לאחר שהשקיעה במלונות בוטיק ובחברת קנאביס: הכשרה ביטוח תעמיד ליווי פיננסי וערבויות לפי חוק המכר

את הפעילות החדשה יוביל יאיר קפלן, סמנכ"ל בכיר ומנהל ההשקעות הראשי של החברה • "הפעילות תוקם תוך שאיפה לשיתוף-פעולה עם בנקים, שלהם קיימות מגבלת הון ומגבלות ענפיות לסקטור הנדל"ן, וכן עם קרנות מימון המבקשות להנפיק פוליסות מכר לרוכשי הדירות"

שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח / צילום: רמי זרנגר
שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח / צילום: רמי זרנגר

הכשרה חברה לביטוח ממשיכה לעבות את מגוון פעילויותיה הפיננסיות: ל"גלובס" נודע כי החברה, בניהולו של שמעון מירון, נכנסת לפעילות פיננסית בשוק הנדל"ן, ובמסגרת זו היא תעמיד לקבלנים וליזמים ליווי פיננסי וערבויות לפי חוק המכר. בהכשרה ביטוח מקימים בימים אלה מערך ליווי פיננסי והנפקת פוליסות מכר בשיתוף-פעולה עם בנקים וקרנות מימון, בדומה לפעילויות שכבר קיימות בחברות ביטוח אחרות.

מי שינהל את מערך הליווי הפיננסי ליזמים ואת הנפקת פוליסות מכר לרוכשי דירות הוא יאיר קפלן, סמנכ"ל בכיר ומנהל ההשקעות הראשי של החברה. לדברי קפלן, "הקמת מערך הליווי הפיננסי, כחלק ממערך האשראי הלא סחיר, מהווה נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של החברה להגדלת היקפי ההכנסות ולגיוון אפיקי ההשקעות שלה על-ידי כניסה לענפי פעילות אלטרנטיביים, לא סחירים, הפועלים בקורלציה נמוכה לשוק ההון ומייצבים את הרווחיות של החברה".

יאיר קפלן
 יאיר קפלן

בין ההשקעות הלא סטנדרטיות שביצעה הכשרה ביטוח בעבר ניתן למנות שיתוף פעולה עם חברת אלקטרה נדל"ן בהשקעות במקבצי דיור ("מולטי פמילי") בארה"ב, והשקעות הון בחברת הקנאביס טוגדר, ברשת מלונות הבוטיק בראון ובקבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט.

"פעילות מבוקשת על-ידי יזמי נדל"ן"

בסביבת הכשרה ביטוח מציינים ביחס לפעילות החדשה, כי "הנפקת פוליסות או ערבויות על פי חוק המכר לרוכשי דירות מתאפשרת על פי חוק המכר (דירות) רק לבנקים או לחברות ביטוח, ומבוקשת על-ידי יזמי נדל"ן הנדרשים להעמיד בטוחה לרוכשי הדירות כנגד כספים המשולמים על-ידיהם במהלך תקופת הבנייה עד למסירת הדירות". כמו כן נמסר, כי לצורך הפעילות החדשה הם התקשרו בהסכמים עם חברות ביטוח משנה זרות.

בחברה מכוונים לכך ש"הפעילות תוקם תוך שאיפה ליצירת שיתופי פעולה עם בנקים, שלהם קיימת מגבלת הון ומגבלות ענפיות לסקטור הנדל"ן, וכן עם קרנות מימון המתמחות בליווי פיננסי ליזמים ומבקשות להנפיק פוליסות מכר לרוכשי הדירות".

עוד לדבריהם, "המערך החדש יאפשר לחברה כניסה לענף פעילות חדש, אשר מהווה פעילות משלימה לתחומי הביטוח המסורתיים שבהם היא כבר פעילה, כאמצעי לשמירה על התיק הקיים וכאפיק הכנסה עצמאי. המערך הוקם גם מתוך מענה לצורך אשר קיים בקרב מבוטחים קבלנים, לצורך רכישת כיסויים ביטוחיים שונים כגון אחריות קבלנים, צד ג' וחבות מעבידים".