פרשת השחיתות בתע"א: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד תא"ל אמל אסעד

תא"ל אמל אסעד, שהיה דירקטור בתעשייה האווירית בעת ביצוע העבירות, חשוד בהפרת אמונים • עפ"י החשד שנחקר בתחילת הדרך, גורמים בתע"א קיבלו שוחד וטובות הנאה מחברות פרטיות שהעניקו שירותים לתע"א בתמורה לקידום אינטרסים

תא"ל אמל אסעד / צילום: שלומי יוסף
תא"ל אמל אסעד / צילום: שלומי יוסף

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד תא"ל אמל אסעד בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית בגין הפרת אמונים. אסעד היה דירקטור בתע"א בעת ביצוע העבירות. 

על-פי החשד שנחקר בתחילת הדרך, גורמים בתע"א קיבלו שוחד וטובות הנאה מחברות פרטיות שהעניקו שירותים לתע"א (ספקים שלה), ובתמורה קידמו אנשיה את האינטרסים של החברות הללו. זאת, בין היתר, באמצעות סיוע לספקים לזכות במכרזים של תע"א. הספקים עצמם חשודים במתן שוחד וטובות הנאה ובעבירות נוספות.

אסעד הוא קצין בכיר לשעבר בצה"ל, ששירת בצנחנים וטיפס עד לדרגה של תת-אלוף. הוא שימש, בין היתר, כמפקד גדוד 932, כסגן מפקד יחידת הקישור של צה"ל ללבנון וכמפקד מנהלת התיאום והקישור עם הפלסטינים. אחרי שחרורו מהצבא הוא החל לייעץ לחברות פרטיות שונות. הקצין לשעבר משמש כחבר דירקטוריון גם ברשות שדות התעופה, והוא מהפעילים הבולטים בעדה הדרוזית בעד ביטול חוק הלאום.

עו"ד דפנה וינברג, המייצגת את אסעד, מסרה כי מדובר בהודעה של הפרקליטות לפיה היא שוקלת להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע. "מבלי להתייחס לגופם של דברים, ניתן לומר בשלב זה כי מנוסח ההודעה שהתקבלה ברור שאף לשיטת הפרקליטות הפגם היחיד המיוחס לאמל הוא פגם התנהגותי של היעדר דיווח ביחס לזיקה (לכאורה) לחברה מסחרית פרטית. אמל פעל ופועל ביושר וכדין לאורך כל חייו, וכך גם בעניין זה".

עוד מסרה עו"ד וינברג כי "במהלך השימוע נציג את מלוא התמונה העובדתית והמשפטית, ואנחנו משוכנעים שבעקבות זאת גם הפרקליטות תכיר בכך שלא נפל פגם בהתנהלותו של אמל".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד תא"ל אמל אסעד עודם בראשיתם. אסעד מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לזכותו חזקת החפות.