ISS | בלעדי

סודקסו במגעים לרכוש את פעילות ההסעדה של ISS

ככל הידוע, בסודקסו מציעים מחיר נמוך מאוד ביחס לשווי המקורי אליו כיוונו ב-ISS, שעמד במקור על כ-350 מיליון שקל עבור כלל הפעילות

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

חברת סודקסו (SODEXO) בניהולו של אודי בן שימול נמצאת במו"מ לרכישת פעילות ההסעדה של חברת ISS לישראל - כך נודע ל"גלובס".

בסוף 2018 נודע כי ISS מבקשת לצאת מהפעילות שלה בישראל, בין היתר בתחום ההסעדה, וזאת במקביל ליציאתה מ-12 מדינות אחרות.

ככל הידוע, בסודקסו מציעים מחיר נמוך מאוד ביחס לשווי המקורי אליו כיוונו ב-ISS, שעמד במקור על כ-350 מיליון שקל עבור כלל הפעילות. ואולם המגעים בין הצדדים נמשכים על-מנת להגיע להבנות בנוגע למחיר, ואין כל ודאות להשלמת העסקה. במקביל, ישנם גורמים נוספים שמנהלים מגעים מול החברה, בין היתר על פעילויותיה הנוספות.

לפי הערכות, ISS ישראל מהווה כ-18% משוק ההסעדה לחברות המקומי עם היקף מכירות שנתי של כחצי מיליארד שקל. היא מתחרה בחברת שולץ של זהבית כהן ובחברות נוספות, בעוד שסודקסו היא החברה החמישית בגודלה בשוק ההסעדה בישראל. במקביל היא פועלת גם בתחום כרטיסי הסעדה, שבו היא מתחרה בחברת תן ביס.

הפעילות של ISS בישראל, שמנוהלת על-ידי חזי עובדיה, כוללת תחומים נוספים מעבר להסעדה. היא מספקת חבילת שירותים לחברות גדולות, בין היתר ניקיון והסעדה של משרדיהן. בין לקוחותיה נמנות חברות ענק בשוק המקומי כמו אינטל, התעשייה האווירית, יוניליוור, תנובה, שטראוס, אסם ואחרות.

ISS מעסיקה כ-8,000 עובדים ופועלת בישראל משנת 1999. במהלך השנים היא רכשה את חברת ההסעדה נורקייט ואת חברת הניקיון אשמורת. ISS מספקת שירותי הסעדה לכ-140 לקוחות בכ-250 חדרי אוכל ומספקת כ-100,000 מנות ביום. כמו כן, הקבוצה פעילה גם בתחום הניקיון, שם יש לה כ-300 לקוחות.

ISS ישראל שייכת לקבוצת ISS העולמית והציבורית שמרכזה בדנמרק. הכנסות הקבוצה העולמית עמדו ב-2017 על למעלה מ-13 מיליארד דולר, היא פעילה בכ-50 מדינות ומעסיקה כחצי מיליון עובדים.