דואר ישראל מרחיבה את הנוכחות בסופרמרקטים: תפתח סניפים ביינות ביתן ומחסני השוק

הסניפים מצטרפים לפיילוטים שכבר קיימים ברשתות שונות • מדובר בהחלטה אסטרטגית של החברה להכניס סוכנויות דואר לתוך סופרמרקטים באופן שאמור לצמצם את עלויות התפעול

חברת דואר ישראל בניהולו של דני גולדשטיין מחזקת את הנוכחות בסופרמרקטים. החברה תפתח לראשונה סוכנויות דואר בשיתוף הרשתות מחסני השוק ויינות ביתן, שמצטרפות לפיילוט שכבר פועל בסניף של רשת קינג סטור בבאר-שבע.

מדובר בהחלטה אסטרטגית להכניס סוכנויות דואר לתוך סופרמרקטים באופן שאמור לצמצם את עלויות התפעול של הדואר ולהגביר את תנועת הלקוחות בסופרמרקט.

בניגוד לעמדות קבלת החבילות שקיימות היום ברשת שופרסל או סופר-פארם, במודל החדש ניתן יהיה לא רק לאסוף חבילות, אלא לקבל מגוון רחב יותר של שירותים כמו העברת בעלות והנפקת רישיונות נהיגה, משלוח דברי דואר וחבילות בארץ ובחו"ל, העברות בנקאיות, קבלת קצבאות ועוד, באופן שמאריך גם את שעות הפעילות של העמדה.

הסוכנות הראשונה נפתחה בימים האחרונים בחדרה בתוך רשת מגה בעיר, והשנייה בבאר-שבע ברשת מחסני השוק. אגב, מי שיפעיל את סוכנויות הדואר הללו הם למעשה עובדי הסופרמרקט, אשר מקבלים הרשאה והכשרה מהדואר ומבצעים את העבודה בתוך הסניף.

בעידן שבו הכדאיות הכלכלית בהפעלת סניפי דואר במודל שהיה קיים בעבר בישראל הולכת ודועכת, ושזכיינים מתקשים לשרוד ולהחזיק סניפים, בדואר ישראל מעוניינים להרחיב את הפריסה של סוכנויות כאלה בכ-100 רשתות שיווק בתוך שלוש שנים.

על רקע השינוי בהרגלי הצריכה והתחזקות המסחר המקוון, בדואר צופים גידול שנתי של 20%-30% במספר החבילות, כשלדברי גולדשטיין, הפריסה הקיימת לא מאפשרת זאת: " צריך לתת אלטרנטיבות לחבילות, הסניפים שלנו לא יוכלו להכיל את זה".

כאמור, דואר ישראל כבר מקיימת שיתוף-פעולה עם שופרסל, סופר-פארם ועזריאלי במודל של מסירת חבילות בלבד. ברשת שופרסל פועלים כיום כ-25 מרכזי מסירה, בסופר-פארם - כ-20 מרכזי מסירה, ובקניוני עזריאלי - כ-10 מרכזי מסירה.