מעלות מאשררת את הדירוג של פרטנר אך צופה שחיקה בעתיד

בשורות טובות לפרטנר על רקע הורדת הדירוג של סלקום • במעלות צופים המשך שחיקה בביצועים על רקע התחרות וההשקעות של החברה לטווח הארוך

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת הדירוג S&P מעלות מאשררת לפרטנר דירוג +ilA ועדכון תחזית הדירוג לשלילית בשל שחיקה בביצועים התפעוליים. מוקדם יותר היום הורידה מעלות את הדירוג של סלקום . הדירוג של סלקום הופחת מרמה של ilA פלוס ל-ilA כאשר תחזית הדירוג נותרה שלילית ומשקפת צפי להמשך שחיקה בביצועים התפעוליים של סלקום, שתבוא לידי ביטוי בירידה ברווחיות התפעולית. זאת, כתוצאה מתנאי השוק התחרותיים בכל התחומים שבהם פועלת החברה.

עבור פרטנר  מדובר בבשורות טובות מפני שהיה חשש שגם הדירוג שלה יירד, ואולם ההבדל המרכזי אצל שתי החברות הוא בהיקף החוב, שאצל פרטנר הוא קטן יותר, ולכן הסיכון אצלה נמוך יותר.

לדברי מעלות "עדכון תחזית הדירוג של פרטנר לשלילית משקף את הערכתנו כי ההרעה בביצועים התפעוליים שחלה ב-2018 תימשך גם בשנים 2019-2020 . ההרעה בביצועים התפעוליים נובעת בעיקרה מתחרות מחירים אינטנסיבית בתחום הסלולר ומחוסר יכולתה של החברה לפצות על כך באופן מלא בהכנסות משירותי הטלוויזיה והאינטרנט, המושפעים גם הם מתחרות אגרסיבית. כמו כן, החל משנת 2018 החברה האיצה את השקעותיה, בעיקר בתחום הסיבים האופטיים והטלוויזיה. להערכתנו, היקף ההשקעות של פרטנר יעמוד על 600-650 מיליון שקל לשנה בשנתיים הקרובות (לעומת כ-400 מיליון שקל ב-2017), מרביתן בתחום האינטרנט והטלוויזיה".

עוד נמסר כי "תחזית הדירוג השלילית משקפת את העובדה שתזרים המזומנים השוטף של החברה מיועד כולו למימון השקעות אלו, כך שיתרות המזומנים של החברה קטנות, ותזרים המזומנים החופשי עלול, להערכתנו, להיות נמוך עד שלילי בשנים הקרובות. עם זאת, יש לציין שמרבית ההשקעות הן במנועי צמיחה כגון פרויקט הסיבים האופטיים ובהגדלת החדירה של שירות הטלוויזיה וניתן להקטינן או לפרוס אותן לאורך זמן במידת הצורך. אנו סבורים כי האצת ההשקעות מהותית על מנת לשמר את מעמדה של פרטנר כאחת משלוש חברות התקשורת המובילות בישראל וצפויה לתמוך בפרופיל העסקי שלה בטווח הארוך".

מעלות אמרה עוד כי לדעתה השנה תימשך התחרות האינטנסיבית בתחום הסלולר, והיא צפויה להביא לירידה של 5-10 אחוזים בהכנסות של פרטנר מתחום זה. "אנו סבורים שירידה זו תמותן במידה מסוימת על ידי הגידול בפעילות הקווית. אנו מעריכים כי הירידה בהכנסות תימשך גם ב-2020 ,אם כי במידה מעט מתונה יותר, עם המשך חדירת שירותי הטלוויזיה והאינטרנט. אנו מעריכים כי כתוצאה מכך, הרווחיות התפעולית של החברה תישחק בשנים 2019-2020 כמתבטא בשיעור EBITDA מתואם נמוך מ-20% לעומת 23% ב-2018 .