שוחה נגד הזרם: אקו ווייב פאואר הונפקה בנאסד"ק הסקנדינבית לפי שווי של 58 מיליון דולר

החברה הישראלית-שבדית מתחום האנרגיה המתחדשת הונפקה בבורסת Nasdaq First North המיועדת לחברות צמיחה • אקו ווייב פיתחה טכנולוגיה להפיכת גלי הים לחשמל וגייסה בהנפקתה 13.6 מיליון דולר

החברות הישראליות ממשיכות להצטרף לבורסות שונות ברחבי העולם, והפעם מדובר בחברת Eco Wave Power, שהונפקה בבורסת Nasdaq First North - בורסת המשנה של הבורסות הסקנדינביות (שנמצאות בבעלות נאסד"ק), המיועדת לחברות צמיחה. החברה גייסה 13.6 מיליון דולר לפי שווי של 58 מיליון דולר, ולפי מחיר של 19 קרונות שבדיות למניה. לאחר ימי המסחר הראשונים שלה כחברה ציבורית, היא נסחרת במחיר של כ-17.7 קרונות שבדיות ושווי השוק של החברה הוא 54 מיליון דולר. בהנפקה השתתפו 5,900 משקיעים וביניהם הגופים המוסדיים AP4 ו-Skandia Fonder

שהפכו לבעלי המניות הגדולים בחברה לאחר ההנפקה.

אקו ווייב פאואר היא חברה ישראלית-שבדית מתחום האנרגיה המתחדשת שפיתחה טכנולוגיה להפיכת גלי הים לחשמל, והיא מעסיקה 13 עובדים. החברה הבת הישראלית שלה נוסדה ב-2011 בתל-אביב. לדברי החברה, היא היחידה בעולם שמתפעלת מערך של הפקת אנרגיה מגלים, המחובר ומוכר חשמל לרשת תחת הסכם מסחרי לרכישת החשמל. בחברה מציינים שמטרת הגיוס היא לבנות חווה מסחרית ראשונה לייצור אנרגיה מגלי הים וכן להרחבת צבר הפרויקטים ופעילות השיווק והמכירות, וכי הגיוס ממצב את החברה כחלק אינטגרלי מתחום האנרגיה המתחדשת בעולם. לפי דיווחי החברה, יש לה כיום שתי חוות פעילות להפקת אנרגיה, אחת ביפו והשנייה בגיברלטר, ובשתיהן יש תוכניות להרחבתן. צבר הפרויקטים של אקו ווייב עומד על 190 מגה וואט, במספר מדינות ברחבי העולם.

בסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בהיקף של פחות מ-100 אלף אירו. היא עדיין לא רושמת הכנסות ואינה רווחית.

מנכ"לית החברה, אינה ברוורמן, מסרה כי "הנפקת החברה בבורסת נאסד"ק בשטוקהולם והעניין הרב בחברה הם הוכחה לפוטנציאל הגלום באנרגיות נקיות וידידותיות לסביבה. הרישום בבורסה יחזק את החברה ויאפשר לה להשיג את מטרותיה. אנחנו מחויבים לתרום את חלקנו במלחמה בשינויי האקלים בעולם".

המנכ"לית שזכתה בצ'רנוביל לחיים שניים

לפני ההנפקה, בעלי המניות הגדולים בחברה היו המנכ"לית ברוורמן והדירקטור דויד לב, עם 40.7% מהמניות כל אחד. לפי התשקיף שהגישה אקו ווייב, השניים התחייבו לא למכור מניות לתקופה של 18 חודשים לאחר ההנפקה. ברוורמן (33) כתבה במכתב שצורף לתשקיף, "נולדתי ב-11 באפריל 1986 באוקראינה, בעיר שרחוקה רק 200 מייל מצ'רנוביל. ב-26 באפריל, התכה של הכור הגרעיני בצ'רנוביל גרמה לאסון הגרעיני הגדול ביותר בהיסטוריה, במונחי עלות ובמונחי נפגעים. הקרינה גרמה לליקויים בקרב תינוקות, למחלות נשימה, סרטן ומוות, אך אני הייתי בת מזל. למרות שחוויתי מוות קליני, אמי, אחות במקצועה, הצליחה להחזיר אותי לחיים באמצעות החייאה שביצעה. ניתנה לי הזדמנות שנייה בחיים ואני מרגישה את הדחף לעשות משהו טוב עם זה. אני מאמינה שאקו ווייב פאואר תשפיע משמעותית על תמהיל האנרגיה הגלובלי".

בורסת Nasdaq First North מציינת כי אקו ווייב היא החברה ה-36 שהצטרפה למסחר בבורסות הנורדיות ב-2019, וכיום נסחרות בבורסה זו 260 חברות. חברה אחרת בעלת זיקה לישראל, שביצעה הנפקה בבורסה זו בדיוק לפני שנתיים, היא Aspire Global. החברה היא ספקית פתרונות בתחומי הגיימינג וההימורים און-ליין ובין בעלי המניות שלה בעת ההנפקה היו סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי ובעל החזקות המדיה אלי עזור, שגם מכרו מניות בהנפקה. החברה הונפקה במחיר מניה של 30 קרונות ששיקף לה אז שווי של 155 מיליון דולר, וכיום היא נסחרת במחיר של 43.7 קרונות, שמשקף לה שווי של כ-211 מיליון דולר.