חנן מור מגייסת 15 מיליון שקל בהנפקת מניות, בעיקר לילין לפידות וגם למורי ארקין

חברת הנדל"ן הודיעה על גיוס באמצעות הנפקת אקוויטי בהיקף של כ-5.7% מההון • ילין לפידות יחזיק כ-5% מחברת הנדל"ן, וארקין ישקיע כמיליון שקל עבור 0.4% • ההנפקה נעשית במחיר של 19 שקל למניה • מניית חנן מור הגיבה בעלייה של 1.4%, ושווי החברה הגיע לכ-278 מיליון שקל

חנן מור / צילום: אייל טואג
חנן מור / צילום: אייל טואג

חברת יזמות הנדל"ן חנן מור מגייסת כ-15 מיליון שקל באמצעות הנפקת אקוויטי בהיקף של כ-5.7% מההון, רובה ככולה לבית ההשקעות ילין לפידות. חנן מור, הנמצאת בשליטת היו"ר חנן מור והמנכ"ל אבי מאור, מקצה לילין לפידות (עבור קופות הגמל וקרנות הנאמנות של בית ההשקעות) מניות בהיקף של כ-5% מההון לאחר ההקצאה במחיר של 19 שקל למניה, הנחה של כ-5% על מחיר הסגירה של המניה בסיום המסחר ביום רביעי.

את יתרת המניות שמנפיקה חנן מור ירכשו איש העסקים מורי ארקין (שלאחרונה ביצע השקעה מהותית במניות כלל ביטוח) שישקיע הפעם כמיליון שקל עבור 0.4% מההון של חנן מור, קופות הגמל של עובדי חברת החשמל (0.2%), וחברת ניהול התיקים של הכשרה ביטוח (בסט אינווסט), באותו מחיר. המניות המוקצות יהיו חסומות (כלומר הרוכשים לא יוכלו למכור אותן בבורסה או מחוץ לבורסה) למשך חצי שנה. מניית חנן מור הגיבה לדיווח בעלייה של 1.4% והשלימה התקדמות של 25% מתחילת השנה. שוויה של החברה הגיע לכ-278 מיליון שקל.

לאחר ההקצאה יחזיקו מור ומאור (באמצעות חברה פרטית שמור מחזיק בה 70% ומאור 30%) בכ-68% מההון, קרן ספרה תרד מהחזקה של כ-9.5% לכ-9% וביתרה יחזיקו ילין לפידות , שיהפוך לראשונה לבעל עניין בחברה, ארקין, עובדי חברת חשמל, בסט אינווסט והציבור.

חנן מור אמר היום, כי "בשנים האחרונות הצגנו עלייה משמעותית בהון העצמי של החברה וכניסת השותפים החדשים מחזקת אותנו עוד יותר. הפעילות העסקית שלנו, אם בייזום בתחום המגורים ואם בנכסים המניבים, מתחילה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות ולפיכך אנו משוכנעים שנמשיך לייצר ערך רב לבעלי המניות הקיימים והחדשים.

"כשמסתכלים קדימה על הרווח הגולמי הצפוי מהפרויקטים שבהם כבר זכינו ועל הצפת הערך הצפויה מעליית השווי של נכסי הנדל"ן המניב של הקבוצה המבוססים על אסטרטגיית המסחר המשקפים את הראיה המיוחדת שלנו את היומיום של מחר, מבינים כיצד אלה צפויים להשתקף בדוחותיה של הקבוצה בטווח הקצר והבינוני".

את הרבעון הראשון של השנה סיימה חנן מור עם הכנסות של כ-25 מיליון שקל, ירידה של 69% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שלה הצטמק בכ-83% ועמד על כ-3 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה חנן מור רווח נקי של כ-1.8 מיליון שקל, ירידה של 76% לעומת הרבעון המקביל. בקופתה היו בסוף מרץ מזומנים בהיקף של כ-25 מיליון שקל. עם זאת, החברה דיווחה לאחרונה כי במהלך המחצית הראשונה של השנה חתמה על התקשרויות למכירת 185 יחידות דיור לעומת מכירה של 27 יחידות דיור באותה תקופה ב-2018.