מוונדר וומן עד ביונד מיט: המנכ"לים הבכירים במשק בוחרים את מותגי השנה שלהם

41 מנכ"לים ומנכ"ליות מהחברות המובילות במשק הישראלי כותבים על מותגים בינלאומיים שעשו שינוי משמעותי השנה, לפעמים כנגד כל הסיכויים • מי בחר בנטע ברזילי, מי בליווי'ס - ומי מתרשם במיוחד מהמהלכים של וולמארט ובסט ביי

המנכ"לים בוחרים את מותג השנה
המנכ"לים בוחרים את מותג השנה

ביקשנו ממנכ"לים וממנכ"ליות בחברות בולטות במשק לכתוב על מותגים בינלאומיים שעשו שינוי משמעותי השנה, לפעמים כנגד כל הסיכויים. 

1. מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בחר ב-TED

הרצאות TED מקוונות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 הרצאות TED מקוונות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אברכהן בחר ב־TED, שתרם להתפתחות החינוך המקוון ולהנגשת הידע לציבור הרחב ● לחצו כאן לכתבה המלאה

2. מנכ"ל סופר-פארם ניצן לביא בחר ב-Glossier

Glossier. עובד ישירות מול הלקוחות - ורק מולם  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
 Glossier. עובד ישירות מול הלקוחות - ורק מולם / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

ניצן לביא, מנכ"ל סופר־פארם, מתפעל מהדרך שבה מותג הקוסמטיקה Glossier רקם באמצעות האינסטגרם סיפור אהבה עם הלקוחות והפך לחד־קרן בעולם הביוטי בזמן שיא ● לחצו כאן לכתבה המלאה

3. מנכ"ל משותף ובעלי קבוצת קסטרו גבי רוטר בחר בוונדר וומן

רוטר סבור כי המהפך של וונדר וומן ממותג זמני למותג עדכני ומחולל שינוי, מייצג את כוחן ההולך וגובר של הנשים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

4. מנכ"ל קבוצת פרטנר איציק בנבנישתי בחר במיקרוסופט

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט  / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
 סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

בנבנישתי בחר במיקרוסופט, שהשכילה להתרענן ולהבין שכשטוב לעובדים, טוב ללקוחות וטוב לעסקים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

5. מנכ"לית קבוצת ויסוצקי נילי צור בחרה ב-Oatly

צור בחרה במותג החלב השבדי Oatly, שהצליח באמצעות שיווק נכון וכמעט גאוני לשחוט פרות קדושות ולכוון למגרש של הגדולים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

6. מנכ"ל קבוצת ישראכרט רון וקסלר בחר בסודהסטרים

רמון לגוארטה ודניאל בירנבאום בעת החתימה, הבוקר במשרדי סודהסטרים / צילום: לנס הפקות
 רמון לגוארטה ודניאל בירנבאום בעת החתימה, הבוקר במשרדי סודהסטרים / צילום: לנס הפקות

וקסלר מנתח כיצד הצליחה סודהסטרים להפוך איום להזדמנות - כל הדרך עד לעסקת הענק עם פפסי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

7. מנכ"ל ויו"ר סוגת ג'יל גמון בחר בנינטנדו

נינטנדו. מי שלא מחדש - נשאר מאחור / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 נינטנדו. מי שלא מחדש - נשאר מאחור / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גמון מתחבר למותג נינטנדו, שהשכיל להתקיים, להתפתח ולהישאר רלוונטי במשך 130 שנה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

8. מנכ"לית דלתא ישראל ענת בוגנר בחרה בנטפליקס

נטפליקס. יודעת לאתגר את הצרכן הצעיר והמתוחכם עם תוכן חדשני ומקורי / צילום: רויטרס - Mike Blake
 נטפליקס. יודעת לאתגר את הצרכן הצעיר והמתוחכם עם תוכן חדשני ומקורי / צילום: רויטרס - Mike Blake

בוגנר מנתחת את ההצלחה של נטפליקס, שנהנית מיתרונות שלגוגל או פייסבוק לעולם לא יהיו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

9. מנכ"ל מאצ' ריטייל עמיחי קילשטיין בחר בביונד מיט

ביונד מיט. עשתה היסטוריה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 ביונד מיט. עשתה היסטוריה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

קילשטיין בחר בחברת ביונד מיט שהצליחה, למרות השוק הרווי בתחליפים, לקחת את ההמבורגר הטבעוני קדימה ולייצר מוצר שדומה למקור על כל רבדיו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

10. מנכ"ל קניוני עזריאלי ארנון תורן בחר ב-Bonobos

בונובוס / צילום: שאטרסטוק
 בונובוס / צילום: שאטרסטוק

תורן שואב השראה מ־Bonobos, שהצליח להפוך לאימפריה קמעונאית בזכות יצירת מודל עסקי המחבר בין אונליין ואופליין ● לחצו כאן לכתבה המלאה

11. מנכ"ל Adika דדי שוורצברג בחר ב-PrettyLittleThing

PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך
 PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך

שוורצברג בוחר במותג PrettyLittleThing, שהצליח להבין את ההשפעה של הרשתות החברתיות על שוק האופנה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

12. מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו בחרה בליווי'ס

ליווי'ס. קמפיינים ויראליים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 ליווי'ס. קמפיינים ויראליים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בירו מתפעלת מהקאמבק המפואר של ליווי'ס, שחזר להוביל אחרי שני עשורים של דשדוש מדאיג ● לחצו כאן לכתבה המלאה

13. מנהלת הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם בחרה בגאפ

חנות של גאפ בסין / צילום: Shutterstock
 חנות של גאפ בסין / צילום: Shutterstock

ד"ר אלרם בחרה במותג גאפ, שהשכיל להתפצל לשתי חברות נפרדות במטרה למקסם כל אחת מהן ● לחצו כאן לכתבה המלאה

14. מנכ"לית ומבעלי קבוצת BBB אהובה תורג'מן בחרה בטסלה

אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס
 אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס

תורג'מן בוחרת באילון מאסק, יזם המכונית החשמלית טסלה, שלא מפסיק לחלום ● לחצו כאן לכתבה המלאה

15. בעלי קבוצת קפה קפה רונן נמני בחר ביוניקלו

סניף יוניקלו ביפן \ צילום: שאטרסטוק
 סניף יוניקלו ביפן \ צילום: שאטרסטוק

נמני מפרגן ליוניקלו, שהצליח לעקוף את התחרות הצמודה באירופה ובארה"ב וגם הפך למותג הקמעונאי המוביל באסיה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

16. יו"ר ובעלי רב-בריח שמואל דונרשטיין בחר בנטע ברזילי

דונרשטיין בוחר בנטע ברזילי, שמפיצה מסרים של התעוררות הכוח הנשי ועוטפת אותם בשמחת חיים ובצבעוניות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

17. CMO ומנכ"לית אבן קיסר ישראל רינת אפרימה בחרה ב-Xbox

Xbox. סחפה אחריה מיליונים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 Xbox. סחפה אחריה מיליונים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אפרימה בחרה ב־Xbox, שיצרה מוצר מושלם לילדים עם מוגבלות, הגדילה את השוק והובילה על הדרך שינוי חברתי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

18. מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז בחר בבסט ביי

בסט ביי. חוויה היברידית מתקדמת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 בסט ביי. חוויה היברידית מתקדמת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

טופז צלומד שיעור בעסקים מהמהפך של רשת הקמעונאות בסט ביי שניצחה כנגד כל הסיכויים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

19. מנכ"ל eBay ישראל מוטי אליאב בחר בלגו

לגו / צילום: דוברות הכנסת
 לגו / צילום: דוברות הכנסת

אליאב בחר במותג לגו, שאחרי 83 שנות פעילות עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות בזכות החדשנות, האחריות התאגידית, והכי חשוב - השמירה על האיכות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

20. מנכ"לית דיסני ישראל תמי לנדסמן בחרה במקדונלד'ס

מקדונלד'ס. יוצרת תקדימים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 מקדונלד'ס. יוצרת תקדימים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תמי לנדסמן, מנכ"לית דיסני ישראל, מעריכה את הדרך שעשתה מקדונלד'ס, משיפור המזון שנמכר בה ועד לפעילות למען שמירה על האקלים והסביבה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

21. מנכ"ל Playbuzz שאול אולמרט בחר ב-eBay

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
 חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אולמרט בוחר באתר eBay, שמניע את הגולשים לרכישה, הופך את הקנייה לחוויה מסעירה ומספק לרוכשים ריגוש עוצמתי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

22. מנכ"ל ומייסד פלייטיקה רוברט אנטוקול בחר ב-Twitch

טוויצ'. תקבל בקרוב את "חותמת הכשרות" של המיינסטרים? / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 טוויצ'. תקבל בקרוב את "חותמת הכשרות" של המיינסטרים? / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אנטוקול בוחר ב־Twitch, פלטפורמת גיימינג שמשנה את כללי המשחק בתעשייה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

23. מנכ"ל ASUS ישראל רע קורנבליט בחר בפורטנייט

פורטנייט. הפך את עולם הגיימינג למיינסטרים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 פורטנייט. הפך את עולם הגיימינג למיינסטרים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

קורנבליט לומד מהמשחק המקוון פורטנייט, ששינה את עולם הגיימינג ויצר תרבות פופולרית חדשה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

24. בעלי סינמה סיטי וסרטי יונייטד קינג משה אדרי בחר בדיסני

דיסני פלוס. רוצה להפוך את עולם הסטרימינג לתחרותי יותר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 דיסני פלוס. רוצה להפוך את עולם הסטרימינג לתחרותי יותר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אדרי בחר במותג דיסני, שבניגוד לחברות אחרות שלא התעשתו בזמן ונעלמו, השכיל לבצע הערכה מחודשת ולהפוך למעצמה כלל־עולמית ● לחצו כאן לכתבה המלאה

25. מנכ"ל טמבור מיכה שרייר בחר בספוטיפיי

ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שרייר בחר בספוטיפיי שהצליחה לעשות את הבלתי אפשרי - לגרום לצרכנים לשלם על שירות שניתן בחינם ● לחצו כאן לכתבה המלאה

26. מנכ"לית מיניסו ישראל עינת פורטוגלי בחרה בסטורי של אווה

הסטורי של אווה. חשיפה ומעורבות כל כך גבוהה הם החלום של כל מותג / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
 הסטורי של אווה. חשיפה ומעורבות כל כך גבוהה הם החלום של כל מותג / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

פורטוגלי בוחרת בסטורי של אווה שבזכות האותנטיות, העריכה והבחירה במדיה עכשווית הצליח לייצר ז'אנר חדש של זיכרון, ולהעלות את השואה לסדר היום בארץ ובעולם ● לחצו כאן לכתבה המלאה

27. מנכ"ל בית ההשקעות פסגות ברק סורני בחר בליברפול

אוהדים של ליברפול / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 אוהדים של ליברפול / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סורני בוחר בליברפול, שהצליחה לחזור למשחק בדקה ה-90 ויצאה ממשבר עמוק בזכות השקעה בשחקנים - וגם באוהדים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

28. מנכ"ל Be אורי וטרמן בחר בנייקי

הקמפיין של נייקי עם קולין קאפרניק / צילום: צילום מסך
 הקמפיין של נייקי עם קולין קאפרניק / צילום: צילום מסך

וטרמן בוחר בנייקי, שהבינה את רוח התקופה, לא חששה לאמץ אג'נדה מעוררת מחלוקת והצליחה להמציא את עצמה מחדש ● לחצו כאן לכתבה המלאה

29. מנכ"ל סיבוס סודקסו איתן לב טוב בחר ב-Impossible Foods

Impossible Foods / צילום: צילום מסך
 Impossible Foods / צילום: צילום מסך

לב־טוב בוחר ביצרנית תחליפי הבשר Impossible Foods, שמשלבת בין טכנולוגיה, בריאות, חוויית משתמש והגנה על כדור הארץ ● לחצו כאן לכתבה המלאה

30. מנכ"ל ביג חי גאליס בחר ב-Warby Parker

גאליס בחר במותג Warby Parker למשקפי ראייה ושמש, שמשלב אונליין לחנויות הפיזיות ומציג חדשנות שמלהיבה את הצרכנים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

31. מנכ"ל מדטרוניק ישראל ירון יצהרי בחר באמזון

אמזון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 אמזון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

יצהרי מחכה לאמזון שתעיר את שוק הקמעונאות בישראל - ולא רק אותו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

32. מנכ"לית טרווליסט תמר גרזון בחרה בוולמארט

וולמארט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 וולמארט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גרזון בחרה בוולמארט, שהשכילה לשפר את חוויית הקנייה בעזרת טכנולוגיה וחדשנות, והצליחה תוך זמן קצר להשיב מלחמה לאחותה האגרסיבית אמזון ● לחצו כאן לכתבה המלאה

33. מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין בחר באיקאה

איקאה / צילום: שאטרסטוק
 איקאה / צילום: שאטרסטוק

גולדשטיין עוקב אחר השינויים והחדשנות של איקאה, שהפכה למותג-על בינלאומי בזכות הבנת הצרכים של קהלי היעד ● לחצו כאן לכתבה המלאה

34. מנכ"לית iDigital איילת צרפתי רוזן בחרה ב-Dynamic Yield

Dynamic Yield / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 Dynamic Yield / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

צרפתי רוזן בחרה ב־Dynamic Yield, שהצליחה בתחום שנדמה שאין כבר מה לחדש בו - התאמת תוכן דיגיטלי להעדפותיו של הגולש. אפילו מקדונלד'ס זיהתה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

35. מנכ"ל פנגו רועי אלבז בחר באירוויזיון

גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun
 גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

אלבז מתפעל מההשפעה החיובית הגדולה שיש לאירוויזיון במדינה שמארחת אותו ומחוצה לה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

36. מנכ"לית קודקוד מריאנה הרצנו בחרה בבארנס אנד נובל

בארנס אנד נובל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 בארנס אנד נובל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מריאנה הרצנו, מנכ"לית ובעלים משותפים של קודקוד, עוקבת אחר רשת הספרים הגדולה בארה"ב בארנס אנד נובל, שהתאימה את עצמה למציאות החדשה בעידן אמזון ● לחצו כאן לכתבה המלאה

37. מנכ"לית אלטמן עינת יוזנט רביד בוחרת ב-Care/of

Care/of. מסייעת לאנשים לקחת אחריות על בריאותם / צילום: צילום מסך
 Care/of. מסייעת לאנשים לקחת אחריות על בריאותם / צילום: צילום מסך

יוזנט רביד בוחרת ב-Care/of, שמציגה מודל עסקי חדש ומציעה להפוך את השימוש בתוספי תזונה למותאם אישית, פשוט ונוח ● לחצו כאן לכתבה המלאה

38. מנכ"לית Make A Wish ישראל דניס בר אהרון בחרה בטבע

עובד במפעל טבע / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun
 עובד במפעל טבע / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun

בר אהרון בחרה בטבע, שמנסה לעבור תהליך של מיתוג מחדש שיחזיר אותה למגרש של הגדולים ולתואר "מניית העם" ● לחצו כאן לכתבה המלאה

39. בעלי פקטורי 54 יפעת אירני בחרה בלואי ויטון

לואי ויטון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 לואי ויטון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אירני בחרה במותג האופנה לואי ויטון, שהצליח להגיע לצמרת מותגי היוקרה - ולא במקרה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

40. מנכ"ל וואווי בישראל חוזה גאנג בחר במהפכת הדור החמישי

דור חמישי בסלולר, אילוסטרציה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 דור חמישי בסלולר, אילוסטרציה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גאנג, מנכ"ל וואווי בישראל, יוון וקפריסין, רוצה שנהיה מודעים למהפכה שתביא עמה הרשת הסלולרית של הדור החמישי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

41. סמנכ"לית השיווק בחצי חינם אורית שלום-בג בחרה בקרוגר

סניף של קרוגר./ צילום:Shutterstock ס.א.פ קריאייטיב
 סניף של קרוגר./ צילום:Shutterstock ס.א.פ קריאייטיב

אורית שלום־בג, סמנכ"לית השיווק בחצי חינם, בחרה ברשת הסופרמרקטים קרוגר, שמשנה את חוויית הקנייה ומסמנת לקמעונאיות את הכיוון שיסייע להן להישאר רלוונטיות ● לחצו כאן לכתבה המלאה