך הנכונה ביותר לעבוד עם הקהילה ואיך לחזק את המותג. נינטנדו עושה זאת שנים רבות ונעזרת באחת הקהילות החזקות, המגוונות והמסורות ביותר בעולם, קהילת הגיימינג.

כתבות נוספות:
סניף יוניקלו ביפן \ צילום: שאטרסטוק

לא רק לפוליטיקאים ישראלים

רונן נמני

נטפליקס. נראה שאין דבר שיעצור אותה / צילום: רויטרס - Mike Blake

מלכת הסטרימינג

ענת בוגנר