עלתה על כל הציפיות: מניית סולאראדג' זינקה אחרי המסחר בוול סטריט ב-17.6%

חברת האנרגיה הסולארית פרסמה אמש לאחר המסחר בוול סטריט דוחות לרבעון השני, שבהם עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח • מספקת תחזית גבוהה משמעותית מתחזיות השוק לרבעון השלישי • לאחר הזינוק הגיע שווי החברה ל-3.6 מיליארד דולר, לעומת 3.05 מיליארד דולר בנעילת המסחר

לאחר פרסום הדוחות הכספיים של חברת סולאראדג'  אמש (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, זינקה מניית החברה במסחר המאוחר ב-17.6% למחיר שיא של כל הזמנים, כ-75.5 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של כ-3.6 מיליארד דולר (בנעילת המסחר, לפני פרסום הדוחות, שווי החברה היה 3.05 מיליארד דולר).

הזינוק במניה הגיע לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח ברבעון השני של 2019, ובמקביל עקפה גם את תחזית ההכנסות והרווחיות הגולמית שמסרה בעצמה בעבר; כמו כן, סולאראדג' גם סיפקה תחזית אופטימית לרבעון השלישי של השנה.

סולאראדג' מפתחת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, ולאחרונה הרחיבה את פעילותה לתחומים אחרים מעבר לשוק הסולארי. החברה רשמה ברבעון הכנסות של 325 מיליון דולר, צמיחה של 43% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הסתכם ב-32.9 מיליון דולר, ירידה של 4.8% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, ביניהן הוצאות שקשורות לרכישות שבוצעו ותגמולים הוניים לעובדי החברה, הרווח הנקי Non-GAAP המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-49.3 מיליון דולר, עלייה מ-32.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-94 סנט, גבוה ב-11 סנט מתחזיות האנליסטים.

מתחילת השנה, הכנסות סולאראדג' הגיעו לכ-597 מיליון דולר, צמיחה של 36.6% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) ירד ב-27.6% על רקע גידול בהוצאות התפעוליות, ואילו הרווח הנקי Non-GAAP רשם ירידה של כ-1%, ל-82.2 מיליון דולר.

רכישת החברות תרמה להרחבת העסקים 

במהלך המחצית הראשונה של השנה, סולאראדג' ייצרה תזרים מזומנים של כ-107 מיליון דולר מפעילות שוטפת, דומה לתקופה המקבילה ב-2018. בסיום המחצית היו לחברה בקופה 373 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך, לאחר שרכשה שלוש חברות בשנה ורבע האחרונות - פעילות גמאטרוניק הישראלית, חברת Kokam הקוריאנית וחברת SMRE האיטלקית - שלושתן הרחיבו את עסקיה מעבר לתחום הסולארי.

"אנחנו מרוצים לסכם רבעון חזק עם תוצאות שיא", מסר גיא סלע, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סולאראדג'. "אנחנו ממשיכים לייצר תזרים מזומנים חזק, תוך כדי שאנחנו מחזקים את מעמדנו כמובילים עולמיים בשוק הממירים. למרות השפעת הגדלת התעריפים על מוצרים סיניים מסוימים, הרווחיות הגולמית שלנו Non-GAAP בתחום הסולארי הייתה חזקה, כ-37%, גבוה מעט מהרבעון המקביל. האינטגרציה של העסקים הלא-סולאריים שרכשנו מתקדמת כמתוכנן, ואנחנו מצפים לצמיחה בכל קווי המוצרים ברבעונים הבאים. אנחנו רואים ביקוש צרכני גבוה לכל המוצרים שלנו ברחבי העולם, ואנחנו בונים את קיבולת הייצור הנדרשת גם בסין וגם מחוץ לסין, על מנת לענות על הביקושים".

לרבעון השלישי, סולאראדג' מספקת תחזית גבוהה משמעותית מתחזיות השוק, והיא מצפה להציג בו הכנסות של 395-410 מיליון דולר, מתוכן 375-390 מיליון דולר מהשוק הסולארי. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 324 מיליון דולר, והכנסות הרבעון המקביל ב-2018 היו 237 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי יהיה 32%-34%.